יוזמה חדשה: יום שני ורביעי בלי מחשב

מדובר ביוזמה חדשה הפונה לכלל ההורים ונועדה כדי להתמודד עם בעיית ההתמכרות למחשב. בדומה ל"יום שני בלי בשר" פה זה שני ורביעי בלי מחשב כלל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/09/15 15:09 ז בתשרי התשעו

יוזמה חדשה: יום שני ורביעי בלי מחשב
shutterstock, צילום: shutterstock

"הילדים בני דורנו שכחו איך לשחק ואיך להעסיק האחד את השני מתוך אינטרקציה חברתית" אומרת מיכל גלר אם לשישה, מנכ"לית חברת 'בית בגולן' ויוזמת "יום שני ורביעי בלי מחשב" - יוזמה חדשה שנועדה להתמודד עם בעיית ההתמכרות של הילדים למחשב.

גלר שהחליטה שבביתה הילדים יוכלו לשחק רק שלוש פעמים בשבוע, חצי שעה בכל פעם נכחה לדעת שההחלטות בתוך הבית אינן מספיקות. "הילד המתוק והמתוסכל ביום חמים הולך לו לחברו , לבכות על מר גורלו , ולספר לו על אמו הרשעה שלא מרשה לו לשחק במחשב , בעוד מפרכס פרכוסי קריז בדרך ... דופק על דלת חברו .. ולהפתעתו , חברו על המחשב , משחק ומאושר .. הילד המתוק יודע שיום ללא מחשב הינו גם יום ללא צפייה במחשב בבית אחר (תתפלאו הוא מקפיד על זה) וממשיך לחבר אחר", מספרת גלר את הסיבות שהביאו אותה ליוזמה החדשה.

"אין לזה קשר לדתיים בכלל, זו בעיה שכלל ההורים מתמודדים איתה, התמכרות למחשב היא אחת הבעיות הכי גדולות היום", מציינת גלר ל'כיפה'.

לדבריה, היא פנתה להורי הילדים ביישוב חיספין בו היא מתגוררת והציעה להם את הרעיון "יום שני ורביעי ללא מחשב" והתגובות היו מנלהבות מאד ועד לכאלה שחששו וטענו כי הוויתור על המחשב במשך יומיים בשבוע גדול עליהם, "המחשב נותן להורים רבים שקט, בנוסף לכך שלאחר שהילד רגיל למחשב ולגירוי הבלתי פוסק שלו כל משחק אחר נראה לו כמשעמם", אומרת גלר.

גלר מסבירה כי היוזמה אינה באה למנוע את המחשב לחלוטין, "לא ניתן לעמוד בזה בלי המחשב לחלוטין. זו המדיה הרווחת כיום ברוב הציבורים ובתי הספר עובדים בממשק אינטרנטי וצריך לקחת את זה בחשבון".

גלר מקווה שהיוזמה תתפשט ותפרוץ לקהלים רחבים, "באותם יומיים נטולי מחשב יוכלו הילדים פשוט לשחק אחד עם השני. ככה בכיף, בחוץ, או בבית במשחקים כיפים שילדים מתוקים משחקים", אומרת גלר.