שחנ"ש במוצ"ש: טדי הברמן

"אחי, אתה לא במקום הנכון". טדי חוטף לי את הכוס לפני שאני מספיק לתת שלוק. אני נבעת ומנסה לקחת אותה בחזרה. טדי זורק את הכוס והיא מתנפצת לרסיסים על הרצפה ואיתה מתנפצת לי התקווה שאני אטביע את יגוני בשיכר

חדשות כיפה אסף פני אל 19/09/15 22:00 ו בתשרי התשעו

שחנ"ש במוצ"ש: טדי הברמן
shutterstock, צילום: shutterstock

אני לא מאמין שזה קורה לי שוב. איזה דכאון. אני מדמיין את עצמי יושב באיזה פאב, מדליק סיגריה ואומר לברמן- "טדי, תביא לי עוד כוסית". טדי לוקח כוס גדולה ומנגב אותה בסינר שלו וממלא לי אותה בו'יסקי זול. "אסף, אתה מגיע לפה כל ראש השנה. מה קרה הפעם?". אני נאנח ולוגם את כל המשקה בבת-אחת ומטיח את הכוס על הבר בחבטה. "זה לא יעזור, טדי, כל שנה אני עומד ומתוודה על כל החטאים שלי, על כל הדברים הגרועים שעשיתי. כל שנה אני מתחייב שהשנה הקרובה תהיה שונה לגמרי. שאני אהיה שונה לגמרי. וכל שנה- הכל נשאר אותו דבר".

טדי מחייך בזמן שהוא ממלא לי עוד כוסית. "מה, ההתעלות הרוחנית של הימים הנוראים לא עשתה לך את זה?". אני חוטף מטדי את הכוסית. "בטח התעלות רוחנית! ראש השנה, יום כיפור, סוכות. אבל כמה ימים אחרי שיצאתי מהסוכה- בום! אני שוב אותו אדם בדיוק, עם כל הג'יפה".

"אחי, אתה לא במקום הנכון". טדי חוטף לי את הכוס לפני שאני מספיק לתת שלוק. אני נבעת ומנסה לקחת אותה בחזרה. טדי זורק את הכוס והיא מתנפצת לרסיסים על הרצפה ואיתה מתנפצת לי התקווה שאני אטביע את יגוני בשיכר.

"עד מתי אתה תמכור לעצמך את הסיפורים האלה? אני אהיה טוב יותר, אני אשתדל, אני אתחזק? כל שנה אותה רוטינה, נמאס לי כבר לשמוע אותך מתבכיין לי פה על זה".

"מה אתה רוצה שאני אעשה, טדי, מה?!".

"לך לטיפול!".

"ט...טיפול? מה, כאילו, פסיכולוג?".

"כן, למען השם! אתה סוחב איתך את אותם חטאים, עוונות, קשיים, נפילות, מחשבות רעות, התנהגות שגויה, בחירות דפוקות. חלאס! הגיע הזמן באמת להפסיק את זה. לך לטיפול. זה המקום שבו אתה מתמודד באמת עם הנפש שלך, עם מבנה האישיות שלך, עם דפוסי ההתנהגות שלך שכל-כך חזקים שאתה לא מצליח כבר עשרות שנים לשנות אותם! שם תוכל להבין למה אתה עושה את הדברים האלה. תוכל ליצור דרכים חדשות להשתחרר מהדפוסים הרעים. תוכל להבריא. תוכל להמריא. תוכל להשתנות".

ואז טדי סיפר לי שאם הולכים לקופת החולים ומבקשים טיפול פסיכולוגי- קובעים לך פגישה וכשאתה מגיע אתה מסביר למה אתה רוצה טיפול (תשובה: כי אני רוצה לעשות שינויים בחיים שלי ולפתור דברים שמטרידים אותי). ואז- מקבלים טיפול חינם.

יש כזה דבר. בידקו בקופת חולים הקרובה אליכם. בנוסף, כל חבר קופת חולים זכאי לקבל חצי שנה של סיבסוד לפסיכולוג בעלות של כ-100 ₪ למפגש (במקום תעריף של 300-400 ₪ המקובל לפגישה).

קמתי בסערת נפש מהכיסא הגבוה. התמלאתי באנרגיה והלב פימפם בהתרגשות. זהו. השנה אני באמת משקיע בשינוי. שינוי אמיתי, עמוק, שיעשה לי טוב בחיים. טוב שהימים הנוראים הדליקו לי את הרצון לשינוי. עכשיו אני הולך לממש את השינוי אצל הפסיכולוג. טדי אסף את השברים של הכוס של אסף ואסף הלך לאסוף את השברים שלו.