הצלחה לבתי הספר הדתיים באליפות הסייבר של משרד החינוך

למרות או בזכות השבת? תלמידי אמי"ת בר אילן זכו במקום הראשון בקטגורית חטיבת הביניים. בעבר נטען ע"י מנהלים בבתי ספר דתיים, כי פתיחת התחרות בשבת פוגמת בסיכויי הזכיה

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/03/17 06:47 כד באדר התשעז

הצלחה לבתי הספר הדתיים באליפות הסייבר של משרד החינוך
יחצ, צילום: יחצ

בית ספר אמי"ת בר אילן גוש דן, זכה אמש (ג') באליפות הסייבר הארצית של משרד החינוך, זו השנה השניה ברציפות. במקום שני זכן תלמידי ליאו בק חיפה. ובמקום שלישי - ישיבת שעלי תורה בית שמש

אלופי הסייבר הישראלי - רשימת הזוכים לפי חלוקה של תחומים ושכבות גיל:

בתחום התכנות: בית ספר יסודי (גילאי ב'-ד'): מקום ראשון - בית הספר עדיני ראשון לציון. מקום שני - ממ"ד הר חומה ירושלים. מקום שלישי - בית הספר אריק איינשטיין פתח תקווה. בית ספר יסודי (גילאי ה'-ו'): מקום ראשון - בית הספר שפרינצק רחובות. מקום שני - ביה"ס להבים (להבים). מקום שלישי - מקור חיים ירושלים.

בתחום הסייבר: חטיבות ביניים (כיתות ט'): מקום ראשון - ישיבת צביה אשקלון. מקום שני - ליאו בק, חיפה. מקום שלישי מקיף דתי אמי"ת, באר שבע. תיכונים (כיתות י'-י"ב): מקום ראשון - תיכון דמוקרטי קשת, זיכרון יעקב. מקום שני - מקיף שפיה, שפיה. מקום שלישי - בן גוריון, פתח תקווה.

(צילום: עודד קרני)

ליאת כרמון-קולט רכזת מגמת הנדסת-תוכנה הגנת-הסייבר באמי"ת בר אילן אמרה כי "אליפות הסייבר היתה חוויה מאתגרת ומיוחדת לכלל 300 תלמידי החטיבה בבית הספר. כולם נחשפו למיומנויות של לימוד עצמי בכתיבת והבנת קוד. בנוסף, תלמידי מסלול סייבר בחטיבה שייצגו אותנו בגמר התנסו במשימות שדרשו חשיבה אלגורתמית ברמה גבוהה ועבודת צוות תחת לחץ. העבודה והחשיבה היצירתית המשותפת, שהן מיומנויות המאה 21, העצימו את הנבחרת עד לזכייה באליפות".

כזכור במהלך התחרות הועלו טענות מצד מספר בתי ספר דתיים, על כך שבעוד התלמידים הדתיים מפסיקים להתחרות בשבת, תלמידים מבתי ספר אחרים ממשיכים לצבור נקודות. ע"פ התוצאות נראה, ששמירת השבת לא בהכרח פוגעת בסיכויי הזכיה וההצטיינות של המוסדות הסרוגים.

שר החינוך נפתלי בנט ברך את כל המתמודדים ואמר: "התמודדתם בכבוד והעפלתם לגמר, ואני גאה בכולכם. אנחנו מאמינים בכם ובתחרותיות שלכם, ביכולת שלכם לפתח אסטרטגיה מבריקה - היום ובעתיד. עבודת הצוות שאתם מתנסים בה עכשיו תבנה לכם כישורים מהותיים לעתיד. רבע מיליון ילדים מהפריפריה, מהמרכז ומכל שכבות האוכלוסייה השתתפו היום במהפכה טכנולוגית-חינוכית, ונהנו ללמוד סייבר ואת יסודות התכנות. זה לא פחות ממהפכה".