ולא המדרש עיקר אלא המעשה

כולנו מכירים את אלה היודעים לדבר * למי אין חלומות: איך המדינה צריכה להיראות, איך הכיתה, השבט, ראש הישיבה או ראש האולפנא? * ובכלל, כמה מאתנו מתייחסים לעולם כמו הצופה שביציע * הקץ לדיבורים, הגיע זמן המעשים.

חדשות כיפה הרב שי פירון 22/12/02 00:00 יז בטבת התשסג


"שמעון בנו אומר כל ימי גדלתי בין החכמים ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה ולא המדרש הוא העיקר אלא המעשה וכל המרבה דברים מביא חטא"

אחד הדברים אותם בני האדם אוהבים לעשות זה לדבר. תמיד נמצא מה לומר, על מה להגיב ועל מה להעביר ביקורת. כמו כן, אנשים אוהבים לדבר גם על הצפיות שלהם, לדבר על החלומות שלהם, לדבר על: "איך הינו רוצים שיראו הדברים". לדבר, לדבר ולדבר. אבל – מה אנו עושים?
המשנה מלמדת אותנו שצריך לחשוב אחרת. אנו צריכים להתחיל להעמיד במרכז חיינו את העשייה ולא הדיבור. עלינו להתרגל להעביר את כל הביקורות והחלומות שלנו ממוקד הדיבורים אל הצד המעשי. כאשר אנחנו רוצים שהדברים יהיו אחרת, כאשר יש לנו ביקורת על הנעשה, צריכים לחפש ולמצוא את הדרכים והמקומות בהם אנחנו יכולים להשפיע ולשנות בפועל .
האדם הגדול אינו זה שרק מדבר יפה, שרק חולם רחוק, אלא זה שמסוגל לשלב בין החזון לבין הביצוע. האדם הגדול הוא זה שמכופף את המציאות כך שתתאים לרצונו, זה שמבצע את הדיבורים בפועל ומתרגם הכל למעשים בשטח.