פרוטיאה באלקנה: דיור מוגן שמבין אתכם

רשת בתי הדיור המוגן 'פרוטיאה' דוגלת בגישה לפיה "להרגיש בבית" פירושו לחוש תחושת בטחון פיזי, רפואי, חברתי ותרבותי. לגור בדירה נוחה ומרווחת הסמוכה לשטחים ציבוריים מגוונים, לצד שכנים וחברים איכותיים וליהנות מרמת שרות גבוהה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 17/12/20 09:29 ב בטבת התשפא

פרוטיאה באלקנה: דיור מוגן שמבין אתכם
צילום: רשת בתי הדיור המוגן 'פרוטיאה'

ליהנות מכל העולמות עם בית דיור דתי, איכותי ויוקרתי

אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני העוברים לדיור מוגן הוא השמירה על אורח החיים שבחרו לעצמם. עבור הגמלאים הדתיים לאומיים האתגר מורכב במיוחד, מכיוון שרובם המוחלט של בתי הדיור המוגן בישראל הם חילוניים במהותם, ודורשים מהדיירים הדתיים להתגמש ולהתאים את אורחות חייהם לבית החדש.

פרוטיאה מציעה דיור מוגן לאוכלוסייה הדתית-לאומית, המאפשר לדיירים והדיירות ליהנות מדיור מוגן ברמה גבוהה ומאורח חיים דתי, הזהה לאורח החיים בו חיו עד למעבר. בבית באלקנה מוקמים בימים אלה מגוון מתקנים חדישים הכוללים: בריכה מקורה, ספא מפנק, אולם תרבות וספורט, חדר כושר, חדרי חוגים, בית כנסת, מרפאה, חדר עיון, ספריה, אולם אירועים וקולנוע, בר-קפה מעוצב, ועוד מגוון שירותים ומתקנים שהכניסה אליהם תתאפשר לדיירים המתגוררים במקום בלבד.

יהושע שפונדר - הבעלים של פרוטיאה מתאר כי "זיהינו צורך אצל גמלאים שגרים במרכז המעוניינים לעבור לדיור מוגן אך מעדיפים להישאר באזור, והבית באלקנה הוא בית דתי-לאומי המציע להם ליהנות מכל היתרונות של דיור מוגן, ויחד עם זאת להשתייך לקהילה דתית לאומית המאפשרת להם לשמור על אורחות חייהם.

הצורך שזיהתה פרוטיאה התגלה כרחב מהצפוי, ומיד עם תחילת הבנייה החלו להגיע פניות מגמלאים דתיים לאומיים מכל רחבי הארץ. יחיאל ניסנהולץ - מנכ"ל פרוטיאה מסביר כי "הקרבה של אלקנה לערים במרכז הארץ בהן חיה אוכלוסייה דתית כמו גבעת שמואל, פתח תקווה, רעננה ואפילו צפון תל אביב, הופך את הבית באלקנה לאופציה עבור אנשים שהתבגרו ורוצים לעבור לגור במחיצת אנשים דומים להם, מבלי להיאלץ להתנתק מחיי הקהילה ומאורח החיים המוכר להם. 

צילום: רשת בתי הדיור המוגן 'פרוטיאה'

מעל 20 שנות ניסיון בניהול דיור מוגן

דיירי הבית החדש באלקנה נהנים מהניסיון העשיר והמקצועיות המוכחת של פרוטיאה בניהול דיור מוגן. יחיאל ניסנהולץ מנכ"ל פרוטיאה, מוותיקי המנהלים בדיור מוגן ובעל ותק של למעלה מ-35 שנה בענף, ליווה את פרוטיאה מהקמת הבית הראשון, שיצר סביבה ייחודית לדיירים והעניק להם את תחושות הפרטיות, הנופש והחוויה. ניסנהולץ מכיר את הדור הנוכחי של הגמלאים ויודע כי הם לא מחפשים קורת גג בלבד אלא מבקש ליהנות מחיים נוחים ומודרניים. הדבר נכון גם לגמלאי הציבור הדתי לאומי, המבקשים לגור במקום בו יחוו את חווית הנופש וייהנו ממגוון פעילויות אותן יוכלו לשלב עם אורח החיים הדתי-לאומי.

הדיור המוגן באלקנה מציע לדיירים מגורים בדירות מרווחות בשילוב של מלונאות ברמה גבוהה וחיי קהילה וחברה ענפים הכוללים פעילויות חברה, בילוי, תרבות וספורט. מגוון הדירות מאפשר לדיירים לבחור את הדירה המתאימה לצרכיהם מתוך מגוון רחב של דירות בגדלים של כ-60 ועד 100 מטר רבוע. 

חווית מגורים איכותית ומלאת פעילויות 

רוני ורבקה מאור, עברו לפני כ-5 שנים כשהיו בני 75 מביתם בפתח תקווה ל'פרוטיאה בהר', בית דיור מוגן נוסף מרשת פרוטיאה, הממוקם בשורש, ליד ירושלים. "חווית המגורים שלנו בפרוטיאה בהר מלאת ריגושים ופעילויות" מספרים רוני ורבקה. לפרוטיאה בהר הגיעו הזוג בהמלצת חברים שכבר התגוררו במקום. המרחבים, הנוף והקרבה לחברים שכבר גרים במקום מצאו חן בעיניהם והובילו להחלטה על המעבר. כשהגיעו למקום שמחו לגלות שתכנון הדירה מותאם בדיוק לצרכיהם. 

רבקה ורוני מסבירים כי מגורים לצד אוכלוסייה איכותית בשילוב עם סל שירותים רחב ואיכותי ויחס חם של צוות מיומן, מקצועי ואכפתי המעניק שירות במהלך כל שעות היממה ונענה בשמחה לבקשות הדיירים, כל אלה יוצרים שביעות רצון גבוהה בשל התגשמות כל ציפיות המגורים שלהם. 

רוני מאור

רוני מאורצילום: רשת בתי הדיור המוגן 'פרוטיאה'

דווקא בתקופה כזו, הכי נוח בדיור מוגן 

הצורך האנושי בלהיות מוקף בקהילה קרובה הפך למשמעותי הרבה יותר בתקופה כמו תקופת מגפת הקורונה, במהלכה זכו הדיירים בבתים של פרוטיאה לתמיכה של קהילה חזקה ומגובשת שסייעה לחבריה לעבור את התקופה המאתגרת. 

רוני ורבקה דיירי 'פרוטיאה בהר' מספרים  כי גם בתקופה קשה זו של הקורונה נהנו ממגוון פעילויות חברתיות, תרבותיות וספורטיביות כמעט כפי שהיה בתקופת טרום הקורונה. 

"לאורך כל התקופה הדיירים היו מוקפים בדיירי הבית ואנשי הצוות ולא הרגישו לבד", מסביר ניסנהולץ, "הם נמצאים בקהילה עם מערכת ניהולית תומכת ועוזרת שעיקר מטרתה היא הביטחון, חוסר הבדידות וההשגחה היומיומית על הדיירים. גם בימים של הסגר הכי הדוק, היינו בקשר יומיומי עם הדיירים שלנו וסיפקנו את כל הצרכים שלהם עד לדלת הדירה. העזרה והתמיכה הגיעה גם מהדיירים האחרים שדאגו אחד לשני והוכיחו את חשיבותה של קהילה חמה ותמכת. אין ספק  שבעתות מצוקה ההימצאות בדיור מוגן היא יתרון עצום עבור הגמלאים, שאף פעם לא נשארים לבד".

רוני ורבקה מתארים את חווית המגורים בפרוטיאה ככזו המעניקה להם תחושת ביטחון בשילוב עם פעילות יום יומית מגוונת ואיכותית שיחד תורמים לחוויית מגורים מוצלחת. עם זאת, מספרים בני הזוג, על אף התאקלמותם כדתיים בבית 'פרוטיאה בהר' המעניק בית לקהילה הכוללת דתיים וחילוניים כאחד, הם חשים כי לא לכל אחד הפתרון הזה מתאים, וכי ישנם דתיים רבים שיעדיפו לגור רק בבית המותאם במיוחד עבור ציבור דתי. 

קהילה איכותית שמותאמת עבורכם 

בדיוק משום כך הקימה פרוטיאה את הבית באלקנה, שהיתרון המרכזי שלו הוא ההתאמה המרבית שלו לאורח החיים של האוכלוסייה הדתית-לאומית, שבאה לידי ביטוי בכל שלבי התכנון של הבית החדש. כך למשל הדירות בפרויקט כוללות כיורים כפולים, כיור נטילת ידיים ורובן הגדול עם מרפסות סוכה. הבית מותאם לצביון הדתי גם בשטחים הציבוריים, כמו למשל המעליות שהופכות עם כניסת השבת למעליות שבת. 

גם אופי ההתנהלות הציבורית בשבת ובחג מותאם לצביון הבית - עם כניסת השבת הבית באלקנה מתמלא באווירת הקדושה הייחודית, ודיירי הבית מתכנסים לתפילות שבת וחג משותפות. הדיירים מזמינים לארוחות שבת חגיגיות את בני המשפחה. את האירועים החברתיים הנהוגים בערבי שבת וחג בבתי דיור מוגן חילוניים, מחליפים בבית באלקנה בזמירות שבת סביב השולחן, בילוי עם המשפחה וערבי שיח עם הדיירות והדיירים. 

החשיבות של המשפחה והקרבה אליה גם בשבתות וחגים נלקחה בחשבון על ידי פרוטיאה, שהשכילה לשלב בבית החדש שהיא בונה באלקנה מספר לא מבוטל של דירות אירוח, המיועדות לבני משפחה שמגיעים לבקר ויכולים להישאר ללון שם למשך השבת או החג. ניתן לומר שהבית באלקנה משלב בהצלחה בין דיור מוגן איכותי לבין צרכי המשפחה הדתית-לאומית ומציע פתרון מגורים אמיתי שטרם היה כדוגמתו לציבור הדתי. 

הטבה מיוחדת ניתנת בימים אלו ל-25 הנרשמים הראשונים. לפרטים: 9405*
או באתר פרוטיאה אלקנה