פרס מדעי יוקרתי לתלמידות האולפנה

גאווה ארצית - אולפנת בני עקיבא חן במדבר בבאר שבע זכתה במקום הראשון בגמר אולימפיאדת רמון לחלל: בנו דגם של מושבה שלמה שיכולה להתקיים על מאדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/20 16:15 יט בסיון התשפ

פרס מדעי יוקרתי לתלמידות האולפנה
תלמידות האולפנה בפעולה, צילום: עינת בן אליהו

אולפנת בני עקיבא 'חן במדבר' מבאר שבע, זכתה השבוע במקום הראשון בגמר אולימפיאדת רמון לחלל לחטיבות הביניים, זו השנה השנייה ברציפות. 

הקבוצה הזוכה ("מרום"), המונה 13 תלמידות כיתה ט' מהאולפנה, בהובלתה של רכזת המדעים עינת בן אליהו, בנתה דגם של מושבה שלמה שיכולה להתקיים על מאדים הנקראת MARS 7. בדגם הן מציגות את החדרים שתכננו בתוך המושבה, לכל חדר מטרה אחרת ותפקיד המסייע להתיישבות על מאדים.

261 בתי ספר (4,000 תלמידים) מכל רחבי הארץ החלו את התחרות הארצית, מתוכם 28 בתי ספר הגיעו לשלב חצי הגמר ורק 10 מתוכם העפילו לשלב הגמר. השנה הנושא המרכזי היה האדם בחלל – ציוני דרך, הישגים טכנולוגיים ואתגרים. המשתתפים תכננו, פיתחו ובנו דגם של תחנה מאוישת מחוץ לכדור הארץ באמצעות תב"מ – תכנון בעזרת מחשב והציגו אותם בפני צוות השופטים.

התחרות מתקיימת ביוזמה ובמימון סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה באגף מדעים א' במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך ובסיוע הקרן הממשלתית לזכרו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אל"מ אילן רמון ז"ל שבמשרד המדע והטכנולוגיה. התחרות מנוהלת ומבוצעת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. 

לצד פרס כספי שיקבלו הזוכים, לפעילות השראה חווייתית, תלמידות אולפנה חן במדבר יוזמנו בקרוב למפגש עם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי

התלמידות עם הפרס

התלמידות עם הפרסצילום: עינת בן אליהו

 
עינת בן אליהו רכזת המדעים באולפנה סיפרה: "הובלת תלמידות לאתגרים בתחומי הלמידה, דרכי הלימוד,  הסקרנות, העמל הרב שעליהן להשקיע היא חויה מיוחדת מאוד. גם  כמורה אני מתפעלת ונטענת בכוחות, על חשבון זמן משפחה ועבודה בשעות מסביב לשעון ונהנת מאוד לראות את הקבוצה מתמודדת"

ראש האולפנה, הרב יוני סמואל, הוסיף: "ההגעה למקום הראשון היא תוצאה של האתגר האמיתי אותה מצליחה המורה עינת בן אליהו ליצור אצל התלמידות. יצירת הסקרנות, העמל, הלמידה העצמאית, החיבור לתפקיד של כל תלמידה בקבוצה, האמונה ביכולתן להצליח תוך עבודה לאורך השנה והמקביל להצלחה  על המידות, ענוה והתפעלות מהיצירה האלוקית היא חיבור מנצח. ישר כח גדול למורה עינת, לבוגרת האולפנה איילה אביטן ולבנות הנהדרות שלנו שלא עוצרות בשאיפותיהן אפילו בתקופת הקורונה".