גם לזקנים ולחולים מגיע ט"ו בשבט

בזמן שרבים יצאו לטייל ולנטוע לקראת החג החליטו במחוז דרום של ההנהגה הצעירה של הבית היהודי לשמח חולים וזקנים בבית החולים סורוקה, בין היתר במחלקה הסגורה אצל החולים הקשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/14 16:14 טו בשבט התשעד

גם לזקנים ולחולים מגיע ט"ו בשבט
יחצ, צילום: יחצ

עשרות חברי מחוז דרום של ההנהגה הצעירה של הבית היהודי בשיתוף עמותת מרפא לחיים הלכו אתמול (ד') לשמח חולים ולחגוג איתם את ט"ו בשבט, בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

הם עברו בין המחלקות השונות בבית החולים, שרו ל-100 לחולים שונים, חילקו בלונים, מדבקות וסוכריות לילדים ושוחחו על ראש השנה לאילנות. הם סיפרו לחולים על הקשר המיוחד של ט"ו בשבט לארץ ישראל ואמרו לחולים שכמו שיש עצים שחולים ומבריאים כך הם מאחלים גם להם.

באחת המחלקות פגשו הצעירים אימא של אחד החולים שמצב רוחה היה ירוד ביותר ובדיכאון. מיד לאחר שהם החלו לשיר האווירה השתנתה ומצב רוחה של האימא השתפר מאוד. היא הודתה לצעירים בפנים נרגשות. גם ילד קטן ששכב באחת המיטות התעודד ודמעות שמחה החלו לזלוג מעיניו.

בעקבות התגובות החיוביות שהפגינו החולים כלפי חברי ההנהגה הצעירה החליטה האחראית במקום כי ניתן להכניס קבוצה קטנה של הצעירים למחלקה הסגורה של הבית החולים. במחלקה הסגורה נחשפו החברים למצבים קשים יותר של חולי אך גם שם החולים זיהו את השירים ושמחו מאוד.

רופאה במחלקה אמרה לצעירים כי הילדה שמאושפזת כך במחלקה הסגורה נמצאת שם כבר זמן רב ומעולם לא ראתה אותו שמחה כל כך. הרופאה הפצירה בחברי ההנהגה להגיע פעם נוספת לשמח את החולים והצעירים הבטיחו שכך אכן יעשו.

במקביל, קבוצה של 25 בנות מההנהגה הצעירה הלכו לשמח ולחגוג את ט"ו בשבט במועדון קשישים שבבית חולים הרצפלד. הבנות באו מצוידות בשתילים ואדניות לכבוד החג. המבוגרים צבעו את האדניות וחברות ההנהגה עזרו להם לשתול את הצמחים. כך קיבל כל מבוגר שרצה אדנית מקושטת וצמחים להעמיד על אדן החלון של החדר שלהם בבית החולים.

אחד הזקנים אמר כי הפעילות המיוחדת הזו הייתה מבחינת רבים מהם מעין שבירת שגרה והזכירה להם את הימים שהם היו צעירים ובעצמם הלכו לשתול צמחים ולחגוג את ט"ו בשבט.

מנכ"ל עמותת מרפא לחיים נח גיל נכח באירוע המרגש וראה את תגובות השמחה של הילדים. נח ציין, שעמותת "מרפא לחיים, עוסקת בסיוע לחולים קשים מזה עשרים שנה ובכל פעם ניכרת ההתרגשות מחדש.

כל המתנדבים איחלו לילדים רפואה שלמה, ושאת המסיבה ההבאה יערכו בגן או בבית הספר ולא בבית חולים.

אסף דנוך, רכז ההנהגה הצעירה של הבית היהודי מסכם: "ט"ו בשבט הוא חגה של ארץ ישראל, חג שמחבר את הציבור לארץ. זקנים הם הגזע שכולנו בונים עליו את הענפים והעלים, את העתיד של ישראל, יפה ופורחת. אנחנו מחויבים להגיד תודה לדור ההורים שבנה כאן מדינה לתפארת ולכן אנו רואים חשיבות עליונה לשמח מבוגרים וחולים. אני רוצה להודות לרכזים שלנו הדר ברי ודוד חי על הארגון, חג אילנות שמח לכולם".