הפעוט סרב לאכול והתלונן על כאבים – בדיקת הרנטגן חשפה את הסיבה

תינוק בן שנתיים וחצי התלונן על כאבים בפה, ומתשאול שערכו הוריו גילו כי בלע טבעת. בבית החולים ביצעו ניתוח להסרתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/23 11:31 כט בשבט התשפג

הפעוט סרב לאכול והתלונן על כאבים – בדיקת הרנטגן חשפה את הסיבה
צילום: canva

אדם בן השנתיים וחצי מכפר שועפט במזרח העיר ירושלים הוא תינוק בריא בדרך כלל ומאוד תקשורתי. במשך זמן לא מועט הוא סירב בתוקף לאכול והתלונן על כאבים בפה. הוריו המודאגים, שלא הבינו את הסיבה, החלו לשאול אותו שאלות עד שחשף בפניהם כי בלע טבעת. ההורים המבוהלים, שלא ידעו אם זה אכן מה שקרה, מיהרו לבית החולים במזרח העיר, שם ביצעו בדיקת רנטגן לפעוט.

בדיקת הרנטגן חשפה את הטבעת שאכן נתקעה בגרונו. התינוק הובא בדחיפות למרכז הרפואי שערי צדק, שם מומחי מחלקת אף אוזן גרון ביצעו ניתוח דחוף תחת הרדמה כללית, הטבעת נשלפה בהצלחה והפעוט שוחרר לביתו כעבור יממה של השגחה במצב טוב. 

בדיקת הרנטגן

בדיקת הרנטגן צילום: דוברות שערי צדק

"האירוע הזה נתן לנו תזכורת שיש להיזהר"

מטעמם של בית החולים שערי צדק נמסר, "אדם הגיע אלינו שהוא יחסית נינוח ללא מצוקה נשימתית. למזלו של אדם הטבעת נתקעה בוושט הפרוקסימלית ולא נגרמה סכנת חנק. אולם, החשש העיקרי במקרה של בליעת גוף זר בעל קצוות משוננים או חדים הוא גרימת נקב של הוושט, שכן הוא ננעץ בדופן. לשמחתנו הפרוצדורה עברה בצורה בטוחה ללא סיבוכים ואדם חזר לאכול כרגיל זמן לא רב לאחריה".

צילום: דוברות שערי צדק

"אלוהים שמר עלינו", מוחמד, אביו של אדם, סיכם את המאורע, "אנחנו מודים לצוות בשערי צדק על הטיפול המידי והמסור שהציל את חייו של אדם. זמן קצר לאחר הפעולה אדם כבר חזר לחייך ולאכול. האירוע הזה נתן לנו תזכורת שיש להיזהר ולשמור על הקטנים שלנו".