ט"ו באב להורים עייפים הבחירה להשקיע בזוגיות בעומס של חיי משפחה עלולה להיראות אגואיסטית

כולנו יודעים עד כמה הזוגיות חשובה, כולנו למדנו על כך שזוגיות טובה צריך לתחזק, ממש כמו צמח, ובכל זאת הרבה מאיתנו דוחים את ההשקעה הזוגית לרגע האחרון. תמיד יש משימה חשובה או ילד שצריך לטפל בו ברקע | כך תחגגו נכון

בת חן וייל בת חן וייל 11/08/22 13:31 יד באב התשפב

הבחירה להשקיע בזוגיות בעומס של חיי משפחה עלולה להיראות אגואיסטית
צילום: shutterstock

רשימת המטלות שלי אף פעם לא נגמרת. לקחת את הילדה לרופא, לסדר את הארגזים ממעבר הדירה שעשינו השבוע, לשלוח פרסומים ולכתוב פוסטים, לחזור אל מתעניינים בייעוץ ואל אלו שנמצאים כבר בתהליך וכמובן – לכתוב את הטור הזה. כבר לפני שבועיים ביקשו ממני לכתוב טור לט"ו באב, וכל פעם אמרתי לעצמי "היום /בערב/ מחר אכתוב", ולמה אני לא מתפלאת שאת הטור הזה אני כותבת ממש ערב-ערב ט"ו באב?

לא רק אני כזו. למעשה, רובנו חיים בעולם מטורף ומשגע. עולם של דד ליינים, הספקים, משימה רודפת משימה ונוסיף על זה ניהול של בית וחיי משפחה (ולמי שיש ילדים קטנים אז בכלל אין על מה לדבר). המילה עומס מזמן לא מדברת רק על הרמה החומרית אלא בעיקר גם על הנפש. עמוסי נפש כולנו. 
יש לנו המון דברים דחופים, חשובים, שלא סובלים דיחוי – ובתוך כל זה איפה אפשר למצוא מקום לזוגיות? ט"ו באב ממש בפתח, והמון זוגות שואלים את עצמם: "מה עושים עכשיו? איך בתוך כל העומס נצליח לתכנן איזושהי הפתעה או ערב רומנטי?" או "למי בכלל יש כוח עכשיו לערב שכזה? תנו לי לישון!". הזוגיות נדחקת לפינה כמו גרב קטנה בתוך בהר הכביסה שמחכה על הספה בסלון. נסיים לקפל את הכל – וכבר נתפנה.

הבחירה להשקיע בזוגיות נתפסת לפעמים כאגואיסטית 

כולנו יודעים עד כמה הזוגיות חשובה, כולנו למדנו על כך שזוגיות טובה צריך לתחזק, ממש כמו צמח, ובכל זאת הרבה מאיתנו דוחים את ההשקעה הזוגית לרגע האחרון. למה? פשוט מאוד – כי עמוק בפנים אנחנו בטוחים שהזוגיות תעמוד בעומס. הרי מי אם לא אנחנו נטפל בילדים? ומי אם לא אנחנו נעבוד להביא פרנסה לבית? אבל הדבר עובד גם ברמה הזוגית – אם אנחנו לא נשקיע בה, מי אם לא אנחנו ישקיע בה?

אנחנו חיים במין תפיסה הוליוודית כזו שזוגיות טובה נוצרת מאליה, או שיש לכם את זה או שאין לכם את זה. זוגיות טובה נוצרת רק אם יודעים לכוון את האנרגיה וההשקעה הנכונה, את כמות המים והאור המדויקות. לשים את הזוגיות בראש סדר העדיפויות – זו בחירה. זו בחירה שלעתים תיתפס כאגואיסטית כי היא באה על חשבון משהו, אבל למעשה זו הבחירה הכי נדיבה שאפשר לתת לנו, לילדים שלנו, למשפחה שלנו ולעולם כולו.

צילום: shutterstock

אפשר לוותר על מחוות מוגזמות בט"ו באב

ילדים שיראו הורים שמשקיעים בזוגיות שלהם, יגדלו להיות גם בני זוג כאלו. ילדים שרואים הורים שמעריכים הזמן הזוגי שלהם, יעניקו הערכה בחזרה, הם ילמדו לקחת אחריות, להיות מעורבים ולפתור בעיות בכוחות עצמם. 

אז בט"ו באב הקרוב, אתם לא צריכים לעשות משהו גרנדיוזי, אין צורך במתנות מושקעות בעשרות אלפי שקלים – לפעמים מספיק רק רגע לעצור לאיזה כוס משקה חם, עם פינוק קטן. להביט בעיניים, להקשיב, לשתף מהלב. לשים את עצמכם ואת הזוגיות שלכם לכמה רגעים במקום הראשון. וכל השאר? יחכה. 

הכותבת היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com