טור אישי האמהות מתוסכלות: כדי לקבל יום חופש מהעבודה אנחנו מנצלות ימי מחלה

הודעתי לבוס שאני לוקחת יום מחלה שהפך ליום חופשי עם תור שהתבטל. בין קפה רגוע עם חברה לקניות ארוכות במקס סטוק, קלטתי פתאום: לאמהות אין באמת יום חופש

נטע כהן נטע כהן 12/01/23 13:54 יט בטבת התשפג

האמהות מתוסכלות: כדי לקבל יום חופש מהעבודה אנחנו מנצלות ימי מחלה
צילום: shutterstock

ממתי זה נהיה נורמלי שאמהות לוקחות יום חופש שהוא בכלל יום מחלה של בדיקות שדחינו כמעט 3 שנים וכל פעם היה משהו שמנע מאיתנו ללכת ובכלל באותו יום יש לך בלו"ז לשטוף את כל הבית, להחליף מצעים, להעמיד סיר ואם תצליחי איזה בצק לעוגת שמרים?

מההתחלה. הייתי היום ביום חופש. מחלה. מחלה יזומה אם אפשר לקרא לזה כך. הרי אין לי לב להודיע בבוקר, "אני חולה ולא אגיע היום". עם אינפוזיה אני אבוא למשרד. אבל קבעתי בדיקות ל-8 וחצי בבוקר, ואז ב3 וחצי בצהריים אמרתי, "די, נטע, קחי לעצמך את הבין לבין ואל תלכי לעבודה. יש לך ימי מחלה. מגיע לך".

זה חידד לי את הנקודה שמותר לי לקחת יום חופש. העולם לא יקרוס

אז הודעתי לביג בוס, "שומע? מחר אני במחלה". הוא הסתכל בחצי חיוך חצי הפתעה ואיחל לי בריאות. מיד הסברתי שיש לי בדיקות אבל הוא כבר היה במשהו אחר, וזה חידד לי את הנקודה שמותר לי לקחת יום חופש. העולם לא יקרוס. מפה לשם הבדיקה של הבוקר התבטלה בדקה ה-99 כי הרופא היה חולה. מה הקטע הזה שרופאים חולים? הם לא חסינים?

אז נשאר לי יום פנוי לגמרי. עשיתי שני סיבובים סביב הכיכר עד שהחלטתי מה אני עושה עם עצמי, וצלצלתי לחברה: "קפה?", והיא בכלל חולה גמורה. וככה משכתי אותה עם נעלי בית של במבי לקפה הסמוך ואפילו לחמניית בריוש שוקולד הייתה שם, כי, יאללה, אני ביום חופש!

גם לאמהות מגיע יום חופש

בעודנו מקשקשות פגשתי קולגה, ועוד חברה, ועוד אמא מהגן של הילדה. כולן מיהרו. האחת בחופשת לידה, השניה בין האורתודנט של הבת לרופא של הבן, השלישית רק קפה טייק אווי כי תכף הבוס שולח יחידת סיור לחיפושים אחריה. וצחקנו ואז נאמר המשפט: "ממתי לאמהות יש חופש? זה או מחלה או בין רופאים".

בום. מה? ממתי אין לנו חופש? אז עוד כמה דק אני עפה לרופא של 15:30, והספקתי לעשות ספונג'ה מטורפת שלא היתה פה מראש השנה. וגם הייתי כמעט שעתיים במקסטוק אהובי, וקפה עם חברה טובה. ונהניתי. כי גם לאמהות מגיע יום חופש.