צפו טלי גוטליב צעקה על ח"כ מש"ס: "אל תחנך אותי"

חברת הכנסת מהליכוד צעקה על חבר הכנסת ינון אזולאי שניסה להרגיע אותה במהלך דיון בוועדת חוקה: "הייעוץ המשפטי של הכנסת לא מגנים עליך, אתה חי בסרט, אין לך מושג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/23 13:58 כג בטבת התשפג

טלי גוטליב צעקה על ח"כ מש"ס: "אל תחנך אותי"
טלי גוטליב, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

היום (ב') מתקיים בכנסת דיון בוועדת חוקה בנושא חוק היועצים המשפטיים בראשות בהשתתפותם של חברי כנסת ושל המשנה ליועצת המשפטית, גיל לימון. במהלך הדיון, חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, התפרצה ותקפה את הייעוץ המשפטי של הכנסת. "באיזה תעוזה אתם מתייחסים ליו"ר הוועדה? אתם מעזים לרשום לו שהסקירה שהביא לא מדויקת. תראו לי משהו אחד לא מדויק. אם אתם רוצים שנתייחס ברצינות לייעוץ המשפטי הוא חייב להיות ענייני", אמרה גוטליב.

חברה לקואליציה, חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס, ניסה להרגיע, גוטליב השיבה בתקיפות: "אל תחנך אותי אל תחנך אותי אני אפעל איך שאני רוצה. הייעוץ המשפטי של הכנסת לא מגנים עליך, אתה חי בסרט, אין לך מושג".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דיון סוער בוועדת חוקה: המשנה ליועמ"שית תקף - לוין לא נותר חייב

במהלך הדיון המשנה ליועצת המשפטית, גיל לימון, ביקר בחריפות את הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין והזהיר כי אם היא תעבור - הממשלה תהיה החוק. "מי שגם כותב את החוק, גם מחליט עבור עצמו, גם בוחר את השופטים וגם יכול לעקוף את החלטת השופטים, לא יהיה כפוף לחוק. יותר מזה - הממשלה תהיה בעצמה החוק. התוצאה של המהלכים עליהם מדובר יכולה להיות קעקוע של מערכת שלטון החוק במדינה דמוקרטית. אם יתקבלו מכלול ההצעות שעל הפרק - הממשלה ושריה יפסיקו בפועל להיות כפופים לדין", אמר לימון.

לאחר שהמשנה ליועמ"שית סיים לדבר, שר המשפטים השיב לו ואמר כי "אני חושב שאין דוגמה מאלפת לצורך ברפורמות שאני מביא מאשר מה ששמענו עכשיו. כשנכנסתי ללשכת שר המשפטים שמתי לב מיד לדבר אחד - שבלשכה הזו אין עציץ. ואמרתי, אני יודע למה - כי העציץ יושב מולך. כך זה נתפס, כך זה נראה וזה דבר שלא יעלה על הדעת". מופיע כאן המשנה ליועמ״ש מציג עמדה משפטית בסוגיה מאד חשובה שנוגעת לעניין שאין חולק שנמצאת בליבת העשייה של שר. מתי אתם חושבים שאני שמעתי או יכולתי לקרוא את חוות הדעת של היועמ״ש? תאמינו או לא עכשיו זו הפעם הראשונה ששמעתי עליו".