קטינים לא מחפשים את התוכן הפורנוגרפי - הוא זה שמחפש אותם

בדיון שהתקיים בכנסת בנושא מוגנות ברשת, חשפו נציגי "לוקחים אחריות" נתונים בנושא חשיפה לתכנים פורנוגרפיים והפוגעניים ברשת, בניהם נתון מפתיע לגבי החשיפה הראשונית של בני הנוער

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 16:46 ז באדר התשפג

קטינים לא מחפשים את התוכן הפורנוגרפי - הוא זה שמחפש אותם
צילום: canva

אתמול (ב') התקיים בכנסת דיון מיוחד בועדה לזכויות הילד, שעסק במוגנות ילדים ברשת, בהשתתפות יו"ר הועדה, אלי דלל, ונציגי ארגונים שונים שעוסקים בתחום. בדיון השתתפו גם נציגים מאחד מהארגונים הבולטים שעוסקים בתחום הפגיעות ברשת, "לוקחים אחריות", ארגון המתאמץ לקדם שימוש נכון ברשתות החברתיות ומקדם כלים להתמודדות עם האתגרים השונים באינטרנט ובמדיה. במסגרת הדיון, חשפו נציגי הארגון נתונים מפתיעים.

73% מבני הנוער שנחשפים לראשונה לתכנים פורנוגרפיים עושים זאת באקראי

נחמיה כהן ויוסף בר דוד, מנהל וסמנכ"ל הארגון, הציגו ליו''ר הועדה נתונים שונים כדי להוכיח כי נדרשת פעולה חקיקתית וממשלתית להגנה על ילדים ברשת. "אפשר לראות שהפגיעות המיניות שקורות בעולם האמיתי, מתחילות בעצם מחשיפה ממושכת של קטינים לפורנוגרפיה", אמר כהן. כהן, אחד ממייסדי הארגון, חשף נתון חשוב לפיו 73% מבני הנוער שנחשפים לראשונה לתכנים פורנוגרפיים ותכנים פוגעניים עושים זאת באקראי, מה שאומר שהם כלל לא מחפשים בצורה אקטיבית אלא נתקלים בו במקרה. "התוכן הפוגעני מוצא אותם", הוא הסביר.

כמו שילד לא יכול לנסוע בקורקינט בלי להציג תעודה באפליקציה

חברי ארגון "לוקחים אחריות" הגיעו לדיון בכנסת על מנת להציע פיתרון לבעיה. "יש בו יעילות מוכחת של מעל ל-90 אחוזים", אמר כהן על הפיתרון, שכבר פועל במספר מדינות ברחבי העולם. הפיתרון מציע חוק אימות גיל, שיחייב את הספקיות לשים מעין שומר בכניסה לאתרים שבני נוער לא אמורים לגלוש בהם, כמו אתרי פורנוגרפיה, אלימות, הימורים ועוד. הפיתרון הוצג על ידי צבי רדלר, מנהל ארגון "גלגל הצלה". "כמו שילד לא יכול לנסוע בקורקינט בלי להציג תעודה באפליקציה, ככה לא יתאפשר לו להיכנס לאתרי הימורים ופורנו", כהן סיכם את הפיתרון.