אם תראו אותם במדרחוב שימו שקל

שבעה מדריכי סניף בני עקיבא החליטו לצאת לירושלים ולנגן ברחובות כדי לאסוף כסף לחניכים שלא מסוגלים לממן את מחנה הקיץ בעצמם. "אנשים מבינים שזה למטרה טובה ותורמים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/06/14 18:30 כח בסיון התשעד

אם תראו אותם במדרחוב שימו שקל
מור בן חמו, צילום: מור בן חמו

"שלום לכולם! אני מדריך בתנועת הנוער בני עקיבא ב***. בקרוב יש את המסע השנתי של החופש הגדול אך רוב החניכים שלי אינם יכולים לשלם את מחיר היציאה לטיול. אנא מכם! עזרו לחניכים שלי"

המשפט הזה התנוסס מעל תיבת הכינור של י', מדריך בסניף בני עקיבא, שעמד היום (ה') במדרחוב בן יהודה בירושלים וניגן לעוברים והשבים בניסיון לממן את מחנה הקיץ של התנועה לחניכיו, שאינם מסוגלים לשלם את המחיר בעצמם. "הרבה מהחניכים שלי לא יכולים לשלם עבור החברות בתנועה או עבור מחנה הקיץ ואנחנו מנסים להשיג להם הנחות או למממן להם חלק מהסכום", הוא מספר תוך כדי עמידה ברחובות ירושלים הסואנים בתקווה לקבל עוד שקל או שניים.

(צילום: מור בן חמו)

יחד עם השינוי שעבר על ירושלים מבחינה תיירותית בשנים האחרונות, שכולל את ההרכבת הקלה, הברים החדשים והמסעדות המפוארות, התחילה לחלחל תופעת זמרי הרחוב לעיר, ויותר ויותר צעירים נוהרים לעיר ומנגנים ברחובות. בני הנוער של הציונות הדתית זיהו את הפוטנציאל ולקראת הקיץ מגיעים רבים לעיר בניסיון לגייס כספים לקייטנות של אלי"ן, למחנות קיץ ועמותות כאלו ואחרות. אחד מחזיק גיטרה ביד, השניה לבושה בחליפה של אריה ומנסה לתפוס את תשומת הלב של ההמונים שעוברים.

י', הוא למעשה החלוץ לפני המחנה ככל שמדובר בגיוס הכספים למיזם הנוכחי. שבעה מדריכי הסניף הצפוני נמצאים בדרכם לעיר הבירה בניסיון לגייס כמה שיותר כסף על מנת שחניכיהם יוכלו ליהנות ממחנה קיץ בדיוק כמו כולם. בחצי היום שעבר אסף י' סכום מכובד של 700 ש"ח והיד עוד נטויה. בהמשך יגיעו השישה האחרים, אחת עם גיטרה והשאר שינסו לשכנע.

“אנחנו צוות קטן בסניף שמנסים לעשות עבודה כמה שיותר טובה. אנחנו מתפזרים באזור, אחת מנגנת על גיטרה, אני על הכינור ועוד כמה חבר'ה מנסים למשוך קהל ומסבירים לאנשים למה כדאי לתרום ולמה זה חשוב. אנחנו מקווים להצליח כמה שיותר. בסוף אנשים מבינים שזה למטרה טובה ותורמים", הוא אומר.

י' מספר שהחניכים לא יודעים שהמדריכים אוספים את הכסף. “הם חושבים בדרך כלל שאנחנו מביאים את הכסף מבני עקיבא ומשיגים להם הנחה. הפעם אני מקווה שנצליח לאסוף קצת יותר ולארגן להם את המחנה בחינם. המחירים של המחנות פשוט גבוהים מדי בשבילם וחבל שהם לא יגיעו למחנה כמו כולם רק כי אין להם כסף".