משבר עמוק.

חדשות כיפה כולנו שדכנים 17/03/05 20:53 ו באדר ב'

בס"ד

שלום וברכה, אנו נשואים כ-שנה, וכמו כל זוג ישנן עליות וירידות בשנה הראשונה.

מאז שגיליתי שאני בהריון (הייתי לוקחת גלולות, שכנראה לא השפיעו) , בעלי מתייחס אליי בניכור מה. (הוא אינו רוצה את ההריון, ואני סירבתי לעשות הפלה ולכן הוא רואה זאת כחוסר ברירה )לפני כשבועיים נוצר ויכוח על היכן לשהות שבת.

מכיוון שלא חשתי בטוב, ביקשתי לשהות בבית הורי, והוא סרב. התחלנו להתווכח והטחנו אחד בשני אמירות מעליבות, בסוף הויכוח, פניתי לחדר ובכיתי.

את כל ההכנות לשבת הוא ערך לבד, ובשבת כמעט ולא שוחחנו. ומאז המצב דומה, למרות שניסיתי לדובב אותו. הוא נפגע ממני, ולא מוכן להשלים . מה לעשות?

אשמח לשמוע בקרוב.

-טלי-



תשובה

טלי שלום,

את מתארת מצב לא קל ואין ספק שאת נתונה כעת במתח נפשי לא פשוט. גם הנך בהריון ועקב כך סף הרגישות קשה וגם הנך בונה את שנת הנשואין הראשונה שהינה שנה לא קלה. כמו כן את מתארת בכאב רב את העובדה שבעלך אינו רואה בהריון משהו רצוי ואלו את (אני מניחה) אט אט מתרגלת לרעיון ועם הזמן כשתתחילי לחוש את העובר בגופך אפילו תקשרי אליו מאוד ואז הכאב שלך מאי התחברותו של בעלך אפילו יתעצם.

בלא שאתייחס לוויכוח המקומי שארע (אתייחס בהמשך). אני חושבת שזהו פלונטר לא פשוט וחשוב שתדסקסו את המצב ותגלי אמפטיה והבנה לתחושות שבן זוגך מרגיש כעת. את לא חייבת להסכים לעשות הפלה חלילה אבל את יכולה להיות רגישה למשבר שהוא עובר ובכך להקל עליו ואולי עם אהבתך אליו הוא יתרצה וילמד אט אט להשלים עם מה שארע ואפילו לשמוח בזה. כמובן ששיחה כזו צריכה להתנהל בלא מתח או וויכוח, בנחת ובהקשבה וסבלנות אחד לשני. כמו כן חשוב מאוד לא להטיל מלים פוגעניות אחד בשני גם אם מאוכזבים ממשהו שנאמר ניתן לומר זאת בסבר פנים יפות ובמקום להשתמש במלים "אתה אתה" עם אצבע מאשימה, רצוי לומר אני, נפגעת. אתה בסדר אך, לי קשה עם זה. ואז הצד השני מתרצה הרבה יותר בקלות. מאחר והוא אוהב אותך וחשוב לו שלא יהיה לך רע הוא יקבל על עצמו שנויים.

לגבי הוויכוח שהיה בינכם, תגובתך לווכוח (לקום ולבכות) הנה טבעית מאוד וקורית הרבה בוויכוחים בין בני זוג. אך, היא גם נחש ארסי בזוגיות. זה נקרא הקמת קיר אבנים. כשאת יוצאת מהחדר את משדרת זלזול שמאוד פוגע בצד השני. כמו כן אני מניחה שבלהט הרגע הטחתם אחד בשני מלים פוגעניות וגם זה טבעי אבל בהחלט מזיק כפי שאת חשה כעת. אני מציעה לא להתייאש אתם לא בתחרות מי יישבר ראשון, תעשי מאמצים תפני אליו להביע את אהבתך ואת צערך הרב על כך שהוא פגוע. תנסי לרצותו במלים ואחר כך בליטוף. אני מציעה שתכיני ארוחה חגיגית כשהוא שב הביתה, קבלי אותו בחיוך חם ואחרי הארוחה הדשנה תוכלו לשוחח בנחת בלי התקפה על מה שעובר עליכם.

בהצלחה רבה

אלישבע פרידמן

יועצת נשואין

קרית אתא/מורשת