סטודנט? עובד? מתגעגע לסטנדר? מרכזי לימוד חדשים לבוגרי ישיבות

עשרות בוגרי ישיבות בארבעה מרכזים ברחבי הארץ יכולים מבקשים לטעום את טעם הלימוד הישיבתי במרכזי לימוד ערב. יוזמי המיזם: "מקווים שכל בוגר ישיבה יהיה מחובר ל´מטען´ רוחני שמשפיע על חייו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/16 12:50 ה באלול התשעו

סטודנט? עובד? מתגעגע לסטנדר? מרכזי לימוד חדשים לבוגרי ישיבות
יחצ, צילום: יחצ

מרכזי לימוד ייחודיים לבוגרי ישיבות נפתחו בכמה מוקדים ברחבי הארץ וזכו להיענות גדולה. "מקווים שכל בוגר ישיבה ימצא את מקומו באחד המרכזים", אומרים המארגנים מעמותת 'עיתים לתורה'

היענות גדולה למרכזי הלימוד החדשים לבוגרי ישיבות שפתחה עמותת עיתים לתורה ברחבי הארץ, ובמפגש הלימוד הראשון השתתפו כ-70 בוגרי ישיבות.

עמותת עיתים לתורה החלה להפעיל את המיזם לאחר שזיהתה כי בוגרי ישיבות רבים העוזבים את ספסלי בית המדרש לטובת לימודים או עבודה, אינם מוצאים מסגרת לימוד המתאימה לצרכיהם - מצד אחד לימוד ישיבתי מעמיק כפי שהורגלו בישיבה, ומצד שני לימוד בהיקף וזמנים המתאימים להם.

שלשום (ב') נפתחו שלושה מרכזים, אחד במכון לב עם הרב יוסף צבי רימון, שני עם הרב עמיאל נאומבורג באריאל וחבורה שלישית עם הרב צביקי לבנברג בבית המדרש הקהילתי בגבעת שמואל. חבורה נוספת עם הרב פנחס מונדשיין ר"מ בישיבת 'מרכז הרב' תיפתח היום (ד') בשטיבלך בשכונת קטמון בירושלים.

סדר הלימוד מורכב בשלב הראשון משעתיים שכוללות לימוד סוגיה בחברותות ולאחריהן שיעור עיוני על הסוגיה, המוגשת ללומדים בצירוף חומרי לימוד היוצאים בשיתוף "עולמות". בכוונת העמותה להתרחב לחבורות נוספות וכן להרחיב את ימי ושעות הלימודים.

"ב"ה אנחנו רואים היענות מרשימה שמלמדת על הצורך במרכזי הלימוד. אנו מזמינים את כל בוגרי הישיבות להצטרף ליוזמה ומקווים לפתוח מרכזים נוספים ברחבי הארץ", אומר אריאל קמינצקי מעיתים לתורה. "מטרת העמותה היא להגיע למצב בו כל בוגר ישיבה שמעוניין משתלב עם צאתו מהישיבה באחד המרכזים שיהיו, ומתחבר ל"מטען" רוחני תורני לימודי שמשפיע על חייו. זה לא עוד שיעור אלא מעין מרכז אליו מגיעים מדי שבוע, נמצאים שם בקשר עם תלמיד חכם בעל שיעור קומה ולומדים בעיון ברמה הגבוהה של הישיבות".