הישראלי היפה: מאות אלפי שקלים נאספו לביה"כ ע"ש תאיר ראדה

הישראלי היפה התגלה השבוע ברשת כשתוך שלושה ימים נאספו בפרוייקט מימון למעלה מ180 אלף שקלים עבור בניית בית כנסת לזכרה של הילדה תאיר ראדה ז"ל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/11/15 19:19 ל בחשון התשעו

הישראלי היפה: מאות אלפי שקלים נאספו לביה"כ ע"ש תאיר ראדה
shutterstock, צילום: shutterstock

יותר מ-1200 ישראלים תרמו תוך שלושה ימים בלבד כבר למעלה מ-185 אלף שקלים, מתוך יעד של 300 אלף שקלים שביקשה המשפחה עבור בניית בית הכנסת "שבת אחים" של שמה של תאיר ראדה ז"ל.

סיפורה של תאיר ראדה הסעיר את מדינת ישראל לפני 9 שנים. היא הייתה בת הזקונים של שמואל ואילנה, נערה יפה, מלאת חיים, חרוצה ואוהבת זולת. עתידה המבטיח של תאיר ראדה ז"ל, נקטע באחת בחורף 2006 והיא בת 13 בלבד. פרשת מותה הטראגית הסעירה מדינה שלמה והותירה בקרב רבים כאב חד ועמוק כשעד היום ישנם ספיקות מי האחראי למותה של תאיר למרות שיש מי שיושב בכלא על כך.

בקרוב, יחנך, לא הרחק מהמקום בו נולדה וגדלה תאיר, בית כנסת חדיש ומרשים אשר ישא את שמה, זאת הודות לפעילות משותפת לקהילת "שבת אחים" שגייסה 400 אלף שקל לפרויקט, משפחת ראדה, המועצה המקומית קצרין וגורמים רבים נוספים שהרימו את הכפפה.

מיזם ההנצחה נולד לפני מספר שנים אך התעכב מסיבות ביורוקרטיות שונות עד שלבסוף נקבע שיבנה ברובע 11, בדרומה של העיר קצרין, מרחק קצר מהבית בו נולדה וגדלה תאיר.

שמואל, אביה של תאיר, נוהג לפקוד בשבתות ובמועדי ישראל את בית הכנסת "שבת אחים" הנמצא במבנה ארעי בקצרין. על אף מצבו הרפואי המורכב עמו בחודשים האחרונים, הוא מעורב במיזם שמבחינתו מהווה התגשמות חלום. "אני מייחל לרגע בו יושלם הפרויקט, מדמיין לעצמי את הרגע בו בית הכנסת, אשר ינציח את שמה של בת הזקונים שלנו, יפתח את שעריו ויתמלא במתפללים. כולי תקווה שנגיע לכך במהרה ואזכה לרגע הזה", אמר.

בניית בית הכנסת נמצאת בעיצומה ובקהילה פנו לעזרת הציבור כדי שיצטרפו על מנת להשלים את מיזם ההנצחה המרגש. "בזכותכם, נקיים תפילות בבית הכנסת, נקבל את השבת, נחגוג את מועדי ישראל, נקיים שמחות לצד ימי תענית. בזכותכם, נפתח את דלת בית התפילה לכל דורש, נחבק בחום את משפחת ראדה ונזכור לעד את תאיר הי"ד", כתבו בני הקהילה.

בימים של מחלוקות בין ימין ושמאל ומתיחות מתגלה מחדש הישראלי היפה שפותח את ליבו גם למי שאינו מכיר מתוך כוונה ורצון אמיתי לאחדות.