חוזרים לשגרה: בנות השירות הלאומי חוזרות לפעילות מלאה

בנות השירות של בת עמי חוזרות לפעילות מלאה אחרי שנת קורונה מאתגרת בה עבדו במסירות תחת עוצר וסגרים. בנוסף הושקה תחרות "הדירה המחוסנת" לעידוד התחסנות כל הבנות

חדשות כיפה בשיתוף בת עמי 17/03/21 10:54 ד בניסן התשפא

חוזרים לשגרה: בנות השירות הלאומי חוזרות לפעילות מלאה
צילום: בת עמי

סוף סוף ובשעה טובה ומוצלחת התבשרנו כולנו שאפשר לחזור לשיגרה. לאחר שנה של ריחוק חברתי ופגישות שהתקיימו רק בזום, נוכל סופסוף להיפגש, ואנחנו מבינים עד כמה התגעגענו, וכמה כיף לחזור. שנה זו הייתה ועודנה שנה מאתגרת. חלקנו נשארנו בשגרה גם בעוצר ובסגרים, חלקנו יצאנו וחזרנו ושוב יצאנו.

בנות השירות בבתי הילד, עבדו במסירות רבה ונשארו עם הילדים גם בשבתות וחגים. הן מיעטו לחזור הביתה כדי להיחשף כמה שפחות ולשמור על בריאותם של הילדים. בנות השירות בפרויקט והדרת – והדרת פני זקן העוסק ישירות עם קשישים בקהילה, שמרו על ריחוק חברתי ודאגו לסייע ולשמור על קשר קבוע עם  הקשישים בתקופה מורכבת ובודדה שכזו. בנות תחום החינוך המיוחד לא נחו לרגע כדי לשמור על שגרה בריאה לילדים המקסימים. 

יחד איתן בנות השירות של בת עמי בביטוח לאומי ובמשרדי התעסוקה ברחבי הארץ לא נחו לרגע. הן עמלו להכניס פרטי מובטלים רבים למערכת,  לשמוע ולעזור להם בכל מה שניתן על מנת שיוכלו לחזור לשפיות כלכלית. בנות השירות בתחום הבריאות התנדבו בחזית המערכה, ואצלן השיגרה הפכה אינטנסיבית ומאתגרת עוד יותר בעקבות הקורונה. 

כעת, חוזרים לשגרה מבורכת, ואיזה כיף לחזור! לתלמידים בבתי הספר, לשיעורים ולהפסקות. לפעולות בסניף, לחניכים, למועדוניות הנוער אחרי הצהריים, לפגישות התכופות עם הקשישים אך הפעם בלי פחד, להדרכות בשטח לטיולים ולמוזיאונים. לחזור לחברים ולשותפים במשרדים השונים, לאוירה המיוחדת ולתחושת הביחד. 

צילום: בת עמי

שירה ברק, רכזת גרעין רעות בתל אביב מתארת את החזרה לשגרה של בנות השירות שלה, "פגשתי את הבנות והיה להן אור בעיניים. הן מאושרות לחזור לעשייה כי בדיוק בשביל זה הם באו לשירות. היה להן קשה לעבוד בזומים ולתקשר מעבר למסך. הם שמחות כל-כך לפגוש את התלמידים והחניכים, הם התגעגעו לצוות, והצוות התגעגע לבנות. הן שמחות לחזור לעשייה של הגרעין בשכונה, וגם השכונה מראה ונותנת הרגשה שכזאת". תענוג לחזור לתחושת העשייה, לתחושת השליחות, לתקנים השונים. לדירות השירות, שחלקן נותרו ריקות בתקופת הסגר ורק חיכו לערבי דירה מסעירים, לאורייתות המיוחדות לריח הבישולים וההוואי של הבנות. 

תהילה פרץ, בת שירות בגרעין שפיר וקומונרית בסניף אבן שמואל מתארת את ההרגשה המיוחדת, "אני חוזרת לשגרה ב"ה מתוך שמחה ענקית ועם מלא חלומות ומוטיבציה לעשייה. הקמנו השנה סניף עוז ועכשיו הפרויקט שלנו הוא לפרסם אותו ברחבי היישוב ולהכיר את החניכים פנים אל פנים, מה שלא התאפשר עד כה. סוף-סוף נוכל להיות איתם, לתמוך, לתת להם לצמוח כי בשביל זה הגעתי לשירות, חיכיתי כבר להשפיע".

על מנת לחזור לשגרה כמה שיותר בטוחה הושקה בבת עמי תחרות "הדירה המחוסנת" לעידוד התחסנות כל הבנות. דירת השירות הראשונה שבה כל הבנות מחוסנות תזכה בהטבות ופרסים. הבנות מבינות את הצורך לתת כתף, לשמור על בריאותן ועל בריאות החניכים בתקנים השונים. 

בימים הקרובים לקראת יום הבחירות עמותת "יוצרים חלום" ועמותת בת עמי חברו וביחד יפעילו מספר מיזמים ופרוייקטים המקדמים את שיח האחדות.  פעילות בשטח של המתנדבים על חשיבות האחדות, הערבות והשיח המכבד.בערב הבחירות נדליק כולנו נר לעילוי נשמתם של נפטרי הקורונה, הופק דף לימוד על שיח והקשבה וביחד נתפלל לחזרה לשיגרה מלאה ומבורכת ושכולנו נעשה בחירות טובות