טלי גוטליב תוקפת את התופעה: "יכולתי להשאיר את הגרוש שלי בלי כלום"

חברת הכנסת הקדישה נאום מיוחד בכנסת לתופעת הניכור ההורי ושיתפה גם בתהליך הגירושין שעברה: "לא ניתן לפגוע בכבודם של אבות בישראל, החוק הישראלי לא מותיר שום סיכוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/23 16:43 ב בשבט התשפג

טלי גוטליב תוקפת את התופעה: "יכולתי להשאיר את הגרוש שלי בלי כלום"
טלי גוטליב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עומדת לצד הגרושים: חברת הכנסת טלי גוטליב הגיעה היום (ג') במיוחד על מנת לנאום במליאת הכנסת נגד תופעת הניכור ההורי של אבות גרושים. בנאומה אמרה חברת הכנסת כי היא מתכוונת להיות לפה עבור אותם אבות מנוכרים. עוד אמרה גוטליב כי היא תילחם על זכויותיהם של אבות בבדי הדין לענייני משפחה: "גם אם כל ארגוני הנשים יהיו על הראש שלי".

צפו בדברים המלאים של חברת הכנסת גוטליב:

"גירושין זה סיוט וטרגדיה ושבר כל חלום"

"תקשיבו לי טוב" פתחה חברת הכנסת בסיפורה האישי, "אם אני הייתי נותנת לשנאה או לקנאה או לרגשות הכי מכוערים שלי לנהל אותי, יכולתי להשאיר את הגרוש לי שהוא אבא מדהים בלי כלום". גוטליב מסבירה: "כי החוק הישראלי לא מותיר סיכוי לגברים בהליכי גירושין. ותקשיבו לי טוב אני שמתי לי למטרה להיות פה ושופר של אבות בישראל שזכותם להורות זהה לזכות שלי להיות אמא".

אילוסטרציה, גירושין

אילוסטרציה, גירושין צילום: shutterstock

גוטליב הזכירה בנאומה את הגבר שהתאבד לפני כשבוע לאחר שחווה ניכור הורי: "גבר התאבד השבוע תלוי מעל אחת הצמתים, זה לא פתח כותרות כי זה לא מפריע לאף אחד. אני באתי לפה ביום של פיליבסטר של אופוזיציה להגיד לכם שיש לנו חובה לדאוג לילדי ישראל לפני הכל". גוטליב הוסיפה על התמודדותם של ילדים עם גירושי הוריהם: "גירושין זה סיוט וטרגדיה ושבר כל חלום אבל עם כל הכבוד הילדים ורק הם עומדים בבסיס התהליך הזה ואנחנו חבים להם הורות משותפת שוויונית ושוות זכויות לאבות ואמאות".

"גם אם כל ארגוני הנשים יעמדו לי על הראש"

בהמשך מחתה גוטליב גם כנגד הפרקטיקות של בתי המשפט ואמרה: "לא ניתן לבית משפט לענייני משפחה להמשיך לנהל דיונים בדלתיים סגורות כשהכל נעשה במחשכים. לא ניתן לפגוע בכבודם של אבות רק כי הם גברים. אנחנו נעשה את זה גם אם כל ארגוני הנשים בישראל יעמדו על הראש שלי כי ילדי ישראל זכאים לאבות ואמאות בחיים שלהם ואנחנו מחוייבים למטרה הזאת".