שחנ"ש במוצ"ש: נעלי פלאפי לעבודה

אחותי קמה כל בוקר, מתלבשת, מתאפרת, נועלת נעליים יפות, ויושבת לעבוד במחשב בבית שלה. נשמע מטופש? אז זהו, שלא

חדשות כיפה אסף פני אל 24/10/15 21:34 יא בחשון התשעו

שחנ"ש במוצ"ש: נעלי פלאפי לעבודה
shutterstock, צילום: shutterstock

זה אולי יישמע לכם מוזר. גם אני הרמתי גבה או שתיים או שלוש כשאחותי סיפרה לי את זה. היא קמה כל בוקר, מתלבשת, מתאפרת, נועלת נעליים יפות ו...יושבת לעבוד במחשב שבבית שלה. נראה קצת מטופש, לא? אם כבר עובדים בבית - לא עדיף לעשות את זה עם פיג'מה ונעלי פלאפי חמימות?

אז זהו - שלא! מסתבר שלבגדים יש השפעה כל-כך חזקה, שהם אפילו משפיעים על אדם שנמצא עם עצמו לבד. אני למדתי על הכוח של הבגדים מהתאטרון. כל תלבושת שהחלפתי - התחלף לו גם האופי ששיחקתי. הבגדים עשו את הדמות.

כשחקן, ארון הבגדים שלי היה מלא בבגדים צבעוניים ומיוחדים. חולצות מגניבות, מכנסיים בכל צבעי הקשת, כובעים מיוחדים. כשהקמתי את הסטארט-אפ - התחלפו בגדי השחקן בחולצות מכופתרות, כיפה יפה בצבע אחיד ונעליים מבריקות.

אפילו בימים שרק הייתי נפגש עם השותף שלי, הייתי מגיע בבגדים יפים. להרשים את מי? אתם שואלים. האמת שכן. להרשים את השותף שלי. מוזר? לא בטוח. כי לבגדים יש השפעה עמוקה ולא-מודעת על האדם. אפילו בדינמיקה הפנימית שבין שני שותפים, אני קיבלתי מקום יותר מכובד בגלל שכיבדתי את עצמי עם הופעה מכובדת.

אם דיברנו על להתלבש יפה כשאתה לבד וכשאתה עם שותף שאתה פוגש כל יום - אין גבול לחשיבות של הבגדים כשנפגשים עם אנשים. הבגדים הם כרטיס הביקור, הם מודעת הפרסום שלנו. זה מה שרואה האדם שנפגש איתנו באופן מיידי. זה הרושם הראשוני.

נכון שלפעמים אנחנו נוטים להתמרד בעובדות האלה. זה ממש מטריד שאנשים הולכים אחרי ה"קליפה" החיצונית. הרי זה רק בגד בוגדני, שלא תמיד תואם את מה שבפנים. אבל עובדות הן עובדות. במקום להתמרד נגדן (ולהפסיד לפעמים) אפשר להשתמש בזה לטובה.

כי כמו הרבה דברים אחרים בנפש, כמה שאתה תנסה אידיאולוגית להתמרד נגד דברים מסוימים ותטען שצריך אחרת - בסוף הנפש קובעת ומעלה לך תחושות ומחשבות בשבריר שניה. אז אם אתה פוגש מישהו ורואה שהוא לבוש בצורה מוזנחת - סביר להניח שתוך שניה תהיה לך דעה או תחושה שלילית עליו, גם אם תנסה לשנות את זה אחר-כך.

בסופו של דבר, זה עוד כלי פיזי-נפשי במערכות יחסים שלנו עם אחרים. נסו לבדוק אם יש מה לשפר בהופעה שלכם. אם כן - נסו לעשות שיפור ולבחון אם היחס של אחרים אליכם משתנה. כי לפחות ברמה מסוימת, ביגוד הוא BE GOOD, לא?