חג משחקי הקופסא - המומלצים של כיפה

רציתם לשבת ולשחק עם הילדים ולא ידעתם באיזה משחק לבחור? אספנו עבורכם את חמשת משחקי הקופסה החמים להנאה משפחתית מושלמת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/12/15 10:34 כו בכסלו התשעו

חנוכה הוא גם חגם של משחקי הקופסא, הזמן בו יושבת כל המשפחה לאחר הדלקת הנרות יחד הוא הזדמנות מצוינת לשחק יחד כל המשפחה ליהנות יחד וללמוד ערכי משחק שכוללים - יושר, התמודדות, תחרותיות חיובית, פרגון ועוד ועוד.

כדי שתוכלו להתכונן למשחק משפחתי כראוי סקרתי עבורכם כמה משחקים מצוינים אותם ניסיתי בעצמי עם ילדיי ואני יכול להמליץ לכם עליהם בפה מלא.

1. אובונגו - אל תתנו לשמו המוזר של המשחק להרחיק אתכם ממנו. לטעמי זהו אחד ממשחקי הקופסא היותר מהנים ואטרקטיביים שפגשתי. המשחק בו ניתן לשחק 1-4 שחקנים משלב זריזות, מהירות מחשבה ותפיסה חזותית. מטרת המשחק השלמת צורות גיאומטריות שונות שמופיעות על כרטיסי המשחק, על ידי שימוש בחלקי המשחק השונים ובלחץ זמן של שעון חול כשבכל סיבוב הראשון שמסיים מקבל ניקוד.

היתרון הגדול של המשחק הוא שכל שחקן מתמודד מול לוח משחק אישי השונה משל חברו וניתן לשחק בשתי רמות משחק שונות האחת למתחילים ואילו השנייה קשה יותר כך תוכלו לשחק יחד עם ילדיכם כשכל אחד מתמודד עם אתגר ברמתו.

מדובר במשחק מאתגר במיוחד שיגרום לכם לנסות שוב ושוב גם אם נכשלתם בעמידה בזמן המוגבל של שעון החול. ניתן להשיג אותו בקלות בכל חנויות המשחקים במחיר שנע בין 130-150 ₪.

זמן משחק : כחצי שעה

(צילום: יחצ)

2. המבוך הקסום - משחק מחשבה ואסטרטגיה קצרת טווח ויכולת התמודדות עם התסכול שצף כאשר אתה צריך לשנות את החשיבה שלך כמעט בכל מהלך. המשחק שמורכב מלוח משחק עליו ניצבים קלפי המשחק שנכנסים ויוצאים מצידי הלוח בכל תור ובעצם משנים חלקים גדולים ממנו בכל מהלך.

מטרת המשחק היא להצליח להגיע לכל היעדים שקיבלת בתחילת המשחק ולחזור ראשון אל עמדת ההתחלה. ניתן לשחק במשחק 2 עד 4 שחקנים אך המשחק מוצלח ומאתגר הרבה יותר עם 4 שחקנים כאשר בכל מהלך של אחד השחקנים כולם צריכים להחליף את הדרך בה יגיעו אל המטרות. גם פה ניתן לשחק ברמות שונות של קושי כאשר כל שחקן יכול להתמודד על פי רמתו.

המשחק מגיע בגרסאות רבות של דמויות וניתן לקנות אותו בגרסת שדונים, גרסת דיסני ורדרדה, מכוניות, צבי הנינג'ה ועוד דמויות רבות. ניתן להשיג בכל חנויות המשחקים בכ-120 ₪ ובגרסה קטנה לדרך בכ-50 ₪.

זמן משחק כחצי שעה.

(צילום: יחצ)

3. דיקסיט - משחק אסוציאציות חברתי שמטרתו בשונה מרוב משחקי הקופסא היא לא משחק שיוצר מתח וגורם לאמץ את השכל, אבל למרות זאת, עצם העובדה שאפשר ליהנות ממשחק בלי שיהיה לך אכפת מי מנצח אומרת משהו מאוד משמעותי על המשחק.

המשחק מכיל 84 קלפים שונים כשכל שחקן מקבל שישה קלפים הגלויים רק לו. על הקלפים מצוירים איורים מוזרים אך מרהיבים, ועל השחקן לתת הגדרה לקלף אותו הוא מציג המשחק מתנהל בסבבים, כשבכל סבב מישהו אחר מתאר את הקלף אותו בחר מתוך ששת הקלפים שיש לו ביד בכל דרך שהוא בוחר - מילה, משפט, שיר, פנטומימה או באמצעי אחר.

האתגר של השחקן הוא לתאר את הקלף בצורה ברורה, אך לא ברורה מדי כדי להותיר מקום לשאר השחקנים לנסות ולנחש למה הייתה כוונתו.

כעת שאר המשתתפים בוחרים קלף אחד מתוך השישה שיש להם ביד, שלדעתם גם יכול לענות על התיאור שנתן המספר והם נותנים לו אותו בסתר. בעל התור לוקח את הקלפים של כולם ומערבב אותם ביחד עם הקלף המקורי שלו. אחרי הערבוב מגלים את הקלפים וכל שחקן (חוץ מבעל התור) מסמן בחשאי מה לדעתו היה הקלף הראשי. אחרי שכולם סיימו לסמן את הבחירה שלהם, חושפים את הסימונים ובעל התור מגלה לכולם מהו הקלף בו הוא בחר ועל פי הבחירות מחולק הניקוד.

מטרת המשחק היא בעיקר ההנאה והחברתיות שסביבו כשההמלצה לשחק את המשחק עם יותר מ-3 שחקנים (ניתן לשחק עד 6). עם הזמן כשמכירים כבר את כל הקלפים היטב ניתן לרכוש ערכות הרחבה למשחק של קלפים נוספים שיוצרים עניין מחודש.

ניתן להשיג בכל החנויות במחיר של 150-180 ₪.

זמן משחק כחצי שעה.

(צילום: יחצ)


4. דאבל! - משחק קליל ונחמד של מהירות מחשבה, ריכוז וכושר הבחנה. המשחק מכיל 55 קלפים, 8 סמלים על כל קלף, ותמיד יהיה רק סמל אחד משותף בין כל זוג קלפים שתבחרו. על השחקנים למצוא את הסמל המשותף לפני היריבים וכך לזכות בקלפים.

המשחק מאתגר שכן הגדלים והזוויות של הסמלים משתנים מקלף לקלף והמשחק מאתגר ודורש ריכוז. בנוסף, ניתן לשחק עוד ארבעה סוגי משחקים נוספים באותם הקלפים שיכולים להוות יחד כמה שעות משחק מהנות.

מחיר 80-100 ₪.

(צילום: יחצ)

5. קטאן - אם יש לכם ילדים גדולים (9 ומעלה) הלהיט העכשווי הוא משחק הלוח קטאן, משחק אסטרטגיה ומסחר שכבר כמה שנים מככב בראש רשימת המכירות. המשחק מעניין כל פעם מחדש, ותמיד דורש חשיבה והסתגלות לתנאי המשחק, כמו גם יכולות משא ומתן וכריזמה. וכמובן, מעט מזל.

בקטאן יש הרבה יותר אינטראקציה בין השחקנים, ודיבורים מסביב לשולחן - משא ומתן הוא הבסיס של המשחק. מדובר במשחק לוח משפחתי של 3-4 שחקנים (או אם תרכשו הרחבה מתאימה) שמעביר אותכם לאי דמיוני, בשם קטאן, שם כל אחד מכם מנסה לבנות דרכים, כפרים וערים בדרך אל הניצחון. אך כדי לבנות אותם, אתם צריכים משאבים, הנמצאים ברחבי האי ובידי השחקנים האחרים. קטאן גם משלב גורם של מזל, כשכל שחקן מגלגל קוביה הקובעת אלו משאבים מקבלים באותו התור.

(צילום: יחצ)

האקשן האמיתי במשחק מגיע לאחר מכן, כאשר אתה רוצה למשל כבשה שיש לשחקן האחר, אתה יכול להציע לו עסקה עם מה שיש בידך. למשחק ישנם גם כמה הרחבות שמוסיפות למשחק אלמנטים נוספים (ערים ואבירים, יורדי הים ועוד).

המשחק נמכר בחנויות המובחרות במחיר של 180-200 ₪ ללוח הבסיס וכ-100-200 ₪ להרחבות השונות (תלוי בגודלם ובמבצעי ה1+1 שניתן למצוא למשחק).

זמן משחק: 3 שחקנים בין חצי שעה לשעה. 4 שחקנים ומעלה כשעה וחצי.