הגיע הזמן לגדול

תמיד הבנתי באמצעות החופש הגדול מאיזה מקום מגיעה המחויבות הדתית שלי והאם אני קם לתפילה רק בגלל הפחד מהר"מ/ראש ישיבה/שלא יעיפו אותי או שהנשמה שלי באמת מרגישה וחיה את ה´צמא לך נפשי

חדשות כיפה אבינועם הרש 26/06/14 19:18 כח בסיון התשעד

בשבילי, מעבר לחול ולים, למטקות ולטיולים ולרוח הפנאן, החופש הגדול היה קודם כל מראה ענקית שכל שנה ניצבה מולי ושיקפה לי סוף סוף מי אני באמת:

ממש כמו האברך שבכל פעם ששמע רעש בבית המדרש היה נדרך כולו ומשמיע קולות של לימוד תורה כי חשב שאביה של אשתו מגיע לבדוק אותו עד שהוא גילה שבעצם מי שהיה אחראי לקולות היה החתול...כך גם אני תמיד הבנתי באמצעות החופש הגדול מאיזה מקום מגיעה המחויבות הדתית שלי והאם אני קם לתפילה רק בגלל הפחד מהר"מ/ראש ישיבה/שלא יעיפו אותי או שהנשמה שלי באמת מרגישה וחיה את ה'צמא לך נפשי' ואני מרגיש שבלי לדבר עם ה' אני לא מצליח לדבר אל עצמי.

אבל אין בעיניי התממשות יפה יותר לרעיון החופש הגדול שמביא לך את ההזדמנות לדעת האם אתה סתם מאולף וחי את אורח החיים הדתי כי זה מה שמצפים ממך או שאתה באמת מבין שיש מתנה ענקית בידיים מהסיפור על לוחם הSASיחידת הקומנדו הבריטי שלמרות שהיה בחופשה ועל אזרחי, לא וויתר לעצמו והציל במו ידיו יותר מ100 (!) נשים וילדים שנקלעו לפיגוע הרצחני שהיה בקניון בניירובי לפני חצי שנה.

הוא היה יכול להציל את עצמו. הוא היה לחזור פעם אחת לתופת ולהציל כמה אנשים וזהו. גם אז כולם היו מפארים ומהללים אותו. אבל לא ולא. לוחם הקומנדו הבריטי נכנס וחזר לתוך הקניון 12פעמים מתוך ידיעה ברורה שבכל פעם ופעם הוא מסכן את החיים שלו.

חשבתי מה עבר לו בראש באותם רגעים. למה הוא עשה את זה? הרי הוא בחופש הגדול שלו

אני מניח שהוא היה עונה לי: פעם לוחם, תמיד לוחם.

אני אולי בחופש, אבל המחויבות שלי לתג וגאוות היחידה שלי, הם אף פעם לא יוצאים לחופש.

החופש הגדול הגיע, וזה הזמן שלנו להראות כמה גאוות יחידה יש לנו.

לא כי אנחנו חייבים. כי אנחנו רוצים.

החופש ממריא ועכשיו זה הזמן להצטרף לטיסה שתיקח אתכם הרי רחוק שאפשר.

אז נא להדק חגורות, לנשום עמוק ולחייך.

הגיע הזמן לגדול

אבינועם הרש, סמנכ"ל 'חברים מקשיבים'

להזמנת שיחות ותגובות מוזמנים לפנות ל Avinoam811@gmail.com