6 טיפים לשמירה על תזונה נכונה בחופש הגדול

החופש הגדול האהוב ידוע כתקופה שבה יש עליה במשקל בקרב חלק מהילדים, עקב סדר יום לא קבוע ובילויים מזדמנים. ד"ר איה בן שלום, מנחה בכירה בחלי ממן, קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא מנדבת טיפים שניתן ליישם בכל בית על מנת לעזור לכולנו לאכול נכון בתקופת הקיץ

חדשות כיפה 16/06/22 12:30 יז בסיון התשפב

6 טיפים לשמירה על תזונה נכונה בחופש הגדול
סלט פירות משודרג, צילום: יחצ חלי ממן

החופש הגדול מתחיל עוד מעט ובהרבה משפחות סדר היום של הילדים הולך לאיבוד. למרות שעות הקימה והשינה השונות של הילדים כדאי מאוד לנסות בכל זאת לייצר ולשמור קצת על איזון. זכרו: שינה מאוחרת מדי פוגעת בשעון הביולוגי ועלולה לגרום להשמנה ולערגה תמידית לפחמימות ריקות. 

1. ארוחות משפחתיות

שבו לארוחה משפחתית ביחד, לפחות פעם ביום. שינוי אמיתי מגיע כשכל בני הבית מחויבים לתהליך ומלווה בהמון תמיכה ועזרה מצד כולם. זו הזדמנות נהדרת לזמן איכות של כולם שלא תמיד מצליחים להשיג בשגרת היום יום העמוסה ואפשר לנצל זאת לקניות יחדיו, לבישול ולהגשה לשולחן של מאכלים בריאים ודאגו לשמש דוגמא ולאכול אותם יחדיו. 

2. תחרויות ירקות וסלטים 

תחרות בבית של הכנת סלט מושקע או צלחת פירות מושקעת יפה, לצלם יפה ולפרסם בקבוצת הווטסאפ המשפחתית המורחבת לתחרות נושאת פרסים. כך משיגים גם העצמה של הילד, גם נשנוש בריא וגם משחק תחרותי בריא וכייפי. 

צילום: shutterstock

3. התארגנות מראש  

חשוב להתארגן מראש גם בבית וגם בפעילות בחוץ ולא לסמוך על אחרים או להיות ספונטניים. דאגו להצטייד באוכל בריא ובנשנושים שכולם אוהבים ובחרו אותם בעצמכם וזאת למנוע מלחטוף משהו עתיר קלוריות ושומנים. אפשר גם לשלב את הילדים בהכנה מראש של כריכים שהם אוהבים, שקיות קטנות עם ירקות/פירות/חטיף קטן שהם אוהבים ואפילו לקבוע מראש שאוכלים בבית וקונים בחוץ רק קרטיב וכדומה.

4. נשנושים לארוחות ביניים

רצוי לקבל החלטה שגם למבוגרים וגם לילדים מותר רק פעם ביום שקית קטנה של חטיף קנוי (בבקשה אל תאסרו עליהם לגמרי – האיסור גורם בדיוק להיפך). בשאר הארוחות מכינים מראש נשנושים אחרים שמגרים את העין ואת הקיבה כמו: כריכונים חמודים יפים עם חלבונים טובים כמו חביתה, טונה, פנקייקים בריאים, עוגיות גרנולה ביתיות, טוסטים קטנים עם גבינה צהובה וצלחת יפה של ירקות ופירות חתוכים יפה – וכמובן אפשר לעודד את הילדים לעשות זאת בעצמם ולפרגן להם על כך.

5. פעילות גופנית וכמה שיותר

צאו מהבית כמה שיותר על מנת להפעיל את הגוף וכשחם מדי אפשר במזגן מול הטלוויזיה או בערוצי היוטיוב לבצע אימוני כושר מכל הסוגים וביחד עם הילדים להחליט שכל יום עושים ביחד כמשפחה או אמא ובת, אבא ובן. לצאת יום יום לפארק, לשחק בכדור, להליכה בים. פעילות גופנית תורמת רבות למערכת העיכול לעבוד טוב יותר ומונעת אכילת יתר משעמום ועצבנות.

6. הקפידו על שתיית מים

תנו דוגמא אישית והרבו בשתיית מים בכל מיני דרכים בבית. קנקן יפה עם לימונענע גרוס ביתי או בקבוק אישי מגניב לכל אחד במקרר ולמדו אותם לשתות לאורך כל היום. הימנעו כמה שיותר מלקנות הביתה שתייה מתוקה עתירת קלוריות וסוכר. שתיית מים עוזרת הן לתהליך העיכול והן לתחושת השובע במהלך היום – אוכלים יותר כשצמאים ואין מספיק נוזלים בגוף!

 

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר