יוחאי נהרג מירי חיזבאללה - אך מורשתו ממשיכה

רס"ן יוחאי "ג'וחא" קלנגל - מ"פ בחטיבת גבעתי, נהרג לפני כ-4 שנים במהלך שרותו הצבאי. לזכרו, יזמו "צעירי יונתן" את "מבצע ג'וחא", אשר ממשיך את מנהגו, לחלק במבה וקולה, לכל חייל מיואש אשר נקרה בדרכו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/19 16:12 ג בשבט התשעט

יוחאי נהרג מירי חיזבאללה - אך מורשתו ממשיכה
"מבצע ג'וחא", צילום: צעירי יונתן

רס"ן יוחאי "ג'וחא" קלנגל - מ"פ בחטיבת גבעתי, נהרג מירי טיל על ידי חיזבאללה בתקרית בהר דב לפני כמעט 4 שנים, בח' בשבט התשע"ה (2015). מספר חודשים לאחר נפילתו, העביר אביו שיחה לנוער של מושב "יונתן" ברמת הגולן.

אחד הסיפורים שריגש אותם במיוחד, היה כיצד לאחר נפילתו, כשעברו על תדפיסי האשראי שלו, מצאו חיובים רבים על קולה ובמבה בשק"ם. בדיקה קטנה של החיוב המוזר העלתה כי, כאשר יוחאי היה מבחין בחייל אשר נראה מיואש, היה קורא לו הצידה ושואל אותו: "שתית?", החייל המופתע היה עונה בשלילה, ואז היה מוציא יוחאי את כרטיס אשראי שלו, ושולח את החייל לקנות קולה ובמבה, תוך שהוא גם נותן לו הוראה, 'לשבת עם החבר'ה, ולהרים את הראש'.

 לקראת יום השנה הראשון לנפילתו, יזמו "צעירי יונתן" את "מבצע ג'וחא" - במסגרתו, אזרחי ישראל מוקירים תודה לחיילים, ובדרכו של יוחאי – מעניקים להם בקולה ובמבה. בעקבות הצלחת המבצע בשלוש השנים האחרונות, גם השנה, בח' בשבט, יום שני הקרוב (14.1.19) יתקיים המבצע.

איך משתתפים? "מפנקים חיילים בבמבה וקולה, המהדרין יכולים להוסיף גם מרק חם", מספרת אמונה צוריאל, ממארגני היוזמה, "מצלמים ומשתפים בפייסבוק, ובאינסטגרם עם ההאשטאג #מבצע_ג'וחא. מומלץ לתייג את דפי המבצע: מבצע ג'וחא 2019 בפייסבוק, ובאינסטגרם @mivtza_juha. מעבר ליוזמה הברוכה שבאה מכיוונם של צעירים, המבצע מחזק את ידי לוחמינו, וכמובן את בני משפחת קלנגל היקרים אשר לוקחים חלק במבצע, ועוקבים בהתרגשות אחרי מבול התמונות בכל שנה".