טוקיו 2021 לינוי אשרם וסימון ביילס בשיעור להורים

אז מה אפשר ללמוד מהאולימפיאדה חוץ מהמובן מאליו, שאימונים מפרכים משתלמים? שלכל אדם יש קול פנימי וככל שהוא יקשיב לו באופן ברור יותר כך הוא יהיה אדם חזק יותר, אז שוב תודה לכן לינוי אשרם וסימון ביליס

חדשות כיפה אביה טרכטינגוט  10/08/21 09:21 ב באלול התשפא

לינוי אשרם וסימון ביילס בשיעור להורים
צילום: shutterstock

 

בואו נדבר רגע על הכח הנשי באילימפיאדת טוקיו 2020, ואם להיות קצת יותר ספציפית, לינוי אשרם וסימון ביילס. 

כשמסתכלים ממבט על, על התנאים, הסיטואציה שהביאה את שתי אלו לאן שהן הגיעו, מגלים אקלים מאוד ספציפי שאפשר ללמוד ממנו הרבה על הדרך. פחות על התוצאה. כן, התוצאה שם ללא ספק משחקת תפקיד משמעותי, אך הצמיחה והלמידה האמיתית טמונים בדרך. 

אחד הדברים שאפשר ללמוד מהראיון עם הוריה של אשרם לאחר הזכיה, זו העובדה שלא משנה מה, הם עמדו מאחוריה כמו סלע איתן, היו קשובים לה ולצרכים שלה. הפיזיים והרגשיים כאחד.

לינוי אשרם

לינוי אשרםצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כהורים, אנחנו חיים בשלושה מרחבי זמן- עבר הווה ועתיד. הרבה פעמים אנחנו עסוקים בלתקן את טעויות העבר כדי למנוע סיטואציות שאנחנו רואים כלא אידיאליות בעתיד, שאנחנו בעצם קצת מפספסים את ההווה. אנחנו כל כך דואגים למה יהיה אם הם לא יקומו לשיעור, לא ינקו אחריהם, לא ידברו ״כמו שצריך״ שאנחנו מאירים ומעירים עד שבשלב מסויים הקול הזה שלנו, הביקורת החיצונית עליהם הופכת להיות הקול הפנימי שלהם. ממש כמו פרסומת ברדיו שנשמע אותה עשרות פעמים תיחרט בזיכרון שלנו לעולמים.  

הקול הפנימי הזה, הוא המצפן של הנפש שלנו. התפקיד שלו לשמש לנו כחבר הקרוב ביותר לעצות ומילה טובה, לטפיחה על השכם וליד מושכת למעלה כשצריך דחיפה. הוא זה שתפקידו להזכיר לנו שאחרי הגשם, זורחת השמש ואולי אפילו תתגלה קשת בענן. אבל אם הקול הפנימי הזה לא התנסה בלהיות קשוב לעצמו פשוט כי הוא התרגל שלא קשובים לו, לא בטוח שהוא רכש את הכישורים הנדרשים להיות החבר הטוב הזה שכל אחד צריך מבפנים. 

 

דוגמא לקול פנימי יציב וחזק שהוא ממש אות ומופת לקולות הפנימיים באשר הם אפשר לראות בצורה בולטת אצל סימון ביילס. 

 

לפני פחות משבוע חזרה ביילס, מדליסטית אולימפית, לארה״ב ובידה, מדלייה שביעית במספר . מדליית ארד.

בחשבון האינסטגרם שלה היא כתבה: 

״בכלל לא כך דימיינתי או חלמתי,שהאולימפיאדה השנייה בה אשתתף תיראה, אבל אני מברכת על שאני מייצגת את ארצות הברית״. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none;" target="_blank">A post shared by Simone Biles (@simonebiles)

ביילס נסעה לטוקיו כדי לייצג את ארצות הברית בענף התעמלות קרקע באולימפיאדה. רק שתוך כדי ההכנות האחרונות בהחלט, בטוקיו, הבינה ביילס שמשהו לא עובד לה שם. שהגוף שלה קצת מאבד את זה.  היא הבינה שהיא נתונה ללחץ אדיר ואחרי התלבטות ארוכה שכללה גם שיחות עם פסיכולוג ספורט, היא החליטה שלא תשתתף בשתי תחרויות ספציפיות שיועדו לה. 

סמון ביליס

סמון ביליסצילום: shutterstock

בראיון עם אחד מכתבי הספורט לאחר הזכייה היא אמרה שבשלב מסויים היא הרגישה ממש כאילו משקל כל העולם מונח על כתפיה. 

כמובן שאפשר להבין אותה. אלופה אולימפית בסדר גודל כזה, שמייצגת את המעצמה הגדולה בעולם, מגיעה לתחרות שעובדים ומתאמנים לקראתה חיים שלמים ובמאני טיים היא מרגישה שהיא פשוט לא שם.

באותו ראיון היא גם אמרה שהיא מרגישה שעם הפרישה שלה, היא פתחה דלתות גדולות וחשובות לשיח משמעותי. 

אלופה אולימפית, ששמה בצד את משקל כל העולם, את מה יגידו ומה מצפים ממנה, ובוחרת להקשיב לעצמה. בוחרת בקול הפנימי שלה, בוחרת במה שנכון לה! 

בעיני, בשלב הזה היא קטפה את הזהב, באופן חד משמעי. 

הצעד הזה שלה, שדרש כמויות של אומץ וביטחון בעצמה, ביכולות שלה, אמונה עצומה בזה שגם היא אם ״מוותרת״ על תחרות זה לא הופך אותה לפחות טובה בעיני עצמה ובכלל. שעצם הפרישה לא מוחקת את כל ההישגים האדירים שלה עד כה.

סימון ביילס באולימפיאדת טוקיו מסמלת בעיני את החשיבות בפיתוח קול פנימי יציב וחזק אצלינו ואצל הילדים שלנו. הקול הזה, הוא שם נרדף למושג ביטחון עצמי שנבנה, אך ורק מלבנים רבות של קול פנימי יציב. 

 

אשרם כמו ביילס, הגיעו לאן שהגיעו בזכות קול פנימי חזק שהוא המצפן והחבר הנאמן ביותר. הדרך שעברו, שהביאה אותם לגבהים מעוררי השתהות, כל אלו לא היו יכולים לקרות ללא קול פנימי שתמיד היה שם, ועם הזמן הפך לחבר ושותף נאמן שהיה שזור בכל אימון, תחרות, נפילה וקימה. זה הניצחון האמיתי. 

המדליה בתוך כל זה, היא רק הבונוס. 

הכותבת היא מאמנת נשים ואמהות להסתגלות מאוזנת ברילוקיישן ומעברים, מערכות יחסים וביטחון עצמי. נשואה ואמא ל4.