אחרי 9 שנים, שוחררה מעגינותה

במבצע מורכב שכלל את רשויות אכיפת החוק, בית הדין הרבני בירושלים וחוקרים פרטיים, נלכד בעל שעיגן את אשתו במשך 9 שנים ולבסוף נתן גט

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/02/16 13:37 כב בשבט התשעו

אחרי 9 שנים, שוחררה מעגינותה
shutterstock, צילום: shutterstock

לאחר מבצע דרמטי משולב של בית הדין הרבני, משטרת ישראל, חברת אל-על וחוקרים פרטיים הצליח בית הדין הרבני בירושלים לשחרר אישה מעגינותה.

העגונה תושבת ביתר עלית ואם ל-6 ילדים נישאה בארה"ב והגיעה עם בעלה לארץ לאחר כמה שנים נישואיה עלו על שרטון. לפני 9 שנים ולאחר שפתחה בהליך גירושין, בעלה הצליח להשיג ממנה את ביטול צו עיכוב היציאה ועזב את הארץ למרות הבטחותיו להעניק לה גט. כל הניסיונות לזמן אותו למתן גט עלו בתוהו בשל היותו בעל אזרחות אמריקאית. יתרה מזו, לפני שנתיים הוא הצליח לקבל היתר מהרבנים בית הדין בארצות הברית ולשאת אישה שנייה, להקים משפחה חדשה ולהשאיר את אשתו עגונה.

בראשית השבוע נודע לבית הדין, כי הבעל זוהה בוודאות בשדה התעופה בן גוריון באולם הנוסעים הנכנסים. בית הדין הרבני בירושלים מיהר להוציא צו לחברת אל-על ולמשטרת הגבולות לברר את שמות כל הנכנסים לישראל באותו היום, אך הוא לא נמנה ביניהם. בצו נוסף נדרשה חברת אל-על להמציא את שמות כל הנוסעים שנחתו באותו היום מטיסות בארצות הברית ושוב שמו של האיש לא הופיע. באמצעות משרד הפנים התקבלה תמונתו של האיש והוצלבה עם שמות הנוסעים ואז התברר כי האיש נכנס לגבולות הארץ באמצעות הדרכון האמריקאי שלו שם שינה את שמו בצורה חוקית.

ההבנה שהוא בארץ הביאה את האישה ובית הדין להפעיל חוקרים פרטיים שניהלו מצוד וניסו לאתרו. בשבוע שעבר נערכה חגיגת בר המצווה של בנו הרביעי אותו הוא לא ראה בעשר השנים האחרונות. במהלך אירוע הבר מצווה הגיע האב במפתיע לאולם בביתר עלית מלווה בכ-50 בחורי ישיבה, ישב ליד בנו וכעבור עשר דקות חמק מן המקום. אשתו ובני משפחתה זיהו אותו, אולם לא הייתה יכולת לעצרו באותו אירוע כיוון שהוא הגיע עם פמליה של עשרות בני ישיבה שבאו ככל הנראה בתשלום על מנת להגן עליו, אך אחד מבני המשפחה הצליח לרשום את מספר מכונית המאזדה בה חמק מן המקום.

הרב שמעון יעקבי, מנכל בתי הדין הרבניים: "בתי הדין ימשיכו להשקיע את מלוא המאמצים"
(צילום: דוברות בתי הדין)

מכן ואילך ערכו שליחי בית הדין בראשות ראש אגף העגונות הרב אליהו מימון מצוד אחר האיש. בתאום עם משטרת הגבולות וחברת אל-על הוא נלכד בסופו של דבר כאשר היה בדרכו בנמל התעופה בן גוריון בדרכו חזרה לארצות הברית באמצעות תמונה שהייתה בידי החוקרים שחיכו לו 24 שעות כדי לזהות אותו. האיש נעצר ביום רביעי בלילה, נשלח לשהייה בכלא מעשיהו, ולמחרת הובא בפני דייני בית הדין הרבני בירושלים בפני הדיינים הרב אליהו אברג'יל אב בית הדין, הרב יעקב חיים סלומון, והרב יששכר מזוז. הפעם הגבר הסכים לתת לאשתו גט, ובו במקום נערכו הגירושין והאישה הנרגשת שוחררה מעגינות ממושכת של 9 שנים.

מנהל אגף עגונות שליווה את האישה הוא הרב אליהו מימון שפיקד על מבצע הלכידה עד למתן הגט: "אני מבקש להודות למשרד החוץ, משרד הפנים, רשות המעברים, משטרת נתב"ג וחברת אל-על על הסיוע ושיתוף הפעולה שבלעדיו לא היינו מצליחים להתיר את האישה מעגינותה".

מנכ"ל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי בירך את הדיינים ואת מנהל אגף העגונות על המבצע היעיל ש"השכילו להפוך את את דמעת העשוקה לדמעות של שמחה ואושר. בתי הדין הרבניים ימשיכו להשקיע את מלוא המאמצים והמשאבים כדי לגאול את יתר העגונות בישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן