היכן באמת זקוקים למשלוחי המנות שלכם

האינפלציה הגוברת במשלוחי המנות תעמיד לכם בבית הררי חבילות וופלים, אספנו עבורכם את המקומות בהן באמת זקוקים למוצרי המזון כדי לסייע לאלו שאין להם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/03/16 18:29 ו באדר ב'

היכן באמת זקוקים למשלוחי המנות שלכם
shutterstock, צילום: shutterstock

משלוחי המנות אותם נעביר (שוב ושוב ושוב) בחג הפורים הבא עלינו לטובה, נועדו במקורם כדי להגדיל אהבה ואחווה בינינו. בעבר מדובר היה בשתי מנות של מזון שהיו מועברות ומשמשות לסעודת הפורים, אך אין ספק שחכמינו ז"ל לא התכוונו להררי חבילות הוופלים, חבילות הסוכריות וערמות השוקולד שממלאים את בתי היהודים בפורים.

במקרים רבים מדובר בכמויות שאדם שפוי לא יכול לסיים עד חג הפסח שמתקרב בצעדי ענק (אמאל'ה), מעבר לסכומי הכסף הגדולים שמושלכים לפח פשוטו כמשמעו באמצעות קניית כמויות ממתקים לא סבירות שמושלכות לפח האשפה מאוחר יותר או נאכלות בכמויות לא סבירות על ידי הילדים.

כדי לסייע לכם לשמור על הבריאות וכדי לסייע למי שבאמת זקוק לסיוע ולאוכל אספנו עבורכם כמה עמותות שכדאי להעביר אליהם את הכסף אותו תרצו לחסוך או את המוצרים במידה ובאמת תרצו להגדיל אהבה ואחווה.

מחסומי צה"ל - החיילים ששומרים עלינו מקבלים פעמים רבות משלוחים ופינוקים, אך לא תמיד, בידקו באזורכם האם החיילים גם טועמים (תרתי משמע) את אווירת החג וזכרו שגם חיילים לא אוהבים 9 חבילות של וופלים.

עמותת שכן טוב - עמותה הפועלת על טהרת ההתנדבות ומסייעת בתחומים שונים ביניהם חלוקת סלי מזון לנזקקים. בעמותה פעילים מאות מתנדבים מכל גווני החברה ומכל רחבי הארץ. ייחודיותה של העמותה היא כאמור בכך שאין מקבלי שכר וכל המתנדבים פועלים ללא תמורה. העמותה איננה נתמכת ע"י גופים ממשלתיים או ציבוריים ומתקיימת על בסיס תרומות בלבד.

מטרת העמותה הינה קידום אוכלוסיות חלשות בחברה, תוך עידוד צוותי מתנדבים לקיים פעילות התנדבותית מקומית, ובכך להגדיל את מספר ה"שכנים הטובים" שסביבנו.

(צילום: יד אליעזר)

יד אליעזר - העמותה הוותיקה עוסקת בחלוקת סלי מזון וסיוע לנזקקים. פרויקט הדגל של אגודת יד אליעזר החל מוויכוח בין בני הזוג ויזל מייסדי העמותה, סביב השאלה האם אכן יש בישראל אנשים רעבים. היום, 34 שנים אחרי, אין עוד שאלה: אלפי סלי מזון הכוללים מוצרי יסוד בסיסיים מחולקים מדי חודש ומונעים את קריסתן של משפחות רבות מול יוקר המחיה.

בארגון מצהירים על 6000 סלי מזון שמחולקים מידי חודש לכ-45 אלף בני אדם בעלות ש כ-150 ₪ לסל מזון.

מקימי - עמותת מקימי מסייעת למשפחות עם בעיות כלכליות להבריא מהשורש. בעמותה מסבירים כי המטרה היא לא רק לסייע באופן זמני למשפחות הנזקקות אלא לתת להם כלים של ממש כיצד להתמודד עם הנושא הכלכלי ולהשתקם באופן קבוע. בעמותה מפעילים אנשי מקצוע וסיוע כספי בצורה מאוזנת ומדורגת במקביל שיחד מסייעים למשפחה לעמוד על הרגליים ולהשיג חוסן כלכלי לאורך זמן שיוציא אותם ממעגל הנזקקים.

אחד לאחד - קרן "אחד לאחד" הוקמה לפני מספר שנים על מנת לסייע לעמלי תורה במוסדות תורניים לאומיים ברחבי הארץ ולתמוך במשפחות נזקקות מהציבור הדתי לאומי. הקרן הינה כתובת ואוזן קשבת לצרכי הציבור הדתי לאומי ומצוקותיו תוך דגש על תמיכה בבניין התורה ולומדיה.

הקרן פועלת בשקיפות מלאה והינה מיזם ללא מטרות רווח. 100% מכספי התרומות עובר לאברכים ולמשפחות הנזקקות כשאת דמי הניהול והמשכורות משלם תורם ייעודי.

חסדי נעמי - אחד הארגונים הוותיקים בתחום חלוקת המזון. בארגון מצהירים כי גולת הכותרת של פעילותם היא סביב התחום של חלוקת מזון לנזקקים. למעלה מ-40 נקודות חלוקה המופעלות ע״י מתנדבים, מחלקים מידי שבוע כ-300 טון מזון לאלפי משפחות נזקקות, יתומים ואלמנות וכן ניצולי שואה.

הארגון מפעיל פרויקטים של חלוקת מזון ושת"פ עם חברות מסחריות כבר שנים רבות, כך השנה הייתה זו השנה ה-17 שחברת מטרנה חילקה קופסאות מזון לתינוקות לנזקקים במבצע משותף עם חסדי נעמי כאשר על כל כמה אריזות ריקות ניתנה לנזקקים קופסת מטרנה.

(צילום: חסדי נעמי)

משביע - עמותת "משביע לכל חי רצון" הינה עמותת חסד שהוקמה בשנת 1997 בעקבות המצב הביטחוני והכלכלי הקשה. מאז הקמתה עושה העמותה רבות למען רווחת הציבור בירושלים בכלל ובישובי יש"ע בפרט.

פעילותה העיקרית של העמותה מתמקדת בחלוקה קבועה של חבילות מצרכי מזון למאות משפחות נזקקות מידי חודש, כאשר החלוקה מתבצעת בתיאום עם מחלקות הרווחה המקומיות.

המלצות אלו נכונות גם לנושא המתנות לאביונים, אם אתם מכירים משהו בקהילה שלכם שזקוק לכסף מצאו דרך מחוכמת להעביר לו את הכסף מבלי שיתבייש. זאת הכוונה המקורית של חכמינו, מדויקת הרבה יותר ממתן הכסף לקופות ענק ארציות שאולי עושות הרבה חסד אך הרבה פחות מדויק.

פורים שמח!