ניתוח מורכב: הרופאים הפרידו את הקנה והוושט והצילו את חיי התינוקת

בניתוח מורכב ניצלו חייה של תינוקת בת שלושה שבועות שנולדה עם מום נדיר – חיבור בין הוושט לקנה הנשימה כאשר כל האכלה מסכנת את חייה."לא זכור לי ניתוח כזה מורכב במטופל כזה צעיר"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 16/02/23 17:56 כה בשבט התשפג

ניתוח מורכב: הרופאים הפרידו את הקנה והוושט והצילו את חיי התינוקת
צילום: ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד

לפני שבועות ספורים פונתה אל מלר"ד ילדים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד תינוקת בת כשלושה שבועות עם תלונות של קשיי אכילה ושיעולים חוזרים. רופא מיון הילדים, ד"ר עידו ווליניץ, מומחה ברפואה דחופה ילדים, חשד שמדובר בבעיה מורכבת יותר ואכן לאחר ביצוע מספר בדיקות מהירות אבחן את המום הנדיר, המופיע רק כאחת ל-50,000 לידות.

התינוקת סובלת ממום נדיר ביותר של פיסטולה טרכיאוזופגיאלית, שמשמעותה חיבור בין מערכת העיכול ומערכת הנשימה. למעשה בכל פעם שהיא יונקת, חלק מהמזון מגיע מהושט לדרכי הנשימה, לריאות, ומסכן את חייה. 


  
לאחר התייעצות עם מס גורמי רפואה בכירים בבית החולים, הובהר כי יש צורך בניתוח בהקדם לטיפול מהיר בתינוקת ולמנוע היתכנות של הידרדרות במצבה. המהלך המאתגר דרש מעורבות ושיתוף פעולה של מומחים רבים ממספר התמחויות- ד"ר סעיד איברהים מומחה הרדמה בתינוקות , ד"ר חברוני – מנהל יחידת ריאות ילדים, ד"ר רוזנברג אביעד – מומחה טיפול נמרץ ילדים, ד"ר חני טאף אוליבסטון מנהלת היחידה לגסטרואנטרולוגיה ילדים וד"ר דיאא זוגייר מהדסה וזאת לצד צוותי הדמיה, גסטרו ילדים כאשר הובלת הניתוח וניהולו הם בידי ד"ר קפולר.

במהלך הניתוח בוצע ניתוק של החיבור בין המערכות וסגירה של הנקבים בוושט ובקנה הנשימה. לשמחת כולם הניתוח עבר בשלום ובדיקות מתקדמות נוספות הדגימו את ההצלחה הכירורגית. לאחר זמן קצר מהמצופה של התאוששות בט"נ ילדים התינוקת החלה לאכול בנחת ולעלות במשקל. היום (ה') התינוקת משתחררת לביתה והצוות הרפואי מאחל לה המשך חיים בריאים ושלמים ללא כל מגבלות.

צילום: ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד מקבוצת מכבי

"עצם ההחלטה של הרופא במיון הילדים לבדוק אם אכן מדובר באותו מום נדיר, היא לא פחות נדירה מהמום עצמו", סיפר ד"ר ודים קפולר, "מעטים מאוד הרופאים שייקחו בחשבון את האפשרות של המום הזה, ולכן ההבחנה של ד"ר ווליניץ היא כמעט בגדר בלתי יאמן, לרוב ילדים הלוקים במום הזה, מסתובבים זמן יקר תוך סיכון חייהם בין לא מעט רופאים עם הבחנות שגויות כמו אסטמה, רפלוקס קיבתי ושטי ועוד".

נופר, אמא של התינוקת הדסה התרגשה: "אנחנו מודים לקב"ה שעשה לנו נס, ומודים לכל הצוות הרפואי שהיו השלוחים הטובים הן בזיהוי המיידי של הבעיה הנדירה והן בטיפול המוצלח. תודה לכל הצוות ובראשם הד"ר קפולר, ונברך אותם שימשיכו להיות שליחים טובים ולזכות תמיד להציל חיים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן