מיומנה של מטופלת פוריות

מה עובר לכם בראש כשאתם שומעים את צמד המילים: "טיפולי פוריות"? - על חשיבה חיובית במשך טיפולי הפוריות

חדשות כיפה מטופלת פוריות בשיתוף מרכז ברטוב 05/12/17 16:59 יז בכסלו התשעח

מיומנה של מטופלת פוריות
לרצות ילדים, צילום: shutterstock

מה עובר לכם בראש כשאתם שומעים את צמד המילים: "טיפולי פוריות"?  אלה המילים שעברו במוחי: עונש, דרך ארוכה, מסכנות, עקרות, עצב, כאב וייאוש.

כשהגעתי למשרדו של הרופא עם דו"ח הבדיקה שבעלי עבר ונאמר לי שנוכל להרות רק בהפריות, חשך עולמי. אני זוכרת שהתקשרתי להוריי וסיפרתי להם על פסק הדין תוך כדי התייפחות מרה.
לקח לי חודש של אבל, כעס ובכי על כך שהזכות להיות אמא נלקחה ממני. כך בדיוק הרגשתי. זה מה שידעתי על טיפולי פוריות, כל הדברים שציינתי למעלה. הרגשתי שחלום הילד שכל כך רציתי הולך וחומק ממני.
לשמחתי אני כאן כדי לספר לכם שיש דרך אחרת. הסתכלות אחרת באור ותקווה. לכבוד חג האור, חג החנוכה – אני רוצה לתת לכם כ"דמי חנוכה" מעט אור על מנת שיחדור ויפיג חלק מהחושך ויעזור לכם בתהליך ובהתמודדות.

טיפול = סיכוי
למטופלי פוריות – טיפול משמעו סיכוי. אנחנו זקוקים לעזרת הרפואה על מנת להרות. רק באמצעות טיפול הפריה אני אישית יכולה להיכנס להריון ולכן כשאני מתכוננת לקראת הטיפול כולי בשמחה. אני כעת יכולה ליצור אפשרות להריון!

ליווי מקצועי
דבר חשוב ביותר התורם להרגשה הטובה. את צריכה לבחור אנשים טובים באמצע הדרך שיעזרו לך לקדם את עצמך למטרה שלשמה התכנסנו. שתרגישי בטוחה שהם אלה המחזיקים לך את היד לאורך התהליך: רופא טוב ומקצועי, רפואה משלימה להתחזק ותמיכה נפשית. לשמחתי הרופא שבחרתי, רופא מהמעלה הראשונה, היה גם עניו מספיק על מנת להגיד לי שטיפול אצלו זו רק ההתחלה. הוא הפנה אותנו למרכז ברטוב לפוריות הגבר והאישה על מנת שנעבור את הטיפול בעזרת אנשי המקצוע המיומנים שבמרכז ובזכות הטיפול המשולב שקיבלנו, זכינו להצליח להיות הורים.

כשמחזירים לך עובר את בהריון
על פי כל דין יש ברחמך עובר. מזל טוב! את בהריון. את קורנת ומגדלת בתוכך חיים חדשים. מעתה את חייבת לנהוג הנהגות הריון, כמו לא להרים משאות כבדים ולא לאכול דברים נאים. יש בנות שיוצאות לחגוג את המאורע בארוחה חגיגית. אני הלכתי לחנות בגדים וקניתי בגד לבן ובגד לבת במידות 3-6 חודשים. זהו הגיל, על פי החישוב שלי, שאמורים להיות שני העוברים המוחזרים בשנה הבאה בתקופה הזו, כשיהיו ילדיי. בסופו של דבר את הבגד התכול הלבשתי לבני, ואת הורוד השאלתי לקרובת משפחה שתחזיר לי בבוא היום כשתיוולד בתי. למרות שבני כבר גדל מאותו בגד – הוא שוכב אצלי במגירה כאות וסימן לעובדה שהאמנתי בו מהרגע שהוחזר.

Fake it till you make it
אולי לא תרצי לחייך בתקופת הטיפולים, אבל החיוך מביא את השמחה. כשתחייכי, אפילו בצורה מאולצת, השמחה תבוא לשכון בליבך ותקל עלייך. כשטופלתי במרכז האינטגרטיבי שבמרכז ברטוב על מנת להתחזק לקראת הטיפול המנצח, הומלץ לי על ידי המטפלת המקסימה לחייך רגע לפני ההרדמה בשאיבת הביציות. החיוך, גם אם מאולץ, מביא הרגשה טובה שמקרינה על הנפש. נסי לחייך עכשיו, גם אם זה מבעד לדמעות. לא מרגיש יותר טוב?

חפשי נקודות אור בדרך
העולם שלך מכיל הרבה יותר מטיפולי פוריות - הוא מורכב מנקודות אור רבות. זוגיות, חברות, עבודה, משפחה. הדרך אל ההורות מכילה בתוכה נקודות אור רבות שיאירו לך את הדרך ויאפשרו לך לראות שגם החושך הוא לא חושך מוחלט. השתדלי להיות בהודיה על הדברים שיש לך. בן זוג מפרגן, ארוחה טובה שאכלת, ספר טוב שקראת – להיות בהודיה הוא להיות בשמחה והוקרה. זו הרגשה נפלאה!

אנשים מאירים
אנשים שמחים ומכילים. כאלה שידעו מתי לדבר ומתי לשתוק יחד איתך. כאלה שלא יספרו לך סיפורי ניסים, אלא שיידעו כיצד לנהוג אם חלילה טיפול לא הצליח ויוכלו לעזור לך לקום, אלה אנשים שאת רוצה שיאירו את דרכך. בנוסף מצאי לעצמך אנשי מקצוע מיומנים אך גם רגישים שבעצם עזרתם ההרגשה שלך תשתפר. במרכז ברטוב לפוריות הגבר והאישה מצאתי אוזן קשבת לכל התהיות שהיו לי על התהליך ומענה עוטף לכל חשש שעלה. הרגשתי שיש מי שהולך איתי וזה הקל עליי מאד. ד"ר רעות ברטוב, שניתן להרגיש את החיוך שלה דרך הטלפון, עזרה לי רבות ובצורה אישית, למרות שלא הייתי המטופלת היחידה שלה והאכפתיות הזו האירה לי את המסע באור אחר.

פנקי את עצמך
מה עושה לך טוב? הכיני לעצמך רשימת פינוקים והקפידי לתת לעצמך קצת נקודות אור כאלה כשאת מרגישה שהשאר כבד עלייך. אין סיבה להמשיך להכביד. עצרי הכל, קחי לעצמך זמן, ועשי משהו שאת מאד אוהבת כדי שייתן לך הרגשת כיף שתרומם את מצב הרוח.

"כשהנשמה מאירה, גם שמיים עוטי ערפל מפיקים אור נעים" (הרב קוק).
חנוכה שמח ומלא בניסים.