שם לילד? תנו למחשב להציע

אתר אינטרנט חדש שפיתחו יזמים ישראלים, מתיימר לסייע להורים בבחירת שמות לילדיהם, זאת בהתבסס על אלגוריתם ה"לומד" את טעם ההורים על בסיס שמות בני המשפחה

חדשות כיפה אורי פולק 01/04/12 09:44 ט בניסן התשעב

שם לילד? תנו למחשב להציע
Chesdovi-cc-by, צילום: Chesdovi-cc-by

אתר אינטרנט שפיתחו יזמים ישראלים, מציע אלגוריתם ייחודי שמתיימר לסייע להורים בבחירת שמות לילדיהם. האתר, The Namestork ("חסידת השמות"), מציג שמות לתינוקות, בהתאמה אישית להורים העתידיים.

כך זה עובד: משתמשי האתר בוחרים שמות שהם אוהבים ולאחר מכן הם מזינים את שמותיהם של האחים והאחיות הגדולים של התינוק העתידי, במידה וישנם כאלה. האתר מעבד את המידע ומתוך היצע השמות הוא "לומד" את טעם המשתמש ומציע לו שמות נוספים בגוון דומה.

לדוגמה, אם ששמות ילדיה הם גיטל וחנה ומחפשת שם לילד השלישי, תקבל הצעות כמו משה, מרדכי ושמעון. לעומת זאת, לאבא של אמונה האתר יציע שמות כמו תפארת או צוריה. החיפוש מניב, בכל פעם, כ-200 שמות מומלצים אישית אותם ניתן לשמור כקובץ למחשב, לשתף בפייסבוק או לשלוח בדואר-אלקטרוני לאנשים קרובים.

מאחורי האתר עומד רועי גולן (26) יזם אינטרנט ומפתח האתר, שמסביר כי הוא "בא לענות על צורך של הורים שמחפשים שם מתאים, שישב 'בול' ולא יהיה נדוש. אני עדיין לא אבא, אבל כבר ראיתי בסביבתי הרבה מקרים שבהם יש תחושה לגבי השם שרוצים ובכל זאת לא מוצאים".

גולן מציין כי "הרעיון הוא להשתמש בפתרון טכנולוגי כדי לתרגם את התחושה הזו לרשימת שמות אופציונאליים, שאולי ביניהם יימצא השם הנכסף".