עיתונאית ידיעות אחרונות בטור כאוב: "רציתי לצרוח על סמוטריץ' כשהוא למעשה קרא לי רוצחת"

דנה ספקטור חושפת בטור אישי את הדיון שערכה עם יו"ר הציונות הדתית על הפלות, "הוא טען שזה רצח של תינוק גם אם העובר שבבטן חולה, הוא דיבר ודיבר, ואני לא סיפרתי לו את מה שהוא לא ידע, שברגע זה עומדת מולו האויבת הכי גדולה שלו ושל כמותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/22 11:01 יז באייר התשפב

עיתונאית ידיעות אחרונות בטור כאוב: "רציתי לצרוח על סמוטריץ' כשהוא למעשה קרא לי רוצחת"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרמה לא קטנה התרחשה בארצות הברית לפני מספר שבועות, כאשר טיוטת פסיקה של בית המשפט העליון הודלפה לאמצעי התקשורת וממנה עולה כי הרוב השמרני שוקל לבטל את החלטת בית המשפט משנות השבעים שהעניקה מעמד חוקי להפלות יזומות. 

עיתונאית ידיעות אחרונות, דנה ספקטור, התייחסה לנושא בטורה השבועי במוסף שבעה ימים שהתפרסם בסוף השבוע האחרון, וסיפרה דווקא על השיח שהיה לה עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בעניין. 

בדבריה, תיארה את הפגישה שהתקיימה עם בצלאל סמוטריץ' לפני למעלה שנה בכנס כלשהו. "בניגוד לשאר החברות שלי, לא ראיתי אז בסמוטריץ' שטן נורא שצריך להיזהר ממנו, ולכן אפילו לא הסתקרנתי לפגוש אותו ולראות אם יש לו באמת קלשון. מבחינתי, הוא פשוט עושה מה שכל הפוליטיקאים עושים: פונה אך ורק אל הבייס שלו בלי שיהיה לו אכפת אם זה פוגע בכל השאר. עיניו, ירוקות כמו דשא קצוץ טרי, נצצו אלינו בשובבות. שערו וזקנו היו כל כך אדמוניים ועזים תחת הניאון שהוא הזכיר לי ויקינג נורווגי. וכמובן שהוא היה נחמד". 

"השינוי שחל באיש היה מדהים. בן רגע נעלם ההומור מהעיניים שלו"

עוד היא מתארת את השיחה הנעימה ביניהם, שהגיעה לעסוק בהפלות. "השינוי שחל באיש היה מדהים. בן רגע נעלם ההומור מהעיניים שלו, ובמקומו עלה כעס. כעס ירוק ומתכתי של קנאים שנראה לי אמיתי ומפחיד ממש. 'שלא תהיה שום טעות', הוא אמר, 'אני מאוד, אבל מאוד, נגד הפלות. מבחינתי שאף אישה במדינה לא תעשה הפלה, גם לא אם היא בת 17 ולא נשואה' מכיוון שחלף זמן מאז, חשוב לי להדגיש שאני מצטטת מהזיכרון וייתכן ששגיתי, אבל רוח הדברים הייתה כזאת. 'ואם היא עברה אונס?' הקשיתי. 'אולי אז כן', הוא אמר, 'במצבים חריגים במיוחד. אבל שאר הנשים? שלא יעשו הפלות'".

"גם אצל נשים כמוני כל הפלה היא משהו שנעשה עם המון צער"

"גם אצל נשים כמוני כל הפלה היא משהו שנעשה עם המון צער" צילום: shutterstock

ספקטור ממשיכה לתאר בכתיבתה את  משנתו של סמוטריץ בנושא, "הוא טען שזה רצח של תינוק גם אם העובר שבבטן חולה, גם אם הרופאים עצמם ממליצים לא לדון אותו לחיים של טיפולים וסבל. הוא דיבר ודיבר, ואני לא סיפרתי לו את מה שהוא לא ידע, שברגע זה עומדת מולו האויבת הכי גדולה שלו ושל כמותו. אישה חילונית חצופה ומרגיזה שעשתה לא הפלה אחת, אלא שלוש. שתיים יזומות ואחת מצערת, לא רצויה". 

"נכון שנשים מסוגי לא תופסות מעצמן רוצחות. רציתי לצרוח על סמוטריץ' כשהוא למעשה קרא לי רוצחת. אבל שיהיה ברור, גם אצל נשים כמוני כל הפלה היא משהו שנעשה עם המון צער. גם אם את לא מודעת לזה, גם אם את רק בת 17 וחוגגת את זה שנפטרת מ'זה', גם אם את החילונית התל-אביבית הכי קלילה, בסופו של דבר הרחם שלך ימצא דרך להזכיר לך שזה כן ביג דיל, שנגעת ברקמת החיים והמוות ומשהו בך לא יחזור להיות כמו שהיה".