הילד שלי שאל למה הפרדנו מיטות - מה לענות לו?

הילדים שלנו סקרנים ושמים לב להרבה דברים המתחוללים בחיינו. כשהילד מגיע ושואל שאלה על חדר המיטות, יש דרך נכונה ופשוטה לענות לו

חדשות כיפה רננה ברנשטיין 07/02/23 14:15 טז בשבט התשפג

הילד שלי שאל למה הפרדנו מיטות - מה לענות לו?
צילום: shutterstock

ילדים הם יצורים סקרנים ובעיקר נבונים. הרבה פעמים הם שמים לב גם לדברים הקטנים, בלי שאפילו נבחין בכך, וישר מגיעים לשאול אותנו. השאלות שלהם יכולות להיות לפעמים ישירות ולתפוס אותנו לא מוכנים, אך הכי חשוב לא להיבהל מהשאלה ולא להתעצבן עליה. כשהילד מגיע ושואל אותנו שאלה אישית, בנושא מיניות או בכל נושא אחר, הכי חשוב להראות לו שאנחנו לא נבהלים מהשאלה. לשדר לילד שהוא יכול לשאול הכל, כי אחרת הוא יבהל וילך לשאול במקומות אחרים, כמו האינטרנט או מבוגרים בחייו שאנחנו פחות רוצים שהוא יילך אליהם.

גם אם אין לנו תשובה מוכנה, לא צריך להיבהל. מותר להגיד לילד "זו שאלה טובה, אני אחשוב על זה ואענה לך". אפשר לחכות ולבדוק ולענות ברוגע כשנדע את התשובה הנכונה. יש גם חשיבות לסיטואציה שבה נמצאים, אם נוסעים עם כל המשפחה באוטו והנער שואל שאלה, לא נכון לענות לו כשיש באוטו גם ילדים קטנים יותר. לכל גיל יש את התשובה המותאמת עבורו. אחרי שנרגענו ולקחנו נשימה, יש כמה דרכים להתייחס לשאלה לגבי הפרדת המיטות:

1. לא לעשות מזה אישיו

גם מהצד שלנו, חשוב לא להיבהל מהשאלה. הרבה פעמים אנחנו מתייחסים לזה כמשהו מלחיץ, כשעבור הילד זה משהו פשוט שלרוב הוא אפילו לא מבין את המשמעות שלו. צריך להביא את התשובה ברורה, כמו שאם הילד ישאל לאן האוכל נכנס נענה "לקיבה", בפשטות, כך צריך לענות לגבי כל נושא. לרוב, הילדים לא יחקרו ולא ינסו לגלות יותר פרטים מהנדרש.

צילום: shutterstock

2. להבהיר שאבא ואמא אוהבים

חשוב להסביר לילד שזה לא קשור לזוגיות של אבא ואמא, שהם לא רבו או כעסו או לא מדברים. אפשר להגיד שיש זמנים מיוחדים בחודש שאבא ואמא מפרידים מיטות, כי ככה הקב"ה ציווה. מי שרוצה יכול להסביר שיש לאישה שינויים בגוף ובעקבותם מפרידים את המיטות. לא חייבים להיכנס לכל הפרטים, אבל אם הילד ממשיך לשאול אפשר גם לפרט. חשוב להגיד לילדים שאבא ואמא אוהבים גם אם הם לא ביחד במיטה עכשיו. 

צילום: shutterstock

3. לא לנפנף

אולי פעם המשפט "כשתגדל תבין" היה מתאים, היום אין אפשרות כזו. אולי את הילדים הקטנים זה ירצה, אבל כשהם קצת יותר גדולים הם יחפשו את התשובות במקום אחר. אם אנחנו לא נהיה הכתובת שלהם, הם ימשיכו לחפש במקום אחר. אל תנסו לנפנף את הילדים בתשובות מתחמקות, תשקיעו ותמצאו את התשובה הנכונה עבור הילד שלכם.

צילום: shutterstock

רננה ברנשטיין היא רעיה ואמא לארבעה, יועצת חינוכית ומדריכה לנשיות ומיניות בריאה. שחקנית ויוצרת ההצגה "אני שבמראה", הצגה לנערות ונשים, העוסקת בדימוי גוף.