עקרה? הרי זה גיטך

בית הדין האזורי בחיפה קבע כי בעל זכאי עקרונית להתגרש מאשתו העקרה, כדי להקים משפחה בישראל מאישה אחרת. הפסיקה התבססה על מסכת יבמות שהציעה עקרון זה, תוך מתן פיצוי כספי לאישה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 05/12/12 13:43 כא בכסלו התשעג

עקרה? הרי זה גיטך
shutterstock, צילום: shutterstock

רוצה להתגרש? תוכיח שאשתך עקרה. בית הדין האזורי בחיפה קבע השבוע כי הבעל זכאי עקרונית להתגרש מאשתו בכדי לאפשר לו להקים משפחה בישראל מאישה אחרת. הפסיקה מתבססת על דברי התלמוד במסכת יבמות כי "נשא אשה ושהה עמה עשר שנים ולא ילדה - יוציא ויתן כתובה, שמא לא זכה להבנות ממנה".

בית הדין בחיפה חייב את האישה בגט, אולם תוך כך גם לחייב את הבעל במתן פיצוי כספי. עורך דינו של הבעל, עו“ד גיא אופיר, טען בכתב התביעה כי ''מבחינה הלכתית וגם עובדתית, יש את כל האסמכתאות של עילה לחייב האישה בקבלת גט וכן לפוטרו מחיוב הכתובה, לאור העובדה שבעלה הוכיח שהיא עקרה וכי לא ניתן ליישם עימה את מצוות פרו ורב''. יתרה מכך, טען אופיר כי העובדה שהבעל חי בנפרד מאשתו מזה תקופה לא מבוטלת יחד עם אישה אחרת, אישה אשר ילדה לו ילד, היא עוד עילה לגירושין.

בית הדין בפסיקתו קיבל את טענותיו של הבעל וטען כי ''גורל הנישואים - עקרים הם, שכן לא זכו לקיים מצוות פרו ורבו וכי על נישואים ממושכים ללא ילדים אומרת המשנה כי על הבעל לשאת אישה אחרת, כדי לקיים מצוות פרו ורבו''.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il