גם בחברה הדתית: מעשנים סמים, משתכרים מאלכוהול

ישיבת ההסדר ברמת גן השתתםה בסדנה מיוחדת של הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול, כדי להילחם בנגעים אלו, שפשו גם בחברה הדתית. הרב יהושע שפירא: זו מגיפה של ממש

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 25/04/13 17:11 טו באייר התשעג

גם בחברה הדתית: מעשנים סמים, משתכרים מאלכוהול
יחצ, צילום: יחצ

ישיבת ההסדר ברמת גן השתתפה באחרונה בסדנה רשמית של הרשות למלחמה בסמים ובאלכווהל, זאת כחלק ממהלך נרחב נגד התפשטות נגעים אלו גם בחברה הדתית. הסדנא נועדה על מנת לתת כלים למשתתפים, אנשי חינוך ומובילי תהליכים בקרב הציבור הדתי לאומי, ללוות ולסייע לאנשים הסובלים מהתמכרויות שונות. את הסדנאות המכונות "שיטת 12 הצעדים", העבירו מדריכי הרשות שחוו בעצמם תהליך ארוך של גמילה מהתמכרויות.

"הכאב והסבל שחווים בני נוער רבים בשל החשיפה לחופש הבלתי מוגבל שמציעה רשת האינטרנט, הם עצומים ומערך החינוך מנסה להתמודד עם קושי זה זמן רב", אומר הרב יהושע שפירא, "לצערנו, כיום אין מדובר בקושי אצל בודדים אלא מדובר במגיפה של ממש".

האם בעיית הסמים הגיע גם למגזר הדתי לאומי?

"השימוש של בני נוער בחומרים הפסיכואקטיבים דוגמת האלכוהול והסמים גדל בקרב תלמידינו ומדאיג מחנכים רבים. משתתפי הסדנאות נדרשים וזוכים לעבור מסע אישי משמעותי ועמוק, מעבר לרכישת כלים מקצועיים וחינוכיים, מכוון שרק שילוב של השניים מאפשר יכולת סיוע בליווי ובתמיכה של אנשים ונשים המתמודדים עם סוגיות הקשורות להתמכרויות בצורה היעילה ביותר".

צבי הנדל, יו"ר מועצת הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, מסכים עם הרב יהושע שפירא ואומר כי "לצערנו נגע הסמים והאלכוהול אינו פוסח על אף אחד מהמגזרים באוכלוסייה. הרשות מפתחת תוכניות לכל מגזר בהתאם לאופיו ואנו מעריכים ומוקירים את אלה מצטרפים אלינו לניהול המאבק. אנו מצדיעים לישיבת ההסדר רמת גן על לקיחת היוזמה ופתיחת הצוהר למגזר הדתי ונאחל הצלחה בהמשך שיתוף הפעולה, שכן אין לי ספק שאם נמשיך לאחר כוחות בעזרת השם נצליח".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il