מחאת המטפלות עולה שלב: מעונות אמונה ייפתחו רק בעשר בבוקר

מטפלות מעונות היום של אמונה עולות שלב במחאתן על השכר הנמוך ועל תנאי עבודתן הקשים, והפעם מעונות היום ייפתחו החל מהשעה עשר בבוקר | באמונה הגיבו: "השבתת המעונות אינה מהווה מנוף לחץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 12:18 ו באייר התשפג

מחאת המטפלות עולה שלב: מעונות אמונה ייפתחו רק בעשר בבוקר
צילום: Yossi Aloni/Flash90

לפני כשבוע, הסתדרות הפועל המזרחי, המייצגת כ-1,500 מטפלות, אישרה את בקשת ועד עובדות אמונה והכריזה על סכסוך עבודה במעונות היום המפוקחים של הארגון בכל רחבי הארץ. לאחר נסיונות הידברות כושלים, מחאת המטפלות במעונות היום של אמונה עולה שלב.

יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי: "לא נהסס לנקוט בצעדים כואבים אף יותר"

החל מיום ראשון, 30.4, ולאורך כל השבוע, מעונות היום יתחילו לפעול רק ב-10:00 בבוקר, במחאה על הפגיעה המתמשכת בזכויות המטפלות ובתנאי שכרן. אבי סולימן, יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, הסביר, "כל הניסיונות להידברות מול הגורמים השונים לא צלחו והגיע הזמן למעשים. אני מציע להנהלת אמונה ולשרים בממשלה להפסיק לנסות את כוחנו. לא נהסס לנקוט בצעדים כואבים אף יותר במאבק למען עתיד ילדי ישראל, עד שהממשלה תמצא את הפתרון הראוי עבור המטפלות".

משבר מעונות היום המפוקחים מתבטא במחסור חמור בכוח אדם במעונות של כלל הארגונים בארץ. העזיבה המתגברת של מטפלות בכל הארץ, נובעת באופן ישיר מהתקינה ומתנאי השכר הזעומים. עו"ד רחלי פרץ־כהן, מנהלת האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הפועל המזרחי, הוסיפה, "אנחנו נותנים גיבוי מלא ומוחלט למטפלות מעונות היום של אמונה", הבהירה, למרות הבטחות חוזרות ונשנות, הכנסת הולכת לאשר תקציב מדינה ללא טיפול במצוקת המטפלות במעונות היום. אנחנו דורשים משר האוצר ומכלל 120 חברי הכנסת לעצור במיידית את הטירוף ולשים סוף למשבר החריף".

צילום: ללא

תגובת תנועת אמונה: "השבתת המעונות אינה מהווה מנוף לחץ"

מתנועת אמונה נמסר: "אנו תומכים במאבקם הצודק של עובדות המעונות המקצועיות והמסורות. תנועת אמונה פעלה ופועלת יחד עם שאר הארגונים הגדולים המפעילים מעונות יום מול ממשלת ישראל ומקבלי ההחלטות על מנת לדאוג לשיפור בשכרן של המטפלות- מחנכות הראויות לכך ללא עוררין. אולם, השבתת מעונות אמונה, ללא צירוף שאר המעונות בישראל, אינה מהווה מנוף לחץ על הדרגים הגבוהים ועל כן לצערנו לא תשיג את המטרה. מנכ"ל אמונה דוד הדרי פנה לציבור העובדות בבקשה לחזור לשגרה מבלי לפגוע לחינם בהורי הפעוטות, ולרכז את מיטב המאמצים במאבק משותף יחד עם כל מעונות היום בארץ."