נמאס מהמחירים המופקעים למופעי חנוכה? יש גם אלטרנטיבות

משנכנס כסלו מתחילים לחסוך לכרטיסים על מופעי חנוכה, ויש בהחלט סיבה טובה לחסוך, כמו בכל שנה המחירים גבוהים. מה שמנחם זה שגם כמו בכל שנה, אפשר למצוא אלטרנטיבות זולות יותר.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 14/11/18 12:33 ו בכסלו התשעט

נמאס מהמחירים המופקעים למופעי חנוכה? יש גם אלטרנטיבות
ארבעים השודדים, צילום: כפיר בולוטין

כמו למשל סיור בפארק נאות קדומים הנקרא "בעקבות האור", או מבצעי הוזלה ברשתות שיווק ובוועדי עובדים. לכן כדאי לברר ולהתארגן כמה שבועות לפני החג. בנאות קדומים מחיר הכניסה מגיל 4 הוא 40 שקלים, תמורתם משתתפים בהפקת שמן בבית בד עתיק, התנסות בזריעת גרעיני חיטה, תלבושות חשמונאים ויוונים לילדים כדי לצלם אותם למזכרת, כתב חידה במערה חשוכה והצגה בשם "אורה בעקבות האור", על נערה אמיצה היוצאת בשליחותו של יהודה המכבי לחפש שמן זית כדי להאיר את מנורת המקדש. 

פסטיבל הצגות הילדים של "תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער" הוא מסורת חנוכה הנמשכת כבר 11 שנים. 23 הצגות ב-5 ימים מגיל שנה עד 12, כולל שתי בכורות: "עלי באבא וארבעים השודדים", לגילאי 12-6, ו-"פלפלים" עם שירי ילדות  קלאסיים שגם ההורים שגדלו עליהם מוזמנים לשיר, לגילאי 5-9. בין ההצגות הוותיקות שיעלו בפסטיבל: רובין הוד, אי המטמון, זהבה ושלושת הדובים, מחסן השטוזים של דתיה ועוד. מומלצת לגילאי שנה עד שנתיים וחצי היא הצגה ללא מילים "בלונים", המשלבת אנימציה, בובות, צלליות, מוסיקה, וידאו-ארט, תנועה והרבה מאוד בלונים.

שולי רנד יצר מחזמר בשם "בעקבות הלב", עיבוד לספרו של אדמונדו ד'אמיצ'יס "הלב" וגם מככב בו. לכל המשפחה ולילדים מגיל 4 עד 10. המחיר הרגיל הוא 129 שקלים, אבל יש הוזלות במכירה מוקדמת והנחות לוועדים. גם כאן כדאי לברר מספיק זמן מראש.

רינת גבאי מככבת בגרסה מוסיקלית מחודשת לסיפור המוכר "הקוסם מארץ עוץ", עם רקדנים ואקרובטים וטווח מחירים מדהים בגיוונו: מ-149 מחיר רגיל עד 49 שקלים בכרטיסי אשראי או בקניה בחצי חינם ב-200 שקלים. חשוב לדעת ולהתארגן מראש.

מי שמחפש הצגה שעלילתה קשורה לחג, ימצא זאת ב"שובם של המכבים", מחזמר בכיכובו של עוז זהבי (יהודה המכבי), רוני דלומי, חן אמסלם, רקדנים, אקרובטים ועוד. גם כאן טווח המחירים מגוון להפתיע, מתחיל ב-149 שקלים ויורד דרך כרטיסי אשראי עד 25 ! לברר מראש כבר אמרתי?
ואם עדיין ההוזלות האלה יקרות מדי עבורכם, ברשת "רמי לוי שיווק השקמה" ניתן לקנות כרטיסים למחזמר "עולם האגדות" בכ-20 שקלים. יפה שרכישת הכרטיסים לא מותנית בקניות בסניפי הרשת.
בלי שירים וריקודים לא ניתן כנראה למשוך ילדים והורים בימינו, ו"קסם של משחק", שכתב ומככב בו יובל המבולבל, עם אורנה ומשה דץ כהורים הנכנסים לחנות של "דוד חיים" כדי לקנות לבנם "מני ממטרה" מתנה לחג עתיר ריקודים ותפאורות יפות להפליא. 99 שקלים במכירה מוקדמת. 149 שקלים מחיר מלא. 45 שקלים לוועדים.

דוגמה נוספת למחירים שפויים, הוא המחזמר לכל המשפחה "משחקי הקסם" בהיכל התרבות של רחובות, עם פיטר פן וסינדרלה, רובין הוד ושלגייה, אנה ואלז. 45-49 שקלים. כמו ברוב ההצגות והמופעים, יש מסרים חינוכיים על חשיבות החברות, ההתמדה, האומץ וכו', אבל בינינו, מה שכובש את הילדים הם שירים וריקודים והיעדים האמתיים הם בידור והנאה.

ילדיכם אוהבים קרקס? מרוסיה מגיע מופע קרקס תיאטרלי על הקרח בשם "מלכת השלג", על פי האגדה המפורסמת של הנס כריסטיאן אנדרסן. עשרות מחליקים, אקרובטים, נגנים ורקדני בלט, עם שלג אמתי היורד על הבמה ואפקטים אור קוליים. כצפוי זוהי הפקה יקרה והמחירים: 145-235 שקלים מגיל שנתיים. החלקה על הקרח היא העיקר גם בהיכל הקרח Ice Peaks בחולון, אבל בחנוכה יהיו שם הדגמות של החלקה אמנותית, ובערבים מסיבת אורות על הקרח, הדלקת נרות וחלוקת מטבעות שוקולד לילדים.

מלכת השלג

מלכת השלגצילום: אנדרי סמירנוב

קרקס פלורנטין יעלה בכפר הירוק במהלך חנוכה מופעי אש, אור ואקרובטיקה בשם "מחזירים את האור", כולל פעלולים בתוך מים ותפאורת וידאו תלת ממדית. העלילה עוסקת ב"גיבורי על" היוצאים למסע נגד הרשע והחושך כדי להחזיר את הטוב והאור לעולם. החל מ-71 שקלים. 
אווירה שונה לגמרי, לא פסטיבלית ולא קרקסית ממתינה בספרייה הלאומית בירושלים בימים שלישי עד חמישי בשבוע החנוכה. הילדים ישוטטו בין הספרים לאור פנסים וינסו לפתור תעלומות שונות לפי רמזים. בין היתר באוסף ספרי הקבלה שם יוצג החפץ העתיק ביותר באוספי הספרייה ובין ספרי המדע והטבע. כל הרמזים והחידות קשורים לנושא האור והחושך. מתאים  לגילאי 8-12 ועולה 30 שקלים. צריך להירשם מראש באתר הספרייה הלאומית. 

כמעט כל מוזיאון בארץ מתארגן להציע הצגות, סדנאות יצירה, משחקי משימות וכתבי חידה בימי החג. כך למשל במוזיאון המדע בירושלים יהיו הדגמות של לוחמי האש (כולל עם כבאית), במוזיאון מגדל דוד יהי מסע לפתרון תעלומת אוצר אבוד וטיול עששיות, במוזיאון טיקוטין בחיפה תהיה סדנת סביבון אוריגמי, במוזיאון נחום גוטמן לאמנות יתקיימו סיור מודרך בתערוכת החנוכיות "חנוכייה לי יש" וסדנה ליצירות ויטראז' צלופן. 45 שקלים לילד ו-15 למבוגר מלווה. מתאים לגילאי 6-12.

מוזיאון המדע

מוזיאון המדעצילום: אבי חיון

במוזיאון ראשון לציון תתקיים סדנת ליצירה של "ראש הברוש" עם חומרים מהטבע, כגון חנוכיה מאצטרובלים, וכל המבקרים יקבלו סופגניות חמות. 25 שקלים. חייבים להירשם מראש. 
במוזיאון פתח תקוה לאמנות יתקיים הפנינג הכולל סיור עששיות וסדנאות יצירה (צלליות, כתב-סתרים, הכנת חנוכייה בסדנת הדפס ועוד).  תעלה שם גם ההצגה ההומוריסטית "מוזיאון הלחם" העוסקת בין היתר בשאלה מתי התגלתה הסופגנייה הראשונה בתולדות האנושות וממה היו עשויות בעבר הלביבות. 35 שקלים לילד ו-15 למבוגר לפני הנחות.  

במוזיאון העיצוב חולון ייערך סיור בלשי מודרך ליד עבודותיו של אחד מגדולי המעצבים החדשניים בעולם, מרטן באס ובסדנת עיצוב וטכנולוגיה לגילאי 7-11 בשם ״ציקלון״, ייצרו משחק המבוסס על עקרון הכוח הצנטריפוגלי. 50 שקלים לסיור פלוס סדנה. 35 שקלים לסיור בלבד. פרטים נוספים באתר המוזיאון.

עדיין בחולון, במוזיאון הילדים יהיה סיור מודרך לגילאי 6-8 בשם "חברים ביער" עם אתגר לגשר בין דיירי היער המסוכסכים ובהם גברת חפרפרת, פרפרי אור, הזחלים זיג וזג, ועוד. 65 שקלים. חייבים תיאום מראש.

התברכתם בילדים שלא מכורים למסכים, לא חייבים למשוך את תשומת לבכם בשירים וריקודים, ויש להם שתי ידיים "ימניות"? בבית המלאכה "העולם של מיכל נגרין" בבת ים, יתקיימו סדנאות להכנת אביזרי נייר מקושטים  באבנים, חרוזים וקריסטלים, וסיור בין בתי בובות מוארים ואלפי מיניאטורות. 35 שקלים לילד ו-20 למבוגר. מתאים מגיל 6 ומעלה. חייבים תיאום מראש.

ילדים המשתתפים בחוגי מחול ובלט והוריהם כמובן, אבל גם כאלה שלא רוקדים ועם זאת יודעים להעריך מופע מרהיב של יצירה קלאסית, תלבושות צבעוניות ומוסיקה סוחפת, ייהנו מאוד מהעיבוד המחדש ל"מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי, ביוזמת להקת הבלט הישראלי. היצירה כוללת מחול רועים, מחול סיני, מחול רוסי, מחול ערבי ואת ואלס הפרחים המפורסם. 129 שקלים בקנייה מוקדמת והנחות שונות בחברות האשראי ובוועדים.