למרות השביתות והשיבושים: גידול בשווי מתנות סוף השנה לצוות החינוכי

ב-2022, ממוצע שווי מתנת סוף השנה למורים גבוה ב-8% מאשר אלו של הגננות ועומד על 299 שקלים. 38% מההורים בחרו להעניק לצוות החינוכי מתנות מעולמות הקולינריה. באיזו עיר אותרו ההורים הנדיבים ביותר?

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/22 11:54 כג בסיון התשפב

למרות השביתות והשיבושים: גידול בשווי מתנות סוף השנה לצוות החינוכי
צילום: shutterstock

בשבועות האחרונים החריף מאבקם של המורים לשיפור שכרם ותנאי מאבקם, וגם השבוע, לקראת סיום הלימודים והיציאה לחופש הגדול, נערכו שביתות וחלו שיבושים בשגרת בתי הספר. יחד עם זאת, נראה כי השביתות המרובות לא השפיעו על מתנות סוף השנה של המורים מצד ההורים והילדים. מחקר חדש שערכה מחלקת הדאטה והאנליזה של מותג המתנות והחוויות BUYME חושף כי השנה חל גידול של כ-10% בשווי המתנה הממוצע לצוות החינוכי בבתי הספר והגנים לעומת השנה שעברה. 

מחקר חדש שערכה מחלקת הדאטה והאנליזה של מותג המתנות והחוויות BUYME חושף כי השנה חל גידול של כ-10% בשווי המתנה הממוצע לצוות החינוכי בבתי הספר והגנים לעומת השנה שעברה.  ההשקעה הממוצעת של הורים לצוותים החינוכיים לרגל סיום שנת הלימודים תשפ"ב עומדת על 289 שקלים, לעומת 264 שקלים בממוצע אשתקד. עוד עולה מתוך המחקר שערכה BUYME כי שווי המתנה הממוצעת למורה עומד השנה על 299 שקלים, סכום הגבוה ב- 8% משווי המתנה הממוצעת לגננת שעומד על 277 שקלים. 

בירושלים ממוצע המתנות להורים עמד על 260 שקלים 

ממוצע היקף ההשקעה במתנת סוף שנה משתנה גם מעיר לעיר. ההורים התל אביבים, השקיעו במתנת סוף השנה לעובדי החינוך וההוראה שליוו את ילדיהם כ-322 שקלים. בהרצליה ממוצע המתנה הוא הגבוה ביותר ועומד על סכום של 341 שקלים. הממוצע בחיפה עומד על 301 שקלים למתנה; בהוד השרון הושקעו 281 שקלים; בירושלים ההורים העניקו מתנות בשווי 260 שקלים ומבין הערים שנדגמו, ההורים בראשון לציון משקיעים את הסכום הנמוך ביותר – 253 שקלים למתנה בממוצע. 

תומר כהן, מנכ"ל BUYME: "עובדי ההוראה משקיעים ימים כלילות בחינוך ילדינו. לאחר שנה של פעילות, הגיע העת להביע את תודת ההורים והילדים לצוותים, על התמיכה המתמשכת בילדים במהלך השנה, עם הענקת מתנה חווייתית יחד עם ברכה אישית מהילדים שתעלה חיוך על הפנים ותרחיב את הלב". 

הישראלים בוחרים בחוויות

גם השנה בחרו ההורים להתמקד במתנות חווייתיות כאשר 38% מההורים העניקו לצוות החינוכי מתנות קולינריות בהן מסעדות יוקרה ושף, סדנאות בישול ואפייה ואף גיפטקארדים לסיורים קולינריים וליקבים כך שצוותי ההוראה יוכלו לקחת פסק זמן, לצאת מהבית וליהנות מחוויות קולינריות ייחודיות. 33% מהמתנות מהן יוכלו המורות והגננות ליהנות הינן מתנות מקטגוריית האופנה, הטיפוח והלבשת הבית. 20% החליטו להעניק לצוותי החינוך וההוראה זמן מרגיע ומפנק אשר משלב טיפולי ספא, סדנאות יוגה ומיינדפולנס או נופש במלונות ו- 9% מההורים שולחים את הצוות החינוכי לחוויות פנאי, הופעות והצגות.