אני מפחדת מקבוצת הוואטסאפ של הגן

משפחות שלמות נכנסות לבידוד בגלל הפקרות במקרה הרע, ואדישות במקרה הפחות טוב, הערבות ההדדית ביננו תמנע את הבידוד המשפחתי הבא, אחרת בחיים לא נצא מזה

חדשות כיפה חמוטל שובל 01/03/21 11:33 יז באדר התשפא

אני מפחדת מקבוצת הוואטסאפ של הגן
מספר ימי הבידוד יקוצרו? אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 

אני מפחדת. אני מפחדת שההודעה הבאה מהוואטסאפ של הגן תיפתח גם היא במילים: "הורים יקרים, לצערי הילד X התגלה כחיובי לקורונה ולכן הגן/ כיתה Y בבידוד", שוב. שגרת הגנים והכיתות של ההורים הצעירים בישראל מופרת עכשיו כל הזמן. במיוחד בציבור הדתי, בו יש, ברוך השם, לא מעט ילדים בכל משפחה: קורונה אצל אחד מבני המשפחה, יכולה להכניס עשרות משפחות לבידוד, כי לפעמים ישנם ילדים חיוביים במספר שכבות גיל.

עלינו לדאוג טוב יותר אחד לשני. הקהילות שלנו מפורסמת בערבות ההדדית שלה, כל יולדת זוכה לפינוק, כל ילד חולה, חלילה, זוכה לחיבוק קהילתי חם שדואג לו ולהוריו. עכשיו, עם הקורונה, הצורך הזה רק גדל.

מוצאי פורים, כאשר רובנו בוודאי פגשנו בחג חברים ומשפחה, הצורך בערבות הדדית רק מתעצם. רובנו התחסנו נגד הקורונה, אבל שכבת הגיל הפגיעה עכשיו היא הילדים שלנו, הם לא יכולים להתחסן. חלקם יושבים בבית כבר חודשים ארוכים, חלקם חוזרים למסגרות, והשגרה שלהם מופרת שוב ושוב.

קשה להם כבר להישאר בבית, והדרך היחידה לדאוג להם היא אם כולם יחמירו על עצמם. אני מבקשת מכם, מכולנו, בכל לשון של בקשה: אם יש מישהו חולה בבית, או אם מישהו נבדק ומחכה לתשובה – בבקשה הישארו כולם בבית למשך יומיים. קחו על עצמכם בידוד מניעתי. בדקו אם מי שמרגיש רע הוא חולה בקורונה, בדקו גם את שאר בני המשפחה, ורק אם כולם שליליים – החזירו את כולם למערכת החינוך.

המשפחות הצעירות סביבי סבלו בחודשים האחרונים מבידוד אחר בידוד. בין סגר לסגר, כשמערכת החינוך נפתחה סוף סוף, הגנים נסגרים לסירוגין בגלל בידודים חוזרים ונשנים. אם מישהו מבני הבית חולה, אפילו קצת, בבקשה קחו מיד יומיים של הסתגרות משפחתית בבית וערכו בדיקות. זה אמנם לא נעים, ומבאס להפסיד יום או יומיים של עבודה, בית ספר או גן, אבל זה יכול להועיל כ"כ לכל השכנים והחברים שסביבכם, שיינצלו מעוד בידוד.

ברור לי שאי אפשר לשלוט בכל הופעה של המחלה, אבל אפשר להחמיר על עצמנו, כדי לדאוג לכלל. המשפחות הצעירות צריכות להתמודד עם קשיי הפרנסה של הקורונה, עם המורכבות המשפחתית, שכוללת, לא מעט פעמים, גם עומס נפשי כבד. אל תוסיפו לעומס שלהם עוד בידוד מיותר. תחשבו על עשרות הילדים שלא זכו ללכת עם התחפושת לגן או לבית הספר. שעבורם פורים עם חברים כבר אבוד.

זה בידיים שלנו. אם כל משפחה תחמיר על עצמה בעוד יומיים בבית – הגנים ובתי הספר יוכלו להמשיך בשגרה. יומיים שלכם, יחסכו לעשרות משפחות עשרה ימים מיותרים של מריטת שערות, בדיקות אינסופיות, תסכול והסתגרות קשה בין ארבעה קירות. לא מדובר פה על שנה רגילה בה כינים או דלקת עיניים בגן או בכיתה מרגיזים. מרגיזים, אבל לא משביתים את הגן או את השכנים. המגיפה עוד לא נעלמה.

בבקשה מכם, בכל התלבטות על כאב גרון, בטן או שיעול - חישבו על אחד השכנים שלכם, שאולי עוד בידוד יגרום לו לסבל כבד. אתם לא יודעים מה קורה מעבר לקיר, אולי הבידוד הבא יחמיר את המורכבות בשלום בית, יגרום לעוד ילד לסבול מדיכאון, יגרום להורים עוד לילה ללא שינה בדאגה לפרנסה או לבריאות הנפש של הילדים.

זה בידיים שלנו.

 

חמוטל שובל, עמיתה במכון למנהיגות הלכתית במדרשת לינדנבאום

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן