מדריך: כך תנקו לפסח מבלי לפגוע בסביבה

הניקיונות לפסח עלולים להסב נזק לסביבה, בשל השימוש בחומרי ניקיון מזיקים. הנה מספר טיפים שבעזרתם יהיה לכולנו פסח כשר, שיזיק פחות לטבע

חדשות כיפה "ירוק עכשיו" 14/03/13 12:08 ג בניסן התשעג

מדריך: כך תנקו לפסח מבלי לפגוע בסביבה
shutterstock, צילום: shutterstock

חג הפסח ממשמש ובא ואיתו הולכים ומתרבים הניקיונות. חשוב לזכור דווקא עכשיו לשמור על הסביבה ולא להשתגע עם חומרי ניקיון היכולים לפגוע באדם ובסביבה. מלבד היופי והטוב שיש בטבע, העניק לנו הטבע עוד מתנות שבעזרתן ניתן לנקות וגם לשמור על הסביבה ועל האדם.

לפניכם מספר טיפים קטנים שבעזרתם יהיה פסח שמח הרבה יותר ופחות מזיק לסביבה.

ניקוי כלי כסף - הכניסו את כלי כסף לתבנית אלומיניום (או קערה מצופה בנייר כסף) מלאו אותה עד סופה במים חמים מהברז, שפכו שקית אבקת סודה לשתייה (כ-3 כפות), לאחר כרבע שעה, הוציאו את הכלים, נגבו בסמרטוט יבש- והכלי מבריק!

הברקת רהיטי עץ - על מנת ליצור מראה מבריק, יש לערבב כמות שווה של שמן וחומץ, אח"כ יש להספיג סמרטוט ולנגב בעדינות את הרהיטים.

ניקוי חדר האמבטיה - ניתן להשתמש באבקת סודה לשתייה, חומץ או מלח לימון. פזרו את החומר על המשטח שאתם מעוניינים לנקות אותו, המתינו מעט ושפשפו. חומרים אלו מלבינים ומסירים גם את הכתמים העקשנים ביותר.

שטיפה כללית של הבית - ניתן להכין נוזל לשטיפה כללית בעזרת קליפות הדרים. אספו את קליפות פירות ההדר, הרתיחו אותן בסיר עם מים עד אשר הבית מתמלא בניחוח הדרים. לאחר שהנוזל מצטנן, סננו את התרכיז כך שלא יישארו הסיבים, והרי לכם נוזל ניקוי בריח משכר של אביב.

אם החלטתם לבסוף לא להשתמש בחומרי ניקוי ידידותיים לסביבה, אל תשכחו לשמור על אוורור החדר בזמן הניקיון ולאחריו.

לאתר "ירוק עכשיו"