משרד החקלאות להורים: במקום חטיפים, גזר ומלפפונים

לכבוד החופש הגדול משיק משרד החקלאות קמפיין חדש שינסה להעלות את המודעות לאכילת פירות וירקות ולשנות את הרגלי האכילה בחופש הגדול

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/16 11:32 טו בתמוז התשעו

משרד החקלאות להורים: במקום חטיפים, גזר ומלפפונים
:mrMark:-cc-by, צילום: :mrMark:-cc-by

משרד החקלאות משיק קמפיין להגברת המודעות לאכילת פירות וירקות בעיקר בזמן הקיץ והחופש הגדול תחת הכותרת "חצי-חצי". רוב הציבור צורך פירות וירקות באופן קבוע ומודע לחשיבות שלהם, כך עולה מסקר שערך משרד החקלאות. הציבור הישראלי גם מודע לכך שארוחת הבוקר היא הזדמנות לעידוד הצריכה של פירות וירקות.

בסקר נמצא שפירות נתפסים כ"נשנוש" ולכן חשוב להרחיב את אכילתם גם לארוחות עצמן בעוד שירקות פחות נתפסים כ"נשנוש" אלא כחלק מהארוחה, לכן חשוב להרחיב את אכילתם גם בין הארוחות.

על השאלה "מתי ילדיך אוכלים בדרך כלל ירקות?" ענו 34% מהמשתתפים בסקר כי הם נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הבוקר. 54% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הצהריים. 71% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות בארוחת הערב. 21% מהאוכלוסייה נותנים לילדיהם ירקות כנשנוש בין הארוחות. ו- 6% מהאוכלוסייה אינם נותנים לילדיהם ירקות בכלל.

(צילום: shutterstock)

על השאלה "מה ילדיך אוכלים בין הארוחות?" ענו 60% מההורים כי ילדיהם אוכלים חטיפים מלוחים, 44% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים ממתקים, 50% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים מעדני חלב, 44% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים דגנים / קורנפלקס. 68% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים גם פירות, אך רק 35% מההורים אמרו כי ילדיהם אוכלים ירקות בין הארוחות. בנוסף, רוב ההורים העידו כי אינם עושים פעילות מיוחדת על מנת לעודד את ילדיהם לצרוך יותר פירות וירקות

מהסקר עלה כי 59% מההורים לא עושים פעילות מיוחדת שילדיהם יאכלו יותר פירות וירקות. 14% מההורים חותכים, מכינים סלט ומקלפים פירות וירקות. 11% מההורים מסבירים את היתרונות ומנסים לשכנע את הילדים לאכול פירות וירקות. 5% מההורים קונים מגוון סוגים של פירות וירקות ומוודאים שתמיד יהיו בבית פירות וירקות. 5% מההורים מגישים את הירקות והפירות בצורה אסטטית. 4% מההורים ממקמים את הפירות ואת הירקות במקום בולט ו-3% מההורים מגישים את הפירות והירקות כחלק קבוע מהארוחה.

פירות וירקות הם מרכיבים חשובים לתזונה בריאה. צריכה נמוכה של פירות וירקות קשורה לבריאות ירודה עם סיכון גבוה להתפתחות מחלות שונות. ההערכות מציינות כי 6.7 מיליון מקרי מוות ברחבי העולם מיוחסים לצריכה לא מספקת של פירות וירקות. ההוכחות המדעיות כיום מצביעות על כך כי צריכת פירות וירקות כחלק אינטגרלי מהתזונה היומית יכולה לסייע בהפחתת הסיכון להתרחשות של מחלות לב כליליות, שבץ וסוגים מסוימים של סרטן. צריכה גבוהה של פירות וירקות, עשויה לסייע להרגשת השובע ובכך להגביל את צריכת האנרגיה. הפירות והירקות עשירים גם בויטמינים ומינרלים וכן מכילים כמות גדולה של נוזלים ובכך מהווים למקור נוזלים נוסף.