הורים? דווקא בזמן הסגר - מצאו לעצמכם רגע של שקט

סגר מודל 2020, חוסר ודאות משווע, כל כך הרבה דעות שנויות במחלוקת, כל כך הרבה אי סדר במה שהיה נהוג לקרוא לו שגרה. אז איך אנחנו כהורים, יכולים בכל זאת לחדש כוחות?

חדשות כיפה עידן יצחקיאן 05/10/20 08:59 יז בתשרי התשפא

הורים? דווקא בזמן הסגר - מצאו לעצמכם רגע של שקט
צילום: shutterstock

זהו. השכבתי את כולם לישון. נעלתי את עצמי בקליניקה. אם מישהו דופק בדלת-אני ישן. אבא יצא לחל"ת. שיסתדרו. מהרגע שפקחתי עיניי עד עכשיו עמדתי לשרת את הרצונות שלהם נאמנה. עד היום אני לא מבין איך אכילה יכולה לספק תחליף לשעמום. בהקבלה לשדה הקרב, כשהאויב מתחמש, יש לך זמן לחשוב על המהלך הבא. אז אני כרגע בחמ"ל. 
  
סגר מודל 2020, חוסר ודאות משווע, כל כך הרבה דעות שנויות במחלוקת, כל כך הרבה אי סדר במה שהיה נהוג לקרוא לו שגרה. התגעגעתי לשגרה. לסדר יום של הילדים. לכריכים בבוקר, לפיזור של כולם במסגרות, לשעת האימון הקבועה. ללימוד היומי. לזמני הכתיבה. איפה שגרה ואיפה אני? היום? היום אם נותנים לך להגיע לבית הכיסא ולא דופקים לך בדלת פעמיים בשתי דקות, אתה בר מזל. ושלא תבינו לא נכון. אני אוהב אותם מאוד. אבל שכחתי את עצמי, לגמרי. ועל זה רציתי לכתוב הפעם.

חג הסוכות מביא איתו בשורה: אנחנו נדרשים לשכור חדר לשבעה ימים שעשוי מקרשים, ברזל וצמחים, עטוף בד, אשר אינו ממש מזכיר את חדר השינה או חדר האוכל שלנו. "צא מדירת קבע ושב בדירת ארעי", כך קבעו רבותינו. וכך לימדו אותנו יסוד חזק, שמי שמבין את פנימיות הדברים, יקבל כוחות אדירים לעבור תקופות סוערות, שהסגר הזה הוא ג'ימבורי לידן. 
 
הכל ללא יוצא מן הכלל, בעולם הזה-ארעי, זמני, נהדף חולף! ולפיכך, למה לנו להיאחז בדברים גשמיים, שהיום כאן – ומחר מתאדים. "דור דור וקורונותיו". כאשר אנחנו מחוברים לאמת הפנימית שלנו, לנשמה שלנו, לרצונות הנעלים, ונאחזים בהם, לעולם לא ניתן להזיז אותנו, כי היציבות שלנו לא נשענת על חומר מתכלה, אלא על דברים נצחיים. 

לכן, העצה הייעוצה, בתור אבא במשרה מלאה, שלא משנה מה היה סדר היום שלכם לפני שהכל התחיל, אל תתנו לזרם לקחת איתו את הכל. תשאירו לעצמכם כמה דקות ביום, לפני שכולם קמים, או אחרי שהם נרדמים.. שאתם עסוקים בלהזכיר לעצמכם – את הדברים שעושים לכם טוב: תתרגלו נשימות, תקראו משהו מעניין, תציירו, תאזינו למוזיקה טובה, תתפללו.. העיקר שתרגישו שניצחתם, וגם היום בתוך כל האי סדר- עשיתם V על הרצון הפרטי שהתממש. זה ישחרר מכם הרבה לחץ, ייתן לכם להתחיל את היום בצורה טובה, או לחלופין לישון טוב. ומניסיון זה יכניס הרבה שמחה !
 
ואם היה יום כזה שלא ניצחתם, תזכרו שאנחנו רק בדירת ארעי. חג שמח

 

 

הכותב: עידן יצחקיאן, יועץ ומנחה לרפואה טבעית גוף ונפש בדרך היהדות, בוגר מכללת אלימה מיסודו של הרב יובל הכהן אשרוב. ליצירת קשר: 0542321045. Idanitz@gmail.com

לטורים קודמים