אחרי הציטוט מחשבון שהתחזה לנתניהו: ידיעות אחרונות פרסמו התנצלות

ציוץ שהגיע מחשבון טוויטר מזויף צוטט בטור של נחום ברנע, וכעת בידיעות אחרונות מפרסמים התנצלות: "מובן שהסרנו אותה מהגרסה הדיגיטלית, ונתקן גם בעיתון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 12:51 כז באדר א'

אחרי הציטוט מחשבון שהתחזה לנתניהו: ידיעות אחרונות פרסמו התנצלות
נתניהו בכנסת, צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

העיתונאי הוותיק של ידיעות אחרונות, נחום ברנע, ציטט בטורו הקבוע הבוקר (ב') בידיעות אחרונות ציוץ כביכול של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ובו נאמר כי הוא "מתכוון לאחות את הקרע בין הצדדים בדיוק כמו שעשיתי בתוך החברה הישראלית", זאת בהקשר הפלישה הרוסית לאוקראינה. 

אלא, שהציוץ הגיע בכלל מחשבון טוויטר מזויף שנקרא bibis fake. על כך כתב ברנע בטורו "קשה לדעת אם הציוצים שלו מבטאים את דעתו או את חוש ההומור שלו: כל המצייץ גורע. אילו הייתי זלנסקי-הייתי משתנק". 

זמן מה לאחר מכן פרסמו בעיתון התנצלות על התקרית, "פרסמנו הבוקר בטורו של נחום ברנע ציטוט שגוי של נתניהו, שנלקח מתוך חשבון פיקטיבי שאיננו חשבונו של ראש האופוזיציה. אנחנו מתנצלים על הטעות, מובן שהסרנו אותה מהגרסה הדיגיטלית, ונתקן גם בעיתון". 

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיב על התקרית ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב: "והלקח לברנע: גם רשתות חברתיות הן שטח. אי אפשר להתנשא מעליהן, להטיף להן, ללעוג למשתמשים בהן ואז לצטט מהן בלי להבין דבר באשר לפייקים ובלי לטרוח לעשות את המינימום הנדרש מעיתונאי, שהוא הצלבה ובדיקה. זה נלעג ומנותק".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן