''השכלה'' ו''רמת חיים'' במקום ''חיים''

"תירץ אוה"ח הקדוש שהפקחות שהיתה בשבט לוי היא זאת שגרמה להם להתמעט. העובדה שהם חיו ברמת חיים גבוהה היתה בעוכריהם ונהיו המעט בכל השבטים..."

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 01/11/03 00:00 ו בחשון התשסד


ראובן - 46500. שמעון – 59300. יהודה 74600…. לוי - 22000 כולל הילדים מבן חודש. אם תחשב את שבט לוי מגיל 20 מספרם כמעט 7000. (רמב"ן) למה?
תירץ אוה"ח הקדוש שהפקחות שהיתה בשבט לוי היא זאת שגרמה להם להתמעט. העובדה שהם חיו ברמת חיים גבוהה היתה בעוכריהם ונהיו המעט בכל השבטים. הפלא הגדול הוא שאחרי התנהגות שכזו "נס שנשארו בהם מספר זה" כי בדרך הטבע היו צריכים כמעט להכחד.
דברי אור החיים הקדוש, הם הם הדברים שאומרים היום הסוציולוגים והפרופסורים למדעי החברה בכל העולם. ככל שעולה "רמת החיים" של המשפחה - יש בה פחות "חיים", פחות ילדים. ככל שעולה רמת הידע והשכלה – באותה מידה יש פחות ילדים.
דבר זה רמוז בחטא אדם הראשון שאכל מ"עץ הדעת" ומיד בא המוות ונמנע ממנו לאכול מעץ החיים. עליה ברמת ה"דעת" מביאה עימה בד"כ גם עליה בכפירה ("והייתם כאלוקים"). חברה של משכילים ודעתנים היא חברה שמתנכרת בד"כ לסביבתה ולחברה ("היא נתנה לי"). עליה ב"דעת" מביאה ניכור לארץ ישראל ("ויגרש אותם אלוקים"). לא פלא הוא כי ההתגדות הגדולה ביותר לתוכניתו של בן גוריון להכריז על מדינת ישראל היתה מאחד מגדולי המדענים פרופסור ויצמן ומחוגי האונברסיטה העברית בירושלים. שם התנגדו גם…. לעלית יהודים לארץ ישראל!!
האם המסקנה ש"נמנע ילדינו מההגיון" כי ככל שילמדו יותר דעת - יוסיפו לנו מכאוב?
לא!
"עץ הדעת" הוא טוב ורע. הוא מביא זיהום אויר, חור באוזון, נשק ומלחמות עולם. אבל הוא זה שמביא פיתוח תרופות ומזון, כבישים מפעלים והרבה חיים. טוב ורע.
"עץ החיים" הוא "עץ החכמה" (ואפילו אותה גימטריה - האר"י) הוא כולו טוב. ולכן הפתרון הוא לדבוק ב"חכמה" ולא רק ב"דעת". לדבוק ב"עץ החיים" וממנו נלמד להיות קשורים ב"עץ הדעת טוב".
על התורה – החכמה נאמר "עץ חיים היא". ולכן אחרי מתן תורה החל שבט לוי להתרבות כמו שאר השבטים. (אוה"ח שם) היתה לו גם חכמה, גם רמת חיים והיו לו גם… ילדים. גם היום יש הרבה חכמה והרבה ילדים רק במקום אחד בעולם!!. בחברה היהודית הדתית. תלמיד חכם או פרופסור דתי עם עשרה ילדים שמחים ומאושרים תמצאו כאן והרבה.