שורדות השואה קיבלו חזרה את הבובות שאיבדו במלחמה

מיזם "בובה לחיים" מרחיב את הפעילות, ומאפשר גם לשורדי שואה, לקבל חזרה את הבובות שאיבדו בילדותם בעקבות מאורעות המלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/19 11:45 כ באדר א'

שורדות השואה קיבלו חזרה את הבובות שאיבדו במלחמה
צילום: מרפא לחיים

מיזם "בובה לחיים" של עמותת "מרפא לחיים", בהובלת הגברת ליהיא לפיד, מרחיב את הפעילות, וכעת מאפשר גם לשורדי שואה, להפיח חיים בזיכרונות הילדות, ולקבל שוב, את הבובות שהותירו מאחור כאשר עזבו את בתיהם אל הגטאות. הראשונות להשתתף בהרחבת המיזם בשנה שעברה, היו שלוש נשים, ממועדון "מפגש בכפר", אשר ציירו באופן מדוייק את בובותיהן שאבדו, תוך ירידה לפרטי פרטים. הנשים קיבלו אותן במעמד מרגש, ועיניהן הוצפו בדמעות, כמו גם של כל הנוכחים באולם.

בנוסף, מפגישה העמותה בין שורדי שואה ממועדון "אנחנו פה", לבין בנים ובנות נהדרים בגיל מצוות מהיישוב נחושה. הצעירים והוותיקים נפגשים, מדברים, שרים, שומעים את הסיפורים המרתקים מהעבר, ומתחברים להיסטוריה היהודית. "במפגש הראשון דיברנו קצת על השם שלנו, ושורדי שואה סיפרו מאיפה הם עלו, ובאיזה גיל, ושיתפו אותנו בסיפור שלהם", מספרת ספיר - המתנדבת בפרוייקט, "היה מרגש, וזה גם שינה לנו את תפיסת החיים. אם כעסנו שיש לנו מבחן במתמטיקה יום אחרי מבחן באנגלית, אנחנו מבינים שנותר לנו רק להודות. יצאנו משם בתחושה של עוד, ואנחנו ממש מחכים לפגישה הבאה".

"מטרת ההתנדבות הבין דורית, היא להביא יחד אנשים מדורות שונים לפעילויות בעלות מטרה ותועלת הדדית, אשר יקדמו הבנה רחבה יותר, וכבוד הדדי בין הדורות ויתרמו לבניית קהילה מלוכדת וחזקה", מספרת שמרית יפת מנהלת המועדון. "ההתנדבות הבין - דורית, היא פעילות משלבת הנבנית על בסיס המשאבים והכוחות החיוביים שיש לבני נוער ולזקנים להציע זה לזה ולאלה שסביבם. חברי המועדון שמחים לשתף פעולה יחד עם עמותת 'מרפא לחיים' המרגשת. נוער נחושה אימץ את המועדון ועובר יחד איתו מסע מיוחד בדרך אל גיל המצווה. מסע של הנחלת ערכים ומורשת מפי שורדי השואה מקימי ובוני ארץ ישראל".

צילום: מרפא לחיים