בקרוב באולפנות: ליגה לכדורסל

מהפכה בחינוך הגופני של תלמידות בתי הספר הדתיים והאולפנות במטרה לעודד פעילות גופנית - הקמת ליגת כדורסל בנות. התלמידות ישחקו על פי חוקת הכדורסל, אך קוד הלבוש יהיה על פי משנת החינוך הממלכתי־דתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/19 08:45 יא באדר ב'

בקרוב באולפנות: ליגה לכדורסל
בקרוב באולפנה: ליגת כדורסל | למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: יח"צ קרית חינוך שעלבים

החינוך הגופני אינו מהשיעורים המועדפים על תלמידות בתי הספר הממלכתיים דתיים ובאולפנות, ולא פעם הם משמשים בחלק מבתי הספר לצורך תגבור במקצועות אחרים. עכשיו מתכוון משרד החינוך להנהיג תכנית חדשה שאמורה להעלות את המודעות לפעילות גופנית במוסדות אלה. ראש מינהל החינוך הדתי, אברהם ליפשיץ: "הבנות פורצות דרך בכל שטחי החיים, והפעם עושות זאת בליגת הכדורסל".

לצורך כך, כפי שפורסם בידיעות אחרונות, יזמו לראשונה מנהל החינוך הממלכתי־דתי במשרד החינוך והפיקוח על החינוך הגופני, בשיתוף התאחדות הספורט לבתי הספר, את הקמתה של ליגת כדורסל בנות בבתי־הספר הדתיים ובאולפנות. לדברי גיא דגן, המפקח על החינוך הגופני במשרד החינוך, "מטרת התכנית היא לטפח באמצעות המצוינות הספורטיבית את גאוות היחידה, ערכים של שיתוף פעולה ואהבת הזולת, אורח חיים פעיל ובריא והעצמה אישית". דגן הוסיף: "בשנים האחרונות יש מודעות גדולה יותר לפעילות גופנית בקרב תלמידות החינוך הדתי, ואני מקווה שהדבר יוביל לשינוי בתפיסת החינוך הגופני בקרב ראשי המוסדות הדתיים. התלמידות ישחקו על פי חוקת הכדורסל, אך קוד הלבוש יהיה על פי משנת החינוך הממלכתי־דתי ואת המשחקים ישפטו שופטות מטעם איגוד הכדורסל".

שיר דנוך, תלמידת י"ב בתיכון אמי"ת מעלה אדומים, אמרה: "סוף־סוף גם הספורט אצל הבנות מקבל מקום חשוב. עד עכשיו הרגשנו שהזניחו את הספורט אצל הבנות. רק באחרונה הוקמה ליגת בנות בבתי־הספר הדתיים. אולי הייתה מחשבה שזה ספורט של בנים ולא צריך ליגה לבנות דתיות". מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב: "מדובר ביוזמה חשובה ומתבקשת לחיזוק מעמד הפעילות הגופנית בקרב התלמידות, וליצירת שיוויון הזדמנויות מגדרי. נמשיך לעודד פעילות גופנית בקרב כל התלמידים, בכל הגילים ובכל שכבות האוכלוסייה, ונמשיך לעודד את תלמידותינו למצוינות".