אנחנו קורסות: מטפלות "אמונה" במכתב בהול לסמוטריץ'

למרות ההבטחות, מעונות היום לא כלולים בחוק ההסדרים: הסתדרות הפועל המזרחי, המייצגת את מעונות היום של "אמונה", שלחה מכתב בהול לשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "נפעל בכל הכלים העומדים לראשותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 15:10 כה בשבט התשפג

אנחנו קורסות: מטפלות "אמונה" במכתב בהול לסמוטריץ'
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

טיוטת חוק ההסדרים פורסמה אתמול (ד') לציבור, ולמרות הבטחות רבות מצד משרד האוצר לרפורמה בחינוך לגיל הרך שכוללת הטבות שכר למטפלות במעונות היום, הדבר לא אוזכר כלל בכל אחד מכ־300 העמודים של טיוטת החוק. עקב כך, הסתדרות הפועל המזרחי המייצגת את ארגון האישה הדתית "אמונה", שיגרה אתמול מכתב בהול לשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הסתדרות הפועל המזרחי תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה".

כזכור, משרד האוצר הבטיח הבטחות רבות בשנתיים האחרונות לאלפי מטפלות-מחנכות במעונות היום המפוקחים, שכוללות את המלצת ועדת סל המחירים. נוסף לכך, כחלק מהבטחות הבחירות של הליכוד שעוגנו בהסכמים הקואליציוניים, הייתה ההבטחה לביצוע רפורמה בחינוך לגיל הרך מגיל אפס.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כיתות רבות במעונות היום נסגרות מפאת מחסור חמור במטפלות, שמקבלות שכר רעב

במכתב ששלחה ההסתדרות לשר האוצר הסבירו בכאב את החשיבות של המטפלות, "המטפלות־מחנכות במעונות היום הן המפתח לדאגה לעתיד ילדי ישראל והן העוגן הכלכלי לעתיד מדינת ישראל. בזכותן, מיליוני הורים בישראל הולכים מידי יום בראש שקט לעבודתם", הסבירו, והדגישו כי למרות שכלכלת מדינת ישראל תלויה באופן ישיר בעבודתן המסורה של המטפלות, "ממשלות ישראל בוחרות להתעלם ממצוקתן". 

אבי סולימן, יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי

אבי סולימן, יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי צילום: הסתדרות הפועל המזרחי

הם הציגו תמונת מצב עגומה, "ההשלכות של התנהלות זו מצד ממשלת ישראל הינה למעשה קריסה מוחלטת של אגף החינוך לגיל הרך. בשנים האחרונות ישנו מחסור חמור בכח אדם במעונות היום המפוקחים. לצערנו, למול עבודתן, הקשה המטפלות מרוויחות שכר רעב ובצער רב הן נאלצות לעזוב בזו אחר זו את המקצוע".

צילום: shutterstock

"נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו למען המאבק הצודק"

בארגון זעמו על ההתעלמות הגורפת מהנושא, "משרד האוצר שבראשותו אתה עומד חייב להכניס יד לכיס ולתקצב זאת באופן קבוע", דרשו, והוסיפו איום סמוי: "הסתדרות הפועל המזרחי תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה למען המאבק הצודק והראוי של המטפלות־מחנכות העובדות במסירות יום יום שעה שעה למען עתיד ילדינו".