יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט: "יש עתיד היא דיקטטורה"

יו"ר הבית היהודי בהתבטאות מפתיעה נגד מפלגת יש עתיד ויו"ר המפלגה יאיר לפיד "ברור שמפלגת יש עתיד היא מפלגה לא דמוקרטית, זה לא סוד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/01/14 10:36 כה בשבט התשעד

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט: "יש עתיד היא דיקטטורה"
יחצ, צילום: יחצ

ביום חמישי האחרון, במסגרת אירועי "שר על הבר" שתקיימים במועדון הגולה בפתח תקווה, ראיין העיתונאי וראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר יועז הנדל, את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.

כשנשאל בנט על אופן ההצבעה של חברי מפלגתו בעניינים המדיניים ובהיקף ההקשבה שלהם לצו הרבנים ענה בנט : "להגיד לך שפשוט? מפלגת הבית היהודי זו מפלגה מגוונת, יש הרבה דעות, אנחנו לא דיקטטורה כמו יש עתיד" עוד הוסיף בנט בנושא, כי "יש עתיד זו מפלגה שאין בה פריימריז, ברור שזו מפלגה לא דמוקרטית, זה לא סוד. המפלגות הדמוקרטיות היום בכנסת הן הליכוד, העבודה והבית היהודי".

בסוגיית המשא ומתן עם הפלסטינים אמר בנט כי "הפלסטינים לא מכירים במדינת ישראל. זה הדבר היסודי וזה לא ישתנה" בנט נימק והוסיף כי "כל 'הציפים ליבנים' שמסתובבים בעולם חיים בשכבה דימיונית, השטח יודע לעשות שלום פי אלף יותר טוב מאשר 'הציפים והביילינים' שנמצאים בממשלה."

המפגש בין בנט להנדל היה מעניין במיוחד בשל הניגוד הבולט בין השניים: הנדל שמכנה את תפיסתו כ"לאומית ליברלית", מרבה לבקר את התנהלות מפלגת הבית היהודי בסוגיות דתיות ומדיניות, על הלך הרוח ועל אופן קבלת ההחלטות במפלגה שבנט עומד בראשה.

מועדון הגולה בפתח תקווה, קיים זה בחמישי האחרון בפעם השנייה את סדרת "שר על הבר" שבמסגרתה מנהלים עיתונאים בכירים מהמגזר הדתי לאומי, שיחה פתוחה לקהל עם פוליטיקאים מהמגזר. הכניסה לאירוע היא חופשית על בסיס מקום פנוי.