ט' באב: 7 דרכים מעולות להעסיק את הילדים לאורך הצום!

ט' באב הוא צום לא קל, ומה שמקשה עליו יותר היא העבודה ששגרת חייהם של הילדים הקטנים ממשיכה כמעט כרגיל, אז איך מעסיקים אותם לאורך היום? הבאנו לכם כמה הצעות טובות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/18 12:20 ו באב התשעח

ט' באב: 7 דרכים מעולות להעסיק את הילדים לאורך הצום!
צילום: shutterstock

 

מרתון משחקי קופסא

אם עבר זמן מאז שילדיכם ישבו לשחק יחד במשחקים הקופסא, זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבורם לשחק יחד בהנאה. שימו לב כי על מנת למנוע מראש מריבות וחוסר הסכמות, מומלץ לעבור מראש על המשחקים בהם הם מעוניינים לשחק, להסביר מחדש את הכללים, ואם יש צורך, להגדיר כמה כללים מיוחדים, בקיצור, עשו מראש כל מה שניתן על מנת שלא תצטרכו להתערב במהלכם.

 

 

הצטיידות בספרי קריאה

בהנחה שילדיכם קוראים בכוחות עצמם, מומלץ לבקר מראש בספריה השכונתית, ולהצטייד בכמות מספקת של ספרים שתוכל להעסיק אותם לכמה שעות תמימות, נסו לאתגר אותם מעט ולחשוף אותם לספרים ארוכים יותר ממה שהורגלו לקרוא עד כה.

צילום: shutterstock

 

 

צנצנת משימות

הכינו מראש צנצנת או כלי אחר שיוכל להכיל כמות גדולה מאוד של פתקים, וכאשר מי מהילדים יחוש בחוסר מעש, הוא יוכל לגשת ולשלוף ממנה משימה שתהיה רק עבורו. למשל, "כתוב מכתב תודה למורה שאתה מעריך מאוד", "הקרא סיפור לאח הקטן", וכן, מותר לתת גם משימות שיועילו לרווחת הבית כולו, כמו לטאטא את הבית או להוציא את שקיות האשפה. 

צילום: shutterstock

 

 

בשלו מראש

אם ילדיכם אוהבים לחמם מאכלים במיקרוגל - הסתדרתם! אבל למקרה שלא, מומלץ להכין את האוכל מראש ולחלק אותו למנות בקופסאות או בצלחות. ברגע שיגיע זמן האוכל, תוכלו רק לחמם ולהגיש, בלי לאתגר את עצמכם מידי במשימות קשות.

 

 

שקיות הפתעות

הכינו מראש עבור כל ילד בהתאם לגילו, שקית עם יצירות או חוברות עבודה המתאימות לו. ניתן למצוא הרבה מאוד רעיונות לתכולת השקית בחנויות השקל והסטוק למיניהן. כמו כן, מומלץ לצייד אותם גם בחטיפים שיימנעו מהם לגשת אליכם בכל פעם שתעורר בהם תחושת רעב קטנה.

צילום: shutterstock

 

 

לוח צפייה

אם אתם מקפידים על אי חשיפה למסכים, דלגו מעל סעיף זה. אבל אם ילדיכם נוהגים לשבת ולצפות מידי פעם בסרטים ותכניות, אין שום סיבה לא לנצל את זה לטובתכם ולהקל מעט על הקושי שתמצאו בו. שוחחו מראש עם הילדים, והכינו לוח צפייה מסודר, איזו תכנית רואים, למשך כמה זמן או כמה פרקים ודאגו שכל ילד יקבל מענה לבקשות שלו.

 

 

בישול בסוף הצום

אם ילדיכם בוגרים מספיק לשהות במטבח לבדם, אין סיבה לא לנצל זאת גם לעיסוק עבורם וגם כדי שתוכלו להינות מטעמים בצאת הצום. מצאו מראש מתכונים קלים להכנה, קנו את הצרכים הדרושים, וכשעתיים לפני סוף הצום, הילדים יוכלו להתחיל לבשל עבור המשפחה כולה. צירפנו לכם כמה הצעות.

צילום: shutterstock

מנות ראשונות5 ארוחות שהילדים יוכלו להכין בקלותפשטידות