מספרים סיפורים הילדים חוזרים לגן? אלו הספרים שמומלץ לכם להכיר להם

אחרי חופשת קיץ ארוכה הילדים חוזרים לשגרת הגנים, אנחנו, ההורים צריכים להיות סוכני תיווך עבורם ולספר להם מה הולך להיות ויחד להתכונן לפתיחת שנת הלימודים. אז איזה ספרים מומלצים לצורך העברת המסר?

חדשות כיפה דניאל וייס 25/08/21 17:02 יז באלול התשפא

הילדים חוזרים לגן? אלו הספרים שמומלץ לכם להכיר להם
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אנחנו לקראת סופו של החופש הגדול והריטואל של חזרה למוסדות החינוך ברור ומוכר לנו ההורים, אך עבור ילדינו השגרה הזאת מעט נשכחה.  גם אם יש ילדים שזוכרים את שגרת היום יום, החזרה לשגרה היא לא פשוטה, מה עוד שיש כאלו שילכו השנה לגן חדש, עם גננת חדשה וחברים חדשים. 

ידוע שידע הוא גורם מפחית חרדה ולכן חשוב לשוחח עם הילדים לפני תחילת השנה ולהסביר להם בדיוק מה הולך להיות. הדרך הנעימה לעשות זאת היא לקרוא יחד ספר שמסביר ומזכיר לילדים כיצד נראה הגן, מה יהיה ביום הראשון של הגן ואיך ניתן לעבור את היום הזה רגוע ונעים עם כמה שפחות חרדה ובכי.

הספר "מעשה בכסא" של הסופר נתי בית, הוא ספר מקסים על ההוויה בגן הילדים, הוא משלב דמיון בחרוזים על כלי התחבורה שיכול להיות כסא פשוט במהלך שעת משחק בגן. הילדים יוצאים למסע בארץ ישראל על הכסא כשבתום המסע חוזרים הילדים הישר לארוחת בוקר בגן. הספר מאפשר לילדים לחוות את הגן עם הרבה דמיון מחוצה לו.

 

צילום: אתר סטימצקי

הספר "לא רוצה ללכת לגן" - שכתבה עינב מזרחי כתוב אומנם עבור פעוטות שעוברים מהמעון לגן טרום טרום חובה, אבל בהחלט יכול לפנות גם לילדים הגדולים שעדיין חוששים ללכת לגן.

צילום: אתר סטימצקי

הספר "המדינה של ילדי הגן" שכתבה אמונה אלון, מספר על ילדי הגן שבונים לעצמם מדינה מקוביות ומוכנים לחגוג את יום העצמאות, אלא שחברים נוספים רוצים להצטרף למדינה המוכנה. איך יקבלו הילדים את החברים החדשים למדינה שלהם? עכשיו כשהכל בנוי, איך יתקבל מי שלא היה שותף? הסיפור "המדינה של ילדי הגן" עוסק בשייכות, ובמקום שיש לכל אחד ואחת במרקם החברתי המיוחד של מדינת ישראל'. 

צילום: אתר סטימצקי

הספר "גן הבוכים" אותו כתבה המאיירת אסנת ישפה גזית מספר על גיא שלא רצה ללכת לגן הוא פשוט לא רצה והוא גם לא הפסיק לבכות, עד שבראשה של אמו צץ רעיון משעשע, שפעל כמטה קסמים.
הסיפור מיועד לילדים המתקשים להיפרד מהוריהם ולהורים אובדי העצות.

צילום: אתר סטימצקי