רשימת האירועים והפעילויות המלאה לחול המועד

חול המועד זו הזדמנות מצוינת לטייל בארץ עם בני המשפחה, ולשם כך, הבאנו לכם את רשימת האירועים והפעילויות, שלא תרצו להחמיץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/19 11:18 יג בניסן התשעט

רשימת האירועים והפעילויות המלאה לחול המועד
צילום: shutterstock

 

קטיף חוויתי למשפחות - לקט ישראל

פעילות מהנה בטבע, שכולה נתינה לקהילה. הקטיפים יתקיימו בנהלל ובשדות הטוב והמטיב. הפעילות כוללת הדרכה קצרה, וקטיף תוצרת חקלאית, אשר לבסוף מועברת לנזקקים באמצעות עמותות ובתי תמחוי. 

מתי? 21-22.4.19 בחוות הטוב והמיטיב (ליד קבוצת שילר) 

23-24.4.19 בשדות לקט ישראל בנהלל , בין השעות 10:00 - 14:00

מחיר: 25 ₪ למשתתף מעל גיל 3.

יש להירשם מראש

 

פסטיבל מפה ומצה

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים, מזמינים את הציבור הרחב לאירועי "מפה ומצה", המחברים את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת בצפון, בדרום, במרכז ובירושלים. הפסטיבל מתקיים זו השנה הרביעית ביוזמתה של שרת התרבות מירי רגב, מתוך מטרה להפכו למסורת ארוכת שנים. 

האתרים המשתתפים בפסטיבל: מוזיאון בית שאן, נהריים בגשר, מוזיאון העיר חיפה, מחנה מעפילים עתלית, קיבוץ עין שמר, מתחם החאן של מוזיאון כפר סבא, מקווה ישראל, נחלת ראובן של בית ראשונים נס ציונה, בית מורשת יהדות תימן, מוזיאון גבעתי במצודת יואב, יד מרדכי, מתחם הקטר באר שבע. 

מתי? 23-24 באפריל, ימים שלישי-רביעי, בין השעות 09:30-16:00.

מחיר: ללא עלות

לרשימת המקומות המלאה

אגדת קצב

אגדת קצבצילום: רפאל שחרי

 

פעילות אשכולות ברחבי הארץ

אשכולות הוא ארגון חינוכי מוביל, המאגד תחתיו כ- 30 מרכזים,  18 מרכזי סיור ולימוד ו-12 מרכזי תודעה יהודית-ישראלית. המרכזים, שלחלקם בתי הארחה, פרוסים בכל רחבי הארץ מהגולן ועד אילת ומפעילים מערך של הדרכות עם היקף פעילות רחב, ובחול המועד פסח, אתם רק צריכים לבחור, באיזה איזור גיאוגרפי תרצו לבקר.

לרשימת המקומות המלאה

מזכרת בתיה

מזכרת בתיהצילום: אשכולות

 

צפון

סיור פסטורלי מול הכינרת ונופי הגולן, מעיינות, מטעי זיתים ומנגו

נצא לסיור פסטורלי בנופי הכינרת, נבקר בכנסיית הלחם והדגים (אין חובה להיכנס)  ונלמד על חשיבות הכינרת במסורת הנוצרית. נצא לשביל סובב כינרת. נבקר במעיינות טבחא ונמשיך בינות כרמי זיתים ומטעי מנגו כאשר מולנו הכינרת ונופי הגולן. הליכה נעימה בין ערביים עד גן לאומי כפר נחום. נקנח בקפה ועוגייה כשרה לפסח.

אורך המסלול- כ- 2.5 ק"מ, רמת קושי קלה. לא מתאים לעגלות.

מתי? יום שני, 22.4.2019 , נפגשים בשעה 15:30 בחניית גן לאומי כפר נחום ומשם באוטובוס לתחילת המסלול.

מחיר: ללא תשלום

 

סבך מסתורי קסום, היסטוריה ונוף

נצא לסיור ממטעי התמרים של קיבוץ האון דרך סבך קנים קסום, עצי אשל ותאנה תוך תצפיות על הכינרת ואתרים היסטוריים. המסלול יסתיים בבית גבריאל, שם תוכלו ליהנות באופן עצמאי בקפה תרבות מול נוף הכינרת הקסום. נפגשים בשעה 15:30 בחנייה של בית גבריאל ומשם באוטובוס לתחילת המסלול.

 אורך המסלול- כ- 3 ק"מ, רמת קושי- בינונית, לא מתאים לעגלות.

מתי? יום שלישי, 23.4.18

מחיר: לא תשלום

 

הפלגות ב"מעבדה השטה"- צפייה ביצורי מים זעירים, בעופות האגם ולימוד על הדגים, תוך כדי שייט בכינרת

הפלגה חווייתית ב 'מעבדה שטה' של רשות הכינרת, המאפשרת חוויה ייחודית באגם הלאומי, המשלבת פעילות חינוכית חווייתית לכל המשפחה, במהלכה המשתתפים הופכים לחוקרי אגמים ליום אחד, צופים ביצורים מיקרוסקופיים, לומדים על הדגים, דוגמים ממי הכינרת ונהנים משייט בכינרת.

מתי? ימים שני ושלישי, 22-23.4.2019, נפגשים בשעה 10:30 בנמל עין גב. ההפלגות תצאנה בשעה 11:00 בדיוק. יש להגיע למקום ולרכוש כרטיסים כעשרים דקות לפני ההפלגה.

מחיר: 30 ₪ (מגיל 3 ומעלה).

לכל המסלולים נדרשת הרשמה מוקדמת באתר הכינרת. לכל הסיורים יש להגיע עם נעלי הליכה סגורות, כובע ומים. הסיורים מתאימים למשפחות וילדים (ללא עגלות תינוקות), וכן, כוללים הסעה חינם.

צילום: shutterstock

 

יקב הרי גליל

לאורך כל חול המועד יקב הרי גליל מזמין את הקהל הרחב לחוויה ייחודית בה ינסו לאתר את המטבעות המסתוריים הפזורים ברחבי היקב ולפצח את הקוד העתיק שיוביל אותם אל המטמון. המטבעות העתיקים נושאים על פניהם דיוקן מסתורי של ענבי יין המתגלים פעם בשנה לאורך חג הפסח.

על המשתתפים לפצח את קוד הסתרים העתיק תוך כדי פתירת משימות מורכבות, צפנים עתיקים ועוד. במרכז המבקרים של היקב יעברו המשתתפים בין מתחם למתחם ובמהלך 60 דקות יצטרכו למצוא מה מסתתר מאחורי הדיוקן המסתורי. המשתתפים מוזמנים להמשיך את המסע ולהגיע אל מרכז המבקרים הממוזג שם יוכלו להנות מסיורים בתיאום מראש והקהל המבוגר יותר (מעל 18 ) ייהנה גם מטעימות יין ללא עלות.

מתי:  21.4-26.4

מחיר: עלות כניסה למשפחה עד 6 אנשים: 100 ₪, השתתפות בפעילות בתיאום מראש בלבד: 04-6868748

שביל סובב כינרת

שביל סובב כינרתצילום: רשות הכינרת

 

מרכז

מוזיאון בית התפוצות

בחול המועד פסח, מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות מציג תערוכה שחוגגת את הצחוק היהודי המגוון, החל מההומור העממי ועד לימינו, ובוחנת את העקבות שהותיר בעברית, באנגלית, ביידיש, בלאדינו, בגרמנית, בצרפתית, ברוסית, בספרדית ועוד.

מהאחים מארקס עד הגשש החיוור, מג'רי סיינפלד עד שייקה אופיר, מלני ברוס עד אלי יצפאן, משרה סילברמן עד אורנה בנאי, משאולי של "ארץ נהדרת" ועד מירי פסקל, ועוד רבים וטובים, מכל התקופות והעדות, הגוונים והז'אנרים, יחד עם קטעי סרטים, מופעי סטנדאפ מקוריים, פריטי אספנות, כרזות, צילומים, מוצגים מקוריים נדירים ועוד.

מתי?ראשון עד רביעי 21-24.4, בין השעות 10:00-19:00. ערב חג שני ה- 25.4 בין השעות 09:00-14:00.

מחיר: במיוחד לחול המועד, 160 ש"ח לכל המשפחה.

לפרטים נוספים

צילום: בית התפוצות

 

מועצה אזורית שומרון

השומרון הירוק פותח את שעריו, ומזמין את המטיילים לפסטיבלים, הגנים הלאומיים, היקבים המעיינות ושאר האטרקציות. בין השאר יהיה אפשר לבקש בעמק דותן במקום אליו זרקו האחים את יוסף בהסעות חינמיות ממבוא דותן שבצפון השומרון וכן להנות במקום משלל אירועים לכל המשפחה ללא תשלום.

כמו כן, יתקיימו סיורים ויקבלו את המטיילים שחקני רחוב בגנים הלאומיים שומרון העתיקה והגן הלאומי הר גריזים. גם הר כביר פותח את שעריו עם שאיפה להגיע ל 40,000 מטיילים, אתם מוזמנים להצטרף לחגיגה ולהכנס להגרלה נושאת פרסים. גם במרפסת של המדינה המושכת אליה אלפי מטיילים מדי חג יתקיימו אירועים, סדנאות לילדים טיולים מודרכים ועוד, וכמעט הכל בשומרון ללא תשלום.

יקב כביר ויקב הר ברכה יקב טורא יפנקו בטעימות יין לחובבי היין וגם בסיורים מודרכים בתשלום סמלי ביקב ובכרמים. 

לפרטים נוספים

סבסטיה

סבסטיהצילום: מועצה אזורית שומרון

 

מוזאון לתרבות הפלשתים -אשדוד

מופע פסח חגיגי של ד"ר מולקולה "שמחה רבה במעבדה". במופע יצא ד"ר מולקולה למשימה חדשה ויחזור בזמן לימי מצרים העתיקה ויערוך ניסויים שמזכירים את הניסים העתיקים: מים יהפכו לדם, סנה בוער יידלק ולא יישרף, אבקה תהפוך לנחש פרעה מסתורי ומה הקטן יינצל מטביעה ביאור.

במוזאון מוצגת התערוכה החדשה "בוֹרא מאוֹרֵי האשׁ", המציעה מבט אל השימוש באור ואש במחזור החיים-חגים היהודי ונוגעת בסוגיות של הארה פיזית ורוחנית בתרבות היהודית. התערוכה מוקדשת לזכרה של יעל ויזל ז"ל, אוצרת המוזאון, שהלכה לעולמה במפתיע בעת ההכנות לתערוכה. בנוסף מוצגת במוזאון תערוכת קבע: "עולמם של הפלשתים".

מתי: יום שלישי ה-23.4.19 בשעה 12:00

מחיר: ללא תשלום

 

מוזאון ראשון לציון

מוזאון ראשון לציון ומשרד התרבות מזמינים אתכם לצאת למסע הרפתקאות בלשי בעקבות סודות המושבה. במסגרת ההפנינג יוזמנו הילדים לצאת למסע היסטורי המתחיל בפנקס עתיק של החולם הראשון, יפגשו בדרך דמויות ציוריות מחיי המושבה, יקבלו רמזים מנגן הרחוב וארטיק מהקיוסקאי במטרה לגלות למי שייך הפנקס ומה הוא מנסה להגיד להם וגם יצטלמו עם דמויות מראשית ימי המושבה.

מתי: ימים ראשון, שני ושלישי בין התאריכים 21-23, בין השעות 10:00-14:00 

מחיר: ללא תשלום

 

ירושלים והאזור

מוזיאון הר הרצל

מרכז הרצל הוקם במטרה להטמיע את דמותו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, כסמל לאידיאולוגיה ציונית עדכנית - מוסרית, ערכית ומחייבת, ומזמין את הציבור הרחב בימי חול המועד, ליהנות ממגוון פעילויות: מיצג אור קולי מרהיב - המתחיל בפריז של סוף המאה ה-19, ועד למדינת ישראל בימינו. הצגות לכל המשפחה, משחק ניווט משפחתי, ועוד פעילויות רבות.

מתי? א'-ה': בשעות 8:30 – 18:0, ובימי שישי מ-8:30 -12:20.

מחיר: שתי פעילויות לאדם (לבחירה: ביקור במוזאון // הצגה מסיירת // קומיקס): 40 ₪ 
שלוש פעילויות לאדם: 55 ₪ 
משפחתי: ילד שלישי ואילך: 50% הנחה.

לפרטים נוספים

 

"פסטיבל אלתרמן" בתיאטרון ה"חאן"

השנה, מזמין תיאטרון החאן את הציבור הדתי, להכיר מקרוב את דמותו של נתן אלתרמן. לשמוע הרצאות אודות יחסו של אלתרמן לציונות מפי שמעון אל עמי, אשר ידבר על אלתרמן כצופה - משתתף פעיל, על תהליך לידתה של מדינת ישראל. לצפות בפאנל אשר ינתח את הרלוונטיות של יצירתו לימינו, 49 שנה לאחר פטירתו, על המיסתורין שבה, ועל דמותו. כמו כן, יתקיים במהלך הפסטיבל מופע מוסיקלי נוסטלגי ומרגש, בעקבות הפזמונים המוכרים והאהובים, והרצאה לדוברי אנגלית.

בנוסף, שוחזר "קפה כסית", שאלתרמן היה נמנה על יושביו, באמצע המאה העשרים, באמצעות מופע-תיאטרון חי ותוסס, במהלכו יוזמן הקהל לצפות בשחקנים ומוסיקאים שישחזרו את בית הקפה, יושביו וקורותיו בחצר ה"חאן", והכניסה אליו חופשית.

מתי? 21-24 לאפריל

מחיר: הנחה מיוחדת תינתן לגולשי כיפה, מספר קופון 7272, אשר יעניק לכם את כרטיסי ההצגות בעלות של 75 ₪ בלבד. שאר המופעים בתשלום נפרד כמפורט בתוכניה.

לתכנית האירועים המלאה

 

ברכת כהנים

הצטרפו לרבבות עם ישראל המגיע בהמוניו לרחבת הכותל לברכת כהנים מסורתית בחג פסח בירושלים. מאות כהנים מעוטרים בטליתות מברכים באהבה את עם ישראל, תחושת השותפות, ברוב עם הדרת מלך במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. ברכת הכהנים תתקיים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל: הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, הגאון רבי דוד לאו שליט"א, הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א - רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים.

עמותת “עזר מציון” נרתמה גם השנה להעלאת חולים, נכים ומוגבלי תנועה לברכת הכהנים, באמצעות אמבולנסים ומכוניות אשר יצאו מחניון מתחם התחנה ועד הכניסה לרחבת הכותל ובחזרה, שעות הפעילות: יום ב׳ מהשעה 7:30 בבוקר עד 12:00 בצהריים. טלפון לבירורים: 03-6144666

מתי? יום  שני, י"ז ניסן התשע"ט ב' דחול המועד (22.04.19) בין השעות 08:45-11:00.

מחיר: ללא עלות.

ברכת כהנים

ברכת כהניםצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

 

מוזיאון ידידי ישראל 

כל המשפחה מוזמנת ליהנות מתערוכת חג הכוללת 14 מיצגים חדשים, שיוצגו במהלך החג. המייצגים מספרים על המוטיבים הבולטים של החג, בניהם עשרת המכות, ארבעת הכוסות, צלחת הסימנים, מצות, הגדת פסח וקריעת ים סוף. כל אלו נוספים למסע מרתק אחורה בזמן על סיפורים מרגשים של ידידי ישראל לדורותיהם, ולקשר המתחזק לאורך השנים בין עמים שונים ויהודים מסביב לעולם.

מתי? ימי חול המועד: 9:30-20:45, בימי שישי בין השעות 9:30-14:00

מחיר: בין התאריכים 19-27.4.19 המוזיאון מציע מבצע לכל המשפחה – שני מבוגרים + שלושה ילדים במחיר 100 ₪. 

צילום: מוזיאון ידידי ישראל

 

אקסטרים בסוסיא הקדומה

בעיירה היהודית הקדומה סוסיא הזמן עצר מלכת. בורות מים, מערות ובית כנסת ייחודי השתמרו כולם והפכו לאתר מרתק. בחול המועד סוסיא מתעוררת לחיים עם סיורים מודרכים, פארק אקסטרים, התנסות בחפירה ארכיאולוגית, פינת צילום מגנטים עם תלבושות קדומות, התנסות בתהליך הפקת שמן בבית הבד, חיזיון אור קולי, זחילה במנהרת המילוט, משחקי וידאו במערה קדומה, מסע בעקבות כתב חידה לכל המשפחה יצירה עם אבני פסיפס, איפור פנים ועוד פעילות רבות.

מתי: ימים ראשון-שני ט"ז- י"ז ניסן, 21-22 

מחיר: מבוגר 20 ₪, ילד 30 ₪ (מעל גיל שנתיים)

 

חגיגת מים במעיינות תלם אדורה
מעיין שופע למרגלות היישוב אדורה ובאפיקו של נחל גוברין עילי. במקום שתי בריכות, אחת מקורה והשנייה פתוחה. מהמעיין יוצאות אמות מים קדומות לכיוון בית גוברין, בתקופות קדומות המעיין שימש כספק מים מרכזי של העיר הרומית בית גוברין. המבקרים ייהנו ממתנפחי מים, אומגה ופינות פיקניק מוצלות. 

מתי: ימים ראשון-שני ט"ז- י"ז ניסן, 21-22 

מחיר: הכניסה חופשית

 

טיול אופניים
מסלול משפחתי ומאתגר. המשתתפים ייצאו לטייל בשביל החווה שבהר חברון בליווי הדרכה על האזור. 
תחילת המסלול בסמוך לחוות טליה וסיומו ביישוב אביגיל.

מתי: יום ראשון 21/4, 11:00-14:00.

מחיר: 60 ₪ השכרת אופניים + הדרכה.
 

סדנת שדאות ביער יתיר
בשעות הערב כשמתחיל להחשיך, המשתתפים יצאו לחוויית שדאות בה ילמדו את יסודות הגששות וכיצד מתמצאים במרחב בשעות הערביים. עם רדת החשכה יתנסו בהפקת אש בדרכים קדומות וכשהלילה ירד תערך תצפית תחת כיפת השמיים והכוכבים. 

מתי: יום שני 22/4, 18:00-20:00, נקודת מפגש מרכז סיור ולימוד סוסיא

מחיר: 15 ₪ (מעל גיל 5).

בנוסף, יחכו למבקרים בחבל יתיר מעיינות נוספים: עין אבידן בעתניאל, המעיין החדש בעשהאל, עין זיו במעלה חבר, המעין הנסתר באביגיל, מעיין חדש במושב מעון. ימים ראשון-שני, 21-22 באפריל, בין השעות 09:00-17:00.
 

 

דרום

באר אברהם

בחול המועד פסח "מרכז המבקרים הבינלאומי באר אברהם" מזמין אתכם לצאת להרפתקה בזמן.  שלושה מסעות בכרטיס אחד. אברהם יצא מאור כשדים, בני ישראל יצאו ממצרים ובפסח הזה נצא יחד למסע מרתק שיחבר אותנו למסורת של העם היהודי. צוות הדיילים בנרכז, יקבל אתכם בעמדת הצ'ק-אין. שם תקבלו את הדרכון שלכם, שכמו בכל נסיעה – מלווה אותנו לאורך הדרך. 

עם דייל צמוד, נתהלך יחד בין פסוקי ספר בראשית, נצעד עם שיירה במדבר, נצפה בסרט תלת מימד ונהנה מפעילויות מיוחדות שיובילו אותנו להרפתקה בין תקופות. 

מתי? ראשון עד רביעי בשעות 10:00 עד 16:00. סיור יצא בכל שעה עגולה

כתובת: דרך חברון 2, באר שבע

מספר המקומות מוגבל! לתיאום ופרטים: 08-6234613

לפרטים נוספים

צילום: באר אברהם

 

מרכז מורשת גוש קטיף בניצן

סיורים במרכז המבקרים החדש (מגיל עשר ומעלה), הפעלות בחול, דוכני יצירה, גלריית אומנים, הקרנות סרטים לילדים, סיור ספארי בחולות ניצנים (בתשלום נוסף), משחק ניווט למשפחות

מתי: ימים שני ושלישי י"ז –י"ח ניסן 22-23/4/19 בין השעות 10:00-17:00

מחיר: כניסה למבוגר ולילד (מגיל 3): 20 ₪, טיול ספארי (בתשלום נוסף): 10 ₪ מגיל 3 ומעלה
מרכז המבקרים יהיה פתוח גם בשאר ימי חול המועד לקבוצות ולמשפחות בתיאום מראש.
לפרטים נוספים: 077-7295771.

לפרטים מלאים

 

כפר הנוקדים

במהלך חול המועד פסח יתקיימו בכפר שלל פעילויות הפתוחות לקהל הרחב. בכל יום תתקיים בכפר סדנא לאורחי הכפר ומשתתפים נוספים. בין הסדנאות: סדנת ג'אגלינג, בסדנא ילמדו המשתתפים כיצד להפסיק לרוץ אחרי הכדורים ופשוט ליהנות מהאימונים ולהכיר טכניקות חדשות. סדנא נוספת שתתקיים היא סדנת מתופפים. במעגל המתופפים, יתנסו המשתתפים בתיפוף וילמדו על המקצבים השונים בתוף.

בנוסף לסדנאות יתקיימו סיורים מודרכים. הסיורים יתקיימו מידי בוקר ב 10:45. בסיור יכירו המטיילים את האזור, יצפו בפריחה, יבקרו בתצפיות ובנחלים העוברים בבקעת הקנאים. בנוסף, בשעות אחה"צ ייפתחו פינת החי ו"אוהל הילדים".

מתי?: חוה"מ פסח, 21-26.4

מחיר: הפעילויות לאורחי הכפר הן ללא תשלום. למשתתפים שאינם אורחי הכפר: מבוגר – 20 ש"ח, ילד – 10 ש"ח (בתיאום מראש)

לפרטים והזמנות: 08-9950097

כפר הנוקדים

כפר הנוקדיםצילום: יוסי גרינצר

 

סיור להכרת צמחי המדבר  

יונת מדבר, תציע למטיילים באזור סיור קליל בנחל כידוד הצמוד לערד. בסיור יתחברו המטיילים לטבע המיוחד והבראשיתי של מדבר יהודה, יכירו את צמחי המרפא המדבריים ואת השימושים בהם על פי הרפואה הבדואית המסורתית, ואף  יטעמו אותם בתה וכחטיף מדברי. בין הצמחים המדבריים, יכירו המטיילים את אזובית המדבר שיש לה ריח של בושם והיא יעילה לטיפול בפתיחת דרכי הנשימה וצינון, ואתה אכילאה הריחנית בה הבדואים השתמשו באופן מסורתי בתור בושם לאחר רחצה. משך הסיור: שעה וחצי-שעתיים.

נקודת מפגש: בחנייה של נחל כידוד

מתי? 21/04 בין השעות 10:00-12:30

המחיר: 60 ש״ח ליחיד, 100 ש״ח לזוג (10% הנחה), 40 ש"ח לילד.

לפרטים: 052-5307616

 

קטיף עצמי של תות תלוי - מושב ישע

משק פטקין מזמין לחוויה חקלאית לכל המשפחה - קטיף עצמי של תות שדה תלוי באווירה נעימה ובחממה מקורה. ליהנות ממראה "שמים של תות" – מראה קסום הנשקף מעל בעת הקטיף. התות במשק גדל בשיטת ביו-תות-תלוי, והוא נקי, בריא, איכותי ומאריך ימים. התות גדל במצע המנותק מהקרקע, למניעת מזיקים ומחלות, ועל מנת להקל במלאכת הקטיף. בחממות אזורים גבוהים ונמוכים, לנוחות הקוטפים מכל הגילאים. משך הקטיף הוא בהתאם לרצון המבקרים, ולרוב אורך כחצי שעה עד שעה וחצי. מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר המקום אינו מלא באנשים וכמות הפרי בחממות רבה מאוד. 

מתי: חוה"מ פסח 21-26.4 9:00-14:00 

מחיר: כניסה לחממה: 10 ₪ (מגיל שנתיים ומעלה), סלסלת תות שקוטפים: 15 ₪

לפרטים: 077-7295757
 

קטיף במשק 77 - מושב תקומה

משק 77 מזמין ליום קטיף עצמי של תותים תלויים ועגבניית "האדמוניה". המבקרים יוכלו להנות גם מסיור לימודי בטרקטור בחממות המשק "משתילה ועד קטיף", סדנאות יצירה, מתנפחים, מתחם אוכל, מיני שוק פירות וירקות תוצרת המשק ועוד.

מתי: בחול המועד פסח בימי ראשון, שלישי, חמישי ושישי בין השעות 8:00-16:00 או עד גמר המלאי. 
בהרשמה מראש בלבד

מחיר: חבילה בסיסית - 25 ש"ח לאדם, החבילה כוללת כניסה למתחם המשק, קטיף תותים ולקיחה של סלסלת תותים הביתה.

חבילת חוויה בטבע - 50 ש"ח לאדם החבילה כוללת כניסה למתחם המשק, קטיף תותים ולקיחה של סלסלת תותים הביתה, קטיף עגבנית "אדמוניה" ולקיחת סלסלת קילו הביתה, סיור מודרך בטרקטור  ושובר מזון.

לפרטים והזמנות: 077-7295896 

 

אל היען - חוות היענים מול פארק הבשור (אשכול) 
מתי בפעם האחרונה צעדתם בין יענים, ראיתם ארנבונים ענקיים, האזנתם לשירת התרנגולים והאכלתם יענים? מפגש חווייתי ומשעשע עם העוף הגדול ביותר, עמידה על ביצי יענים, סלפי עם היען, פינות אתגר ושעשועים לילדים, פינת חי קסומה, פינות פיקניק לשימושכם, ובית קפה המציע קפה מאפים ופיצה (כשר לפסח).

מתי: 21/4/19-27/4/19 בין השעות 10:00-16:00, בשעות 11:00, 13:00 יינתן הסבר מרתק על היען
מחיר: 25 ₪ מגיל 3 ומעלה

לפרטים 077-7295726

 

תל ערד

בחניון הלילה 'תל ערד' שבגן הלאומי תוכלו ליהנות מחוויה ייחודית בשעות שונות של היממה.  

סיור ערב: בסיור חווייתי מיוחד במינו הכולל מספר תחנות ובהן הפעלה ויצירה, נבקר במצודה מפוארת, נגלה עיר כנענית, ונרד אל מאגר המים היחיד במינו. נסיים בתצפית על האזור לאורה של שקיעה מדברית.

מתי: שני עד ששי  22-26.04, 16:00-18:00

מחיר: ללנים בחניון הלילה, ללא תשלום נוסף על דמי הלינה, הנחות למנויים.

לפרטים: 08-6992447

 

סיור יום - גן לאומי תל ערד, ברגל וברכבים פרטיים

לאחר סיור רגלי מודרך באתר המקראי החשוב 'תל ערד', נצא ברכבים פרטיים עם מדריך של רשות הטבע והגנים לסיור באזור, במקומות שלא מגיעים אליהם בכל יום, שמורת הר עמשא, וסיום בפיקניק משותף ביער יתיר.

מתי: שני עד שישי  22-26.04, 10:00-13:30

מחיר: הסיור בעלות הכניסה לאתר, ומותנה בהרשמה מראש

לפרטים: 08-6992447

תל ערד

תל ערדצילום: טל גליק

 

מצדה

חניון לילה מצדה

ממערב להר ולמיתוס, שוכן חניון לילה מצדה והוא מקום מעורר השראה ללינת שטח. בחניון אפשרות ללון באוהל פרטי שלכם, באוהל בדווי או לשכור אוהלים משפחתיים עם מזרנים (עד ארבעה לנים), ויש בו מטבח שדה משותף ומאובזר היטב, שירותים ומקלחות חמות, נקודות חשמל, מנגלים ופינות קומזיץ, ושולחנות וספסלים. ניתן להגיע לחניון רק דרך ערד, מכביש 3199.

היכן: גן לאומי מצדה (מערב) - הגעה מערד בכביש 3199

מתי: פסח 19-27.04.19

מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הלינה באתר, הנחות למנויים

לפרטים: 08-6584207

 

סיור זריחה למצדה

לפני זריחת החמה נטפס בשביל הסוללה אל מבצר מצדה. נגיע אל ראש ההר שלאחר 2000 שנים התגלה מחדש עם קום המדינה. עם זריחת השמש נסייר על ההר מעל הרי מואב, בין מבני הפאר של המלך הורדוס הגדול למשכנות המורדים, ובין בורות המים ובית הכנסת העתיק. בדרך נשמע את סיפורם הטרגי של הקנאים ועל סופו של המרד ברומאים.  

מתי: חול המועד ימים שני עד שישי 22-26.04.19  בשעה 05:00 נפגשים במרכז השירות. בשעה 9:00 יצא סיור נוסף לאוהבי השקמה מאוחרת.

מחיר: כל הפעילויות ללנים בחניון הלילה בלבד וללא תשלום נוסף על דמי הלינה באתר. כניסה למצדה כלולה במחיר הלינה בחניון הלילה. 

לפרטים: 08-6584207

מצדה

מצדהצילום: טל גליק