"תודה שעזרתם לי לממש את העצמאות שלי"

אלה מילות התודה של ד´, בעלת שיתוק מוחין המרותקת לכסא גלגלים, שההנהגה הצעירה של הבית היהודי הצליחה לעזור לה היכן שאחרים נכשלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/13 16:02 כט בתשרי התשעד

"תודה שעזרתם לי לממש את העצמאות שלי"

בזכות פניית ההנהגה הצעירה של הבית היהודי לעיריית מעלות-תרשיחא, זכתה ד' לשביל גישה מהרחוב לביתה וכעת היא יכולה לנוע בכסא גלגלים ממונע ולהתנייד בכוחות עצמה.

ד', בת 21 היא בעלת שיתוק מוחין ומרותקת לכיסא גלגלים. המשפחה ביקשה להעביר אותה לכיסא גלגלים ממונע שיאפשר לה להתנייד באופן עצמאי, אך כיוון שהמעבר בין הבית לרחוב לא היה נגיש, נמנעו מכך. ההורים החליטו לפנות לעירייה בתקווה שזאת תסייע בבניית שביל גישה לבית, אך במשך תקופה ארוכה קיבלו תשובות כגון: "בטיפול" "אנחנו יודעים ומטפלים", כאשר בשטח, לא נעשה דבר.

לבינתיים המשיכו ההורים לקדם את הקמת השביל בשני ערוצים. ראשית, האב, רצף במקצועו, החל לבנות במו ידיו את השביל מכיוון ביתו. ושנית, כאמור, פנו להנהגה הצעירה שתקדם את המשך קטע השביל אותו רק העירייה יכולה לבנות.

חברי ההנהגה יצרו קשר עם ראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, שנרתם לטובת המשפחה. תוך שבועיים התבשרו הצעירים כי השביל בנוי ומוכן.

"ממש תודה לכם" אמרה ד' לכהן-צמח בעקבות הבנייה, "בזכותכם התקדמתי צעד ענק לעצמאות האישית שלי, עכשיו אני יכולה להתנייד בעצמי, בלי עזרת אף אדם". מהמשפחה נמסר כי הם מתקשים להאמין איך לקח רק יום אחד לבנות את מה שהם טרחו לבקש במשך שנה ויותר.